הסכם גירושין הוא הפתרון היצירתי היעיל ביותר



כשבאים לעשות הסכם גירושין יש לקחת בחשבון פרמטרים שונים

קרדיט לתמונות FREEPIK

 

1.     מה נכלל בהסכם הגירושין?

תוכנו של הסכם הגירושין משתנה מזוג לזוג. בהסכם הגירושין מומלץ לכלול את העניינים השנויים במחלוקת וגם את אלו שאינם. לדוגמא, כשלזוג אין ילדים מומלץ לכלול בהסכם את ענייני סידור הגט, מזונות אישה וחלוקת הרכוש. מנגד, כשלזוג יש ילדים מומלץ לכלול בו גם ענייני המשמורת, מזונות ילדים וסוגיית החינוך.

2.     האם עדיין חייבים ללכת לבית הדין הרבני בהסכם גירושין?

כן. אמנם ניתן להסכים על כלל הסוגיות בהסכם הגירושין ולאשר את ההסכם בפני בית המשפט לענייני משפחה. אך את קבלת הגט היא בסכמות בית הדין הרבני בלבד, ולכן ישנה חובה לערוך אותו שם על פי כללי ההלכה.

3.     מה קורה במידה ולא מצליחים לכתוב הסכם גירושין?

במקרה שכזה אין מנוס זולת ניהול ההליכים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. אך מאחר ולהסכם גירושין יתרונות רבים, מומלץ להדגיש בפני הצד המתנגד את החסרונות הרבים של הסלמת הסכסוך והגעה לערכאות שיפוטיות.

4.     האם ניתן לנסח הסכם גירושין לבד?

ככלל, מסבירה עו"ד מירי ויברגר כי אין חובה משפטית שההסכם ייערך בידי עורך דין או מגשר. אולם, דבר זה לא מומלץ בלשון המעטה מאחר והשלכות ההסכם על המשך חיי הזוג עצומות, וניסוחו באופן לא מקצועי עלול להיות בעוכרי הזוג. בנוסף, בית המשפט מוודא כי הזוג חתמו על ההסכם מרצון וכי הבינו את משמעותו, במקרה שכזה ייתכן שההסכם כלל לא יאושר בידי בית המשפט.

5.     האם ניתן לאכוף הסכם גירושין?

בהחלט, וזה אחד היתרונות שבו. לאחר אישור הסכם הגירושין ניתן לו תוקף של פסק דין בידי בית המשפט לענייני משפחה, ולכן ניתן לאכוף אותו מול בית המשפט או בית הדין הרבני ואף בלשכת ההוצאה לפועל.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה