הצד השני רוצה להתגרש – מה עושים כשלא רוצים?



כל מערכת נישואין יודעת עליות ומורדות. אולם, לעיתים, מחליט אחד מהצדדים כי הוא רוצה להתגרש.

freepik

הליך הגירושין איננו קל בשום מקרה, אך כאשר ההחלטה להתגרש איננה הדדית, הופך התהליך לקשה ומורכב יותר.

מה עושים כאשר בן זוג אחד רוצה להתגרש והשני איננו רוצה בכך? האם ניתן לעשות משהו?

ראשית כל, נבדיל בין בני זוג נשואים אשר להם ילדים משותפים ובין בני זוג ללא ילדים. כאשר בני הזוג בנו תא משפחתי יחד, ייתכן ומאמציו של הצד אשר אינו רוצה להתגרש, ישאו פרי. גירושין משמעותו פירוק התא המשפחתי ופגיעה בילדים ולכן, יכול להיות כי יש מקום לשקול מחדש את הפרידה למען הילדים. אולם, במקרים בהם מערכת הנישואין טרייה וצד לה רוצה להתגרש, ייתכן ויהיה זה נכון מצידו של הצד המתנגד, להרפות ולהסכים להליך הגירושין.

כאשר יש מקום לנסות ולשכנע את בן הזוג לתת הזדמנות נוספת לנישואין, הצעד הראשון הוא טיפול זוגי. במסגרת הטיפול, יקבלו בני הזוג ייעוץ בדבר הקשיים שבמערכת היחסים, דבר אשר יכול להוביל לשיקום הזוגיות או להבנה ברורה כי הגיעה העת להתגרש.

חשוב להבהיר כי לשם הצלחתו של טיפול זוגי, נדרשת נכונות מצד שני הצדדים ועל כן, אם ברור כי הצד השני אינו מעוניין, אין טעם בצעד שכזה.

הטיפול הזוגי

לדברי עו"ד למד מסר, "מטרתו של הטיפול הזוגי הוא לסייע לבני הזוג להתגבר על המכשולים במערכת היחסים ביניהם". לעיתים קרובות, במסגרת הטיפול, מגלים בני הזוג דברים רבים אשר לא ידעו אחד על השנייה, דבר אשר יכול לקרב או להרחיק ביניהם.

כאשר צד לנישואין רוצה להתגרש ואילו הצד השני איננו רוצה, יכול האחרון להציע טיפול זוגי אשר בכוחו לשקם את הנישואים. אם בן הזוג אשר מבקש להיפרד, פתוח לכך, הרי שייתכן מאוד שהזוגיות תשתקם ואף תהיה טובה יותר מבעבר, לאחר טיפול זוגי.

עם זאת, כאשר לא קיימת נכונות אמיתית וכנה מצד שני הצדדים לתת צ'אנס אמיתי לטיפול, הרי שאין בכך טעם ובן הזוג אשר אינו רוצה להתגרש, צריך להרפות ולאפשר את המשכם של ההליכים.

רוצה להתגרש אך מתלבט – מה עושים?

במקרים בהם אחד מבני הזוג רוצה להתגרש ומשוכנע ברצונו זה, קשה לראות מצב על פיו, יוכל הצד השני למנוע את הפרידה אלא אם יגיש בקשה לשלום בית אשר תצלח. במידה ובית הדין הרבני יסבור כי יש מקום לתת הוראה לשלום בית, הרי שהליך הגירושין ייעצר עד לתום התקופה שקבע בית הדין. לעיתים, ניסיון זה של בני הזוג מצליח והם חוזרים לחיות יחד, אך לעיתים, מדובר בלא יותר מעיכוב של הליך הגירושין.

כאמור, לעיתים צד לנישואין משוכנע כי הוא רוצה להתגרש אך היות שפירוק מערכת נישואין אינו עניין של מה בכך, רבים הם המקרים בהם בן הזוג מתלבט מה ברצונו לעשות.

ההתלבטות הזו היא שעת הכושר של בן הזוג אשר אינו רוצה להתגרש והדבר נכון פי כמה, כאשר יש ילדים בתמונה.

הליך הגירושין אינו קל עבור בני הזוג אך הינו קשה במיוחד עבור הילדים. כאשר אחד מבני הזוג מביע רצון להיפרד אך לא משוכנע בכך, יכול הצד השני להזכיר לבן הזוג שהם בנו משפחה יחד  וכי במסגרת זו, הם חווים רגעי אושר רבים, לצד המשברים.

עבור כל הורה, רגע הבשורה לילדיו, על הגירושין, איננו רגע קל וישנם לא מעט אנשים אשר יעשו הכול בכדי לשמר את נישואיהם על מנת שלא לפגום בתא המשפחתי של הילדים.

אולם, חשוב לציין כי אם בן זוג אחד רוצה להתגרש, לא יהיה זה נבון להשאירו בכוח במערכת הנישואים היות שתסכוליו לא ייעלמו מעיני הילדים.

הסכם גירושין בהסכמה

כאשר הניסיונות לשכנע את בן הזוג לא להתגרש, לא צלחו, הגיעה העת להרפות ולשתף פעולה עם הצד השני, כדי לייעל את הליך הגירושין ולסיימו בצורה הטובה ביותר.

ההתמודדות המשפטית הופכת לפשוטה יותר כאשר בני הזוג חותמים על הסכם גירושין בהסכמה. מהו הסכם גירושין?

  1. הסדרת ענייני הגירושין : הסכם גירושין מסדיר את כל העניינים הכרוכים בפרידה כגון  אחזקת ילדים, חלוקת רכוש, מזונות וכדומה.
  1. אישורו של ההסכם : כל הסכם גירושין צריך לקבל את אישורו של בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. כל עוד ההסכם לא אושר, הוא אינו מחייב את הצדדים.
  1. ניהול הליכי גירושין : עריכת הסכם גירושין בהסכמה חוסכת את ניהול הליכי הגירושין בבית הדין הרבני וכל שיש לעשות הוא להגיש את ההסכם לאישור אחת הערכאות.

בין אם מדובר בפרידה הדדית ובין אם במצב שבו אחד מבני הזוג רוצה להתגרש אך הצד השני לא רוצה להתגרש, הסכם גירושין הוא הדרך הנעימה והקלה ביותר לסיים את מערכת הנישואין.

הצד השני רוצה להתגרש - סיכום

זוגות רבים נפרדים כתוצאה מהחלטה משותפת אולם, ישנם לא מעט זוגות אשר מתגרשים עקב כך כי צד אחד רוצה להתגרש. אם בן הזוג אשר אינו רוצה להתגרש, מצליח לשכנע את הצד השני לתת הזדמנות נוספת לנישואין, מה טוב אך אם הניסיון נכשל, כדאי לנסח הסכם גירושין בהסכמה ולהביאו לאישור בית המשפט.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה