הר הביטוח – מה זה בכלל ולמה זה רלוונטי לך?



ראשית כל, נבצע סקירה זריזה של מצבו של שוק ביטוחי הבריאות בישראל.
ביטוח הבריאות בישראל הוא מרכיב מכריע במערך הבריאות המקיף של המדינה. חוק ביטוח בריאות ממלכתי, שנחקק בשנת 1995, מבטיח שלכל אזרח ישראלי תהיה גישה לטיפול רפואי משתלם ואיכותי. מודל כיסוי אוניברסלי זה מבטיח שלכל התושבים, ללא קשר למצבם הסוציו-אקונומי או לתנאים הקיימים, תהיה גישה לחבילה בסיסית של שירותי בריאות.

קרדיט לתמונות FREEPIK

 מערכת הבריאות בישראל ממומנת בעיקר באמצעות מס בריאות פרוגרסיבי, שמנוכה מהכנסתם של אנשים עובדים. מס זה מנוהל על ידי המוסד לביטוח לאומי (המוסד לביטוח לאומי), המקצה כספים לארבע קופות החולים - כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית. קופות החולים הללו מספקות מגוון רחב של שירותים, לרבות טיפול ראשוני, אשפוז, טיפול שיניים לילדים ורפואה מונעת.

 התחרות בין קופות החולים מבטיחה שמערכת הבריאות הישראלית תישאר יעילה וחדשנית. אזרחים יכולים לבחור את קופת החולים המועדפת עליהם והם חופשיים לעבור ביניהם, מה שמעודד את קופות החולים לשפר את הצעות השירות שלהן ולשמור על סטנדרטים גבוהים של טיפול. לכל קופת חולים יש רשת של מרפאות, בתי חולים ומומחים הקשורים לה, המספקת לחברים בחירה וגמישות רבה.

 בנוסף לחבילה הבסיסית שמספקת קופות החולים, עומדות לרשות אזרחי ישראל גם ביטוחי בריאות משלימים ופרטיים. תוכניות אלו מציעות כיסוי נוסף לשירותים שאינם כלולים בחבילה הבסיסית, כגון חדרי אשפוז פרטיים, רפואה אלטרנטיבית וטיפולים בחו"ל. בעוד שהביטוח המשלים הוא אופציונלי, ישראלים רבים בוחרים בתוכניות אלו כדי להבטיח כיסוי מקיף יותר ושקט נפשי רב יותר.

 

אז מה זה הר ביטוח בכלל?

 הר הביטוח הוקם למען ציבור המבוטחים ללא כל תשלום מצד המשתמשים ועל מנת לתת מענה לצורך בבירור הרכב התיק הביטוחי שברשותם. האתר כולל בתוכו מידע מכלל חברות הביטוח במקום אחד, בצורה מרוכזת ונוחה לשימוש ולקריאה.

 כדאי להשתמש באתר לאחר שימוש באתר נוסף- אתר אינשולנד , שעוסק במתן אינפורמציה אובייקטיבית, מקיפה ונגישה אודות הביטוחים השונים.

 הרכב התיק הביטוחי

 פוליסות הביטוח שרכשנו והיו בתוקף בחודש החולף, באיזה חברת הביטוח ולא פחות חשוב, בכמה נרכש הביטוח. בעזרת המידע באתר תוכלו להמשיך לבירור אפשרות להוזלת הפרמיה ומציאת כפל ביטוח התנאים בכיסוי שרכשתם בחברות הביטוח השונות.

 כפל ביטוחים

 האתר יזהה עבורכם מקומות בהן עולה חשש לכפל ביטוח לאור קיומן של שתי פוליסות לאותה מטרה כגון שתי פוליסות רכוש עבור אותו רכב, שתי פוליסות תאונות אישיות עבור אותו מבוטח ועוד.

 בהר הביטוח, תוכלו לזהות שלושה פרמטרים של סוגי ביטוח שונים:

  • ביטוח כללי (אלמנטרי) – ביטוח חובה לרכב, ביטוח צד ג, ביטוח מקיף לרכב, ביטוח אופנוע, ביטוח משאית, ביטוח מבנה לדירה, ביטוח תכולה לדירה ועוד.
  • ביטוח בריאות – ביטוח סיעוד פרטי, ביטוח סיעוד דרך קופת חולים, ביטוח בריאות פרטי , ביטוח בריאות קבוצתי (דרך מקום העבודה), ביטוח תאונות אישיות, כתבי שירות ועוד.
  • ביטוח חיים – ביטוח חיים למקרה מוות, ביטוח חיים למשכנתא, ביטוח חיים חיסכון טהור (פוליסות חיסכון לרוב), ביטוח אובדן כושר עבודה ועוד.

  נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא. *אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.

 *אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה