הר הביטוחים משרד האוצר – איך הוא יכול לשרת אותנו



במהלך השנים, משרד האוצר, ביחד עם רשויות וגורמים אחרים לקחו על עצמם, לא רק התפקיד של ניהול כספי המדינה, אלא גם תפקידים נוספים, כמו למשל, חינוך הציבור להתנהלות כלכלית נכונה וכן לשמור על הכסף שלהם בצורה חכמה ויעילה. זאת על מנת שהם לא ימצאו את עצמם משלמים יותר מדי, משלמים על דברים שהם לא אמורים, משקיעים את כספם בצורה לא חכמה ועוד.

קרדיט תמונה PIXABAY

אחת הדוגמאות הטובות לכך היא הקמת אתר הר הביטוחים משרד האוצר. מדובר על כלי שמצוי באינטרנט ופתוח בפני כולם, ונועד לספק לציבור הישראלי אפשרות לבדוק האם הוא מחזיק ברשותו פוליסות ביטוח שאין לו צורך בכך, האם הוא משלם על פוליסות כפולות או משלם על פוליסות שהוא לא עושה בהן שימוש.

מדוע משרד האוצר עשה זאת?

לפני שנסביר איך הר הביטוח משרד האוצר עובד, צריך להבין את ההיגיון שעומד מאחורי הצעד של הממשלה ומשרד האוצר בפרט, כשהם החליטו על צעד זה. למעשה יש לכך שני הסברים, אחד מתייחס לציבור והשני לחברות הביטוח.

מבחינת הציבור, זה ברור למה משרד האוצר החליט להקים אתר שכזה. המטרה היא לעזור לציבור למצוא פוליסות שאין בהן צורך, כך הציבור יוכל לבטל אותן או לבצע שינויים שונים, אז כל מי שמחזיק בפוליסות אבודות, נשכחות, לא יצטרך לשלם עליהן, לא יבזבז את כספו לחינם.

מבחינת חברות הביטוח, הצעד שעשה משרד האוצר נועד לשפר את התחרות ואת השירות שהן מעניקות. ברגע שהציבור מודע לכך שישנן פוליסות כפולות או פוליסות מיותרות שהוא יכול לבטל, אז החברות השונות לא ימהרו להציע אותן לציבור, אלא להציע אך ורק מוצרים שהוא אכן צריך.

כיצד האתר של משרד האוצר עובד?

הר הביטוח משרד האוצר, פועל באופן הבא: כל מי שרוצה נכנס, מקליד את הפרטים האישיים שלו, המערכת יודעת לחבר אותם לפוליסות השונות שעומדות לרשותו, וכך הוא מקבל דוח מלא על התיק הביטוחי שלו. הוא גם יקבל המלצות שונות כיצד עליו לנהוג לאור מה שרשום בדוח.

ברגע שהוא מקבל את הדוח, יש לו אפשרות להחליט כיצד לנהוג. הוא יכול ליצור קשר עם חברת הביטוח ולבקש לבטל את הפוליסה, הוא יכול לבדוק אופציות של שינויים ועוד. לא בכל מקרה יהיה נכון לבטל, כמו שלא בכל מקרה יהיה נכון להחזיק בפוליסה. צריך לבדוק היטב האם היא משרתת את המטרה, האם העלויות שלה משתלמות, והאם זה נכון לאבד את הזכויות שקיבלנו בזכות הפוליסה במהלך הזמן.

בסופו של דבר הר הביטוח אמור לחסוך לציבור הישראלי לא מעט כסף, בהנחה כמובן והוא יפעל בצורה נכונה וידע כיצד להשתמש בכלי הזה באופן אמיתי, מדויק ומהיר, וידע לבצע את כל הפעולות הנדרשות לשם כך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה