הקיץ מתקרב - הגיע הזמן להתקין סככה למרפסת!



אחד מפתרונות ההצללה הטובים ביותר הוא ללא כל ספק התקנת סוכך למרפסת, ואילו לקראת תקופת הקיץ כמובן שנמליץ לכל אחד לעשות זאת בחצר או במרפסת הביתית שלו. אולם, גם כאן חשוב מאוד לדעת איך לעשות זאת נכון, על מנת שתוכלו ליהנות מכל אותם יתרונות הטמונים בדבר. אז איך מתקינים סוכך למרפסת, מה חשוב לקחת בחשבון לפני שתתקינו ואילו סוגים שונים של סככות למרפסת קיימים היום? בכתבה זו נסביר לכם כל מה שצריך לדעת על סככות למרפסת וכל הסובב סביב נושא זה.

קרדיט תמונה FREEPIK

סוגי סככות למרפסת

כמובן שעל מנת לבחור בעצמכם את הסככה שתתאים לכם, עליכם להכיר קודם לכן את הסוגים הנפוצים השונים שקיימים היום. הנה כמה דוגמאות של סוגי סככות למרפסת:

  • סוכך זרועות - סוכך זרועות הוא אחד הסוגים הנפוצים ביותר בימינו, והוא מורכב בעיקר מזרועות אלומיניום ארוכות ומתקפלות שמכסות בדרך כלל עד כשבעה מטרים. מדובר באפשרות נהדרת עבור מרפסת גדולה או חצר גדולה, והוא מצוין במיוחד עבור פתרונות הצללה בחום הישראלי האופייני לקיץ שלנו. סוכך זרועות בדרך כלל יהיה מכוסה בבד דראלון, שזהו בד ייחודי, מאוד אוורירי ו"נושם".
  • סוכך מסילות - סוכך מסילות הוא דגם נוסף ודי נפוץ, והוא בנוי בעיקר ממסילות (מכאן שמו), עליהן הבד נפתח ונסגר לסירוגין באופן ידני, אם כי קיימים סוגים שונים של סוככים כאלו בהם המנגנון הזה הוא חשמלי לחלוטין. סוכך זה עמיד בפני תנאי מזג אוויר שונים, והוא בחירה די טובה עבור מרפסות וחצרות גדולות. מדובר בפתרון יעיל ואסתטי לא פחות כהצללה, וגם עבור הגנה מפני גשמי החורף, אבל חשוב מאוד לקחת בחשבון כי העלות שלו גבוהה מאוד ביחס לסוגים האחרים של סככות למרפסת.
  • סוכך קבע - בהתאם לשמו, מדובר בעצם בסוכך קבוע - סוכך שאינו מתקפל, אותו מרכיבים על מבנה מברזל מגולוון, שמטרתו העיקרית היא בעצם למנוע נזקים הקורים כתוצאה מהצטברות חלודה. סוכך זה מגיע במגוון רחב מאוד של עיצובים שונים, וגם הוא נחשב לאפשרות מאוד יעילה ועמידה כנגד תנאי מזג האוויר השונים. כדאי לקחת בחשבון כי התקנה של סוכך זה עשויה לדרוש אישור מיוחד מהרשות המקומית, בגלל שהוא תמיד פתוח ובעצם אין לכם כלל אפשרות לסגור אותו.

ולסיכום - אז איך נוכל לבחור סוכך?

יש לא מעט סוגים שונים של סככות למרפסת עליהם הסברנו לכם בכתבה זו, כמו לדוגמא סוכך זרועות. בעוד כי מדובר בבחירה לא פשוטה כלל, אנו ממליצים לכם לשקול מהם צרכי ההצללה שלכם, וכמובן מה חשוב לכם כאשר מדובר בסוכך - ולהתאים לכך את הבחירה בהתאם לתכונות השונות של סוגי הסוככים עליהם החלטנו לרכז עבורכם מידע חשוב באדיבות המומחים שלנו במהלך כתבה זו. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה