הפקת המיטב מהתקנת דוד שמש בישראל



מדינת ישראל אשר הוכרזה כמדינת העם היהודי בשנת 1948 התפתחה מהר מאוד גם מבחינה טכנולוגית. לישראל יש מפעלים רבים, ראשים גדולים של טובי המוחות שהמציאו פטנטים נפלאים ועוד. בערך בשנות ה50 ניתן היה כבר ליהנות מחימום מים באמצעות דוד שמש

freepik

היו מתנגדים שונים לדודי השמש שהסיבה להתנגדות שלהם היא הטענה שדודי השמש מכערים את ויזואליות של הערים השונות. ככל הנראה היתרונות והפלוסים שבהתקנת דוד שמש בבתים ועסקים, גברו על דעותיהם של המתנגדים השונים וכבר בשנות ה70 התקנת דוד שמש בכל דירה אשר הולכת להבנות בארץ ישראל הפכה לחובה. אחת הסיבות לכך היא משבר האנרגיה שפקד את המדינה באותה התקופה. מפעלי תעשייה שונים לא חייבים להשתמש בדודי שמש ויש דרכים רבות אחרות שבהן הם יכולים לבחור עבור חימום מים. התקנת דוד שמש מחייבת את המתקין בראש ובראשונה בהחזקת רישיון חוקי להתקנת דודי שמש על גגות לפי פרמטרים מסוימים.

המצאת דוד שמש

אין ספק כי אחת ההמצאות הגאוניות ביותר לשיפור רמת החיים שלנו היא דוד שמש. חשבתם איך היינו מתנהגים אם לא היה לנו דוד שמש? בזמן שיש שמש חמה שתוכל להפיק לנו אנרגיה סולארית היינו צריכים להמשיך להשתמש בדוד החשמל הגורם לנו לעוד ועוד הוצאות. בנוסף, ריבים בלתי פוסקים עם הדיירים המתגוררים עמכם על כך שלא נשארו מספיק מים חמים לכולם ואין ספק שעניין זה יכול להוביל למצב לא נעים. אם תקחו בחשבון את כל ההוצאות וחשבונות החשמל שיכלו להיות לכם אילו היה לכם דוד שמש בבית, כנראה שהייתם ממהרים להתקין דוד שמש בביתכם.  זאת כמובן על מנת להצליח לקצץ את חשבונות החשמל שלכם. מעבר לעניין הכספי, בימי הקיץ החמים כאשר המזגנים מופעלים בבתים רבים בנוסף לדוד החשמל, עלול להתרחש מצב שבו יש עומס חשמלי גבוה מידי או קצר באספקת החשמל לביתכם. מטרתו העיקרית של דוד השמש היא ניצול האנרגיה שניתן להפיק מהשמש וכמובן הענקת חיסכון מהותי עבור תושבים ועסקים רבים. בתוך כל דוד שמש ישנם קולטנים מסוימים אשר דרכם עוברים צינורות שמטרתם העיקרית היא לבצע הילוך חום דרך קרני השמש.

היתרונות העיקריים והבולטים בדוד שמש

  • היכולת לחסוך באנרגיה של חשמל
  • ניצול משאבי אנרגיה מהטבע
  • מים חמים במהירות באמצעות אנרגיית השמש 
  • אין צורך בהפעלה או כיבוי כמו דוד חשמל כך שלא ניתן לשכוח אותו דלוק
  • מספק מים חמים לרחצה בעונת הקיץ או בימים שמשיים לאורך השנה
  • נותן מענה לניקוי מאסיבי של משטחים שונים על ידי שימוש במים חמים מאוד 
  • מקטין את צריכת החשמל -> חיסכון בחשמל -> חיסכון בכסף עבור התושבים
  • ניצול מיטבי ויעיל של אנרגיית השמש 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה