השכבה המנצחת - כל הטיפים להכנת עוגת שכבות מוצלחת



אם יש בזמן הקרוב חג או מאורע חשוב במשפחתכם, ואתם רוצים לשמח את כולם בעוגה טעימה ומרשימה, אך לא סתם עוגה, אלא עוגת שכבות עשירה בקרם וטעמים, אך אינכם בטוחים מהיכן להתחיל ואילו שלבים יש בהכנתה, ריכזנו עבורכם את כל הטיפים שיסייעו לכם להכין עוגת שכבות מהממת.

קרדיט תמונה: pexels

הכנת עוגות הבסיס

עוגות הבסיס הן אלו שעליהן תיבנה  העוגה. מומלץ לאפות אותן בתבנית קפיצית או ברינג כדי שיהיה קל לשחרר אותן. מומלץ לאפות כמה עוגות נפרדות או עוגה גבוהה אשר לה נדרשת תבנית מיוחדת. תוכלו גם לאפות עוגות בצבעים שונים על ידי הוספת צבע מאכל לבלילה טרם האפייה ובכך ליצור צבעוניות יפה ומושכת. בתום האפייה, הוציאו את העוגות מהתבנית והניחו להן להצטנן. הצינון חשוב מאוד כדי למנוע מהעוגה להיקרע ובמקום להיחתך בקלות.

הכנת השכבות

השלב החשוב ביותר בעוגה הוא יישור השכבות השונות כדי לקבל עוגה מרשימה, ישרה ואסתטית. לכן, חשוב מאוד לחתוך אותה בקו ישר וליצור שכבות שחלקן העליון שטוח לחלוטין. ישנן כמה שיטות חיתוך מומלצות, כאשר בכל השיטות מתחילים לחתוך את חלקה העליון של העוגה. כדי להשיג את התוצאות המיטביות ביותר מומלץ למדוד בסרגל ולסמן את תוואי החיתוך לפני ביצוע הפעולה. שיטה אחת היא חיתוך בסכין. למלאכה זו בחרו בסכין משוננת כמו סכין ללחם המיועדת לחיתוך עוגות. הניחו את תבנית העוגה על סטנד מוגבה מעט ורחב מן העוגה, ביד אחת אחזו בסכין ובשנייה סובבו את העוגה. היד שאוחזת בסכין נעה למרכז העוגה והשנייה מסובבת אותה. פעלו בדרך זו עד שתסיימו סיבוב שלם והשכבה תיחתך במלואה. הסטנד יקל עליכם את הסיבוב כי תחזיקו בו ולא בתבנית העוגה עצמהאם אתם מעדיפים שיטות חיתוך אחרות תוכלו למצוא בחנויות המתמחות באפייה שלל פתרונות ואביזרים מעולים לשם כך, כגון: מגש מסתובב, טבעת בעלת חריצים בגבהים שונים שמניחים מסביב לעוגה המבטיחים חיתוך ישר וגם קשת מתכת שעליה מתוח מיתר ופועלת בדומה לטבעת המחורצת.

המילוי

המילוי יכול להיות בדמות מילוי רטוב כמו ריבה או פודינג או במילוי עשיר כמו קצפת וקרמים שונים וגם לשלב בתוכו פירות, עוגיות, עוגת שוקולד או כל דבר אחר שתרצו בתוך העוגה שלכם. מומלץ להשתמש בפלטה לשם קבלת ציפוי שמרוח באופן אחיד וחלק על גבי כל חלקי העוגה.

הרכבת העוגה

משימה זו מצריכה ריכוז רב ודיוק כדי לשמור על מראה נקי ואסתטי. ראשית, כיוון שקל מאוד להתבלבל בסדר השכבות, מומלץ כי תסדרו אותן בסדר הרצוי מבעוד מועד. (תוכלו להשתמש בקיסמים כדי להבחין בין השכבות השונות). אם אתם בוחרים להרכיב את העוגה בתוך תבנית, היעזרו בשקף אפייה – סרט פלסטיק שקוף ונוקשה שמטרתו להחזיק את המילוי במקום, כדי שלא יטפטף החוצה ולהקל על הוצאת העוגה מן התבנית. גוללו את גליל השקף לאורך היקף התבנית עד שיקיף את כולה וייווצר עיגול שלם, השאירו מעט עודף שקף וגזרו. כעת החלו בהרכבה: הניחו את השכבה הראשונה בתוך התבנית ומרחו עליה שכבה דקה של מילוי ומעל את השכבה הבאה בתור. המשיכו כך עד שתסיימו להניח את כל השכבות. אם בחרתם להרכיב את העוגה על משטח ולא בתוך התבנית חשוב לבחור בתחתית קשיחה אשר גדולה מקוטרה של העוגה כדי שתוכלו לשנע את העוגה ממקום למקום בקלות. על המשטח מרחו מעט מילוי והניחו את העוגה הראשונה. כעת, מרחו אותה במילוי. הקפידו שלא למרוח עד הקצה אלא להשאיר חצי ס"מ עד ס"מ אחד של שוליים וזאת כדי למנוע מן הקרם לצאת החוצה כשתניחו את השכבה השנייה. המשיכו לפעול באותה צורה עד שתסיימו.

ציפוי העוגה

הסיום של העוגה הגיע וכעת נותר לכם רק לצפות את העוגה המרשימה שלכם. ציפוי עוגת שכבות מורכב משני שלבים: תחילה מורחים שכבת קרם או קצפת ראשונית שנקראת שכבת הפירורים אשר מטרתה היא "להדביק" את כל הפירורים למקום, ולאחר מכן יש להניח את העוגה במקרר למשך שעתיים כדי שהקרם יתקשה והעוגה תהיה חלקה לגמרי. בתום השעתיים אפשר לצפות את העוגה בקרם או בקצפת אשר יהוו את ציפוי הסיום. ניתן ליישר ולהחליק את הציפוי בעזרת הפלטה וליצור מראה חלק ואחיד של העוגה. על הציפוי תוכלו לפזר סוכריות, לצפות אותה בגנאש שוקולד או כל עיטור אחר שמתחשק לכם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה