הפעם הראשונה שהתינוק שלכם עשה משהו




רגע אחרי שהתינוק המתוק נולד, מתחילים לדמיין את הרגע שבו הוא יתחיל ללכת, ישב, יזחל, ישחק בצעצועים ועוד המון פעולות שיקרו בפעם הראשונה בחייו ובחיי הוריו. רגעים ראשונים שרוצים לתעד, לשמור ולנצור לעד. הפעם הראשונה שבה התינוק עושה כל פעולה, ולו הקטנה ביותר, היא מרגשת ומהפנטת שכן אלו סימני הגדילה ואבני הדרך שלו בדרך לילדות, לנערות, לבגרות וגם לעצמאות, שתגיע מהר יותר מכפי שחושבים.

קרדיט תמונה: pexels

החיוך הראשון

אחת התהיות והציפיות הראשונות היא מתי תינוק מחייך? מתי תהיה הפעם הראשונה שבו חיוך אל התינוק יגרור אחריו חיוך מיוחד ושובה לב ממנו בחזרה. החיוך הראשון יכול להופיע כבר בגיל כמה ימים אך הוא אינו רצוני ואינו מופיע כתגובה לפעולה, לדיבור או לחיוך שמופנה אליו, דבר שהופך אותו לקסום אך לא החיוך לו מצפים. החיוך הרצוני הראשון יופיע סביב גיל חודש וחצי עד חודשיים, והוא יהיה החיוך המופלא ביותר שכן זו תהיה הפעם הראשונה שבה ניתן יהיה לראות כי התינוק מגיב אל הוריו המטפלים בו.

יד מושטת לאחיזה

עוד אירוע מרגש בדרך לעצמאות הוא הפעם הראשונה שבה התינוק מושיט יד כדי לאחוז בצעצוע ואף מצליח לעשות זאת. עד גיל ארבעה חודשים בערך, ידיו ורגליו של התינוק אינן בשליטתו המלאה כך שתנועותיו אינן ממוקדות ואינן מיועדות לפעולה מסוימת אלא לצורך תנועה בלבד. לקראת גיל ארבעה חודשים, תנועותיו הופכות יציבות יותר והוא יצליח בהדרגתיות לתפוס צעצוע או חפץ אחר בידיו מתוך כוונה להחזיקם. גם זו אבן דרך חשובה בדרכו לשעשע את עצמו עם חפצים, לאכול לבד תוך כדי החזקת הבקבוק ועוד.

הוא מתנייד, הוא זוחל והוא מגיע לכל פינה

כל אימא תעיד כי תינוק זוחל מגיע לכל פינה ונוגע בכל חפץ, דבר שיכול להיות לעיתים מעמסה לא קטנה על הסובבים אותו. אך הפעם הראשונה שבה רואים אותו זוחל על גחונו כדי להגיע לחפץ מרוחק או לאדם אחר, היא משעשעת ומדהימה. זחילה על הגחון תתחיל סביב חצי שנה ותשתכלל תוך כמה שבועות לזחילה על שש.זו הפעם הראשונה שבה ניתן לראות באופן ברור וגלוי את הלך המחשבה והרצון שלו ואף לראות כיצד הם יוצאים אל הפועל. הוא כבר לא עובר חסר ישע כי אם תינוק בעל רצונות משל עצמו.

אין כמו הצעדים הראשונים

מזחילה איטית לזחילה מהירה, קצרה יחסית הדרך לישיבה, לעמידה ולהליכה. צעדיו הראשונים אומנם מהוססים ובלתי יציבים, אך תוך מספר ימים הוא לומד ומפנים את הפעולה ומתרוצץ בחופשיות ברחבי הבית כולו. סביב גיל 14-11 חודשים רוב התינוקות ילמדו ללכת, ולעשות זאת במיומנות עד שיוכלו לרוץ מעט. פה מתחילה העצמאות האמיתית שכן הן אינן זקוקים עוד למבוגר שיביא אותם מנקודה אחת לשנייה. הצעדים הראשונים של התינוק המתוק שלכם אינם מתבטאים רק בהליכה אלא גם באכילה. כך הוא הופך מתינוק שיונק חלב הנמצא תחת מעקב על יציאותיו, כגון, אם כבר היה קקי ירוק לתינוק? ועד לפעוט המסוגל לאחוז בידיו הקטנטנות סוגי מזון שונים שהוא כבר אוהב וחפץ בהם ובשל זה יציאותיו יהיו כשל כל אדם רגיל- זהו דבר חשוב מאוד שיש לעקוב אחריו ולראות שאכן מתקיים. חשוב לזכור שכל ציון דרך, התקדמות ופעולה נוספת שעושה התינוק מקדמים אותו צעד נוסף בגדילה. אלו שלבים שכל תינוק עובר כדי להפוך לפעוט חיוני, בריא ובעל יכולות. הדרך היחידה להבטיח את עצמאותו ותושייתו בגיל מבוגר יותר, היא לתת לו להתנסות ולהצליח בגיל צעיר יותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה