הקמת גינת ירק ביתית- כך תעשו את זה נכון



הקמת גינת ירק ביתית הפכה לטרנד חזק מאוד שתופס תאוצה עם השנים. יותר ויותר אנשים מקימים גינות ירק ביתיות אשר מאפשרות להן להשתמש בירק בגינתם להכנת סלטים או חליטות תה טריות

pixabay

מה חשוב לשים לב בעת הקמת גינת ירק?

החלטתם להקים גינת ירק מזל טוב, רגע לפני הקמת גינת ירק ביתית יש לשים לב לדברים הבאים:

מיקום הגינה- על גינת הירק להיות בשטח החשוף לשמש על מנת שהשתילים יספגו את האור ויגדלו מהר. כמו כן, חשוב שהגינה שאתם מקימים תהיה נגישה מבחינת השקיה וטיפול בצמחייה עצמה.

ניקוז המים- אחד הדברים החשובים ביותר בעת הקמת גינת ירק זה ניקוז המים בגינה. כמו כן, הקרקע עצמה חייבת להיות מותאמת לסוג הגידול שלכם. חשוב להוסיף לה דשן אורגני שהינו מזון לצמחים, וכן חשוב לשלב תערובת איכותית המותאמת לגידול עצמו על מנת שתעשיר את הקרקע ותשפר את התוצרת.

עידור הגינה- חשוב לעדור את האדמה באמצעות מגרפה או את חפירה וזאת על מנת שניתן שנאוורר את הקרקע ונעזור לניקוז המים בה. כמו כן, עידור עוזר לגינה לגדול מהר והיא חלק חשוב מתחזוק הגינה עצמה.

הגבהה לשתילים- חשוב שבגינת הירק השתילים שלכם יהיו מוגבהים. כלומר על מנת לשתול את השתילים בגינה חייבים קרקע מוגבהת וזאת על מנת להעניק שטח לשורשי הצמח לצמוח וכן ימנע ריקבון של הצמח. באמצעות קומפוסט תוכלו ליצור אפקט הגבהה לערוגה שלכם בגינה.

שתילת השתילים- בגינת הירק שלכם תוכלו לשתול מגוון נרחב של צמחים או פרחים בהתאם לצרכים שלכם. כך למשל תוכלו לשתול נענע, חסה, כוסברה, סלרי, פטרוזיליה, בזיליקום, בצל ירוק ועוד.

התמודדות עם מזיקים

אחד הדברים העיקריים שיש להתמודד עם גינת ירק זה המזיקים השונים. אחד המזיקים השכיחים ביותר בגינת ירק הוא מזיק אקריות. אקריות הוא מזיק מאין עכבישון אשר גורם לנזקים גדולים בגינת הירק וכן לנזקים כספיים. הדרך היחידה  לטפל במזיק אקריות היא דרך  הדברה אורגנית או כימית. לכן חשוב ביותר לבצע את ההדברה עצמה בטרם יוצא מזיק זה על מנת שנמזער את הנזקים לגינה שלנו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה