השכרת סוכת אבלים היא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מוות של אדם קרוב. אמנם ה"שבעה" היא הזמן המיועד להתמודדות עם המוות, לעכל את הבשורה הקשה ולקבל ניחומים מחברים ובני משפחה אבל היא מצריכה היערכות מיוחדת. למשל, יש להצטייד בכלי מטבח כמו פלטת חימום ומיחם שמאפשרים אירוח של אנשים רבים.

אוהל אבלים, צילום יחצ

 

למי מתאים לשכור סוכת אבלים?

השכרת סוכת אבלים מתאימה למגוון של מצבי אבלות ולמעשה כמעט לכולם. למשל,

  • השכרת סוכת אבלים היא פתרון ל"שבעה" של אנשים שהתברכו בחייהם במשפחה גדולה ובחברים רבים – מה שאומר שצפויים להגיע אנשים רבים לבית המשפחה לצורך ניחום אבלים.
  • השכרה זו מתאימה גם ל"שבעה" בבתים קטנים שבהם קשה במיוחד לארח מנחמים רבים, לדאוג לתפילות ולספק אוכל לכולם. יתרה מזאת – הדוחק והצפיפות יגרמו לתחושה קשה עוד יותר ויהפכו את ה"שבעה" לסדרה של מצבים בלתי-נעימים.
  • השכרה של סוכת אבלים מתאימה גם למשפחות שמעוניינות ב"שבעה" ששומרת על פרטיותן, למשל כאשר מדובר באדם מפורסם או במשפחה שאינה רוצה שייכנסו לביתה.

 

איזה סוכת אבלים לשכור?

מגוון האפשרויות בתחום סוכות האבלים מאפשר התאמה לדרישות שונות מבחינת גודל, צורה, בד ואפילו עיצוב של סוכת האבלים. עם זאת, מומלץ לשכור סוכה בהתאם לעקרונות הבאים :

  • סוכת אבלים גדולה – סוכה שמתאימה לאירוח כמות גדולה של אנשים. מומלץ שסוכה זו תכלול גם ריהוט כמו שולחנות וכסאות
  • סוכת אבלים קטנה – סוכה שמתאימה ל"שבעה" אינטימית עם מספר מנחמים מצומצם.

כל סוכה שתיבחר חייבת להיות עמידה בתנאי האקלים השונים (שמש, גשם, רוח וכו'), להתאים לעונות השנה השונות באמצעות אמצעי קירור או חימום, להתאים לסוג המשטח שעליו תוצב ולהיות מקובעת באמצעות ציוד מתאים. קיבוע זה מאפשר לסוכה להיות יציבה ולא לסכן את השוהים בה במקרה של רוח, גשם, סערה וכו'.

לכן, מומלץ לבצע השכרת סוכת אבלים שכוללת גם שירותי הרכבה, קיבוע ופירוק – שירותים שמשפחת הנפטר אינה יכולה לבצע מפאת קוצר הזמן ו/או פנאי נפשי. לרוב הקמת סוכת אבלים נעשית לאחר התראה קצרה בלבד (למשל לאור הציווי ביהדות "שלא להלין את המת") – מה שהופך את מלאכת ההקמה למורכבת במיוחד מבחינת זמנים.

 

אז מה עושים?

הדרך הטובה ביותר להבטיח השכרה איכותית של סוכת אבלים היא לפנות לחברה שזו התמחותה. חברה שמשכירה סוכות אבלים מבצעת את כל השירותים הנדרשים בתקופת ה"שבעה", למשל הרכבה, פירוק וקיבוע של הסוכה, אספקת ריהוט (שולחנות, כסאות, מחצלות, מזרנים וכו'), ניקיון הסוכה לאחר השימוש ועוד. כל השירותים האלו מאפשרים למשפחה להתרכז בעיקר ולהיות פנויים נפשית, גופנית ורגשית לקבלת ניחומים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה