הצלחה בפסיכומטרי מחייבת תרגול פסיכומטרי



אם יש משהו שאי אפשר לעשות רק כדי לצאת ידי חובה, זה המבחן הפסיכומטרי. מוכוון מטרה, עם ייעוד מאוד ספציפי, המבחן הזה הוא לא פחות מכרטיס הכניסה שלכם לעולם האקדמי, ומשם לפתיחת דלתות בעולם הפרנסה והקריירה. במילים אחרות – מדובר במהלך שישפיע על המשך החיים שלכם בצורה ישירה. תרגול פסיכומטרי הוא צעד הכרחי בכדי להגיע להצלחה שאתם מחפשים במבחן הזה.

קרדיט לתמונות PIXABAY

 

המבחן הפסיכומטרי משמש ככלי מיון של אנשים, לרוב צעירים, המבקשים להיכנס כסטודנטים למסדרונות האוניברסיטאות. הרעיון של המבחן הוא היכולת לנבא, פחות או יותר, את יכולת ההצלחה של התלמיד בפוטנציה, ולייצר הערכה האם הוא יצליח דווקא בתחום לימודים זה או דווקא בתחום אחר.  

למה תרגול הוא הכלי החזק ביותר?  

  • תרגול פסיכומטרי חושף בפני התלמיד את הנקודות החזקות שלו כמו גם את נקודות החולשה, מה שמאפשר מיקוד נכון יותר ונבון יותר בלימודים.
  • התרגול מאפשר הכרות עם אופי השאלות, והתרגלות לסגנון המבחן. כאשר מכירים יותר טוב את סגנון המבחן, מתרגלים לצורת החשיבה המתבקשת, והיכולות שלכם הולכות ומשתפרות. מה שנקרא "קשה באימונים, קל בקרב".
  • התרגול מאפשר הכרות עם מגוון רחב מאוד של שאלות וחידות, ותמיד קיימת האפשרות ששאלה זו או אחרת תופיע גם במבחן האמיתי. הכרות עם השאלה הזו מראש יאפשר לכם לזרום דרכה במהירות ועם הידע הנכון להגיע לתשובה הנכונה, מה שייתן לכם יותר נקודות, ויחסוך לכם זמן יקר.
  • אם כבר מדברים על זמן יקר, תרגול של מבחן הפסיכומטרי מאפשר הכרות גם של הסגנון וגם של השאלות – וגם מתרגל אתכם בעמידה בזמנים של כל פרק ופרק, ושל המבחן המלא.
  • תרגול מאפשר לנו ללמוד, כי מה שלא הצלחנו לפתור יירשם בצד, ואנו ניגש אליו כדי לפתור אותו לאחר מעשה. בצורה זו אנו מתמקדים בקשיים שלנו, ופותרים אותם בצורה ממוקדת, וזו הלמידה היעילה ביותר.  

הדרך הנכונה לתרגול הפסיכומטרי  

כמו בכל דבר בחיים, גם בתרגול הפסיכומטרי יש דרכים שונות לפעול. הדרך הטובה ביותר, ואכן המתקדמת ביותר מבחינה טכנולוגית, היא תרגול אדפטיבי אינטראקטיבי. תרגול שכזה מאפשר למערכת התרגול ללמוד את היכולות שלכם בזמן אמת, ולהתאים את המבחן ליכולת ההתקדמות שלכם.

צורת למידה זו אומרת כי אתם לא נתקלים בשאלות שאינן רלוונטיות לרמה שלכם בשום צורה, וישנה למידה הדרגתית ובריאה, שהיא הדרך הנכונה ללמוד למבחן מסוג זה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה