השפעת הקורונה על ענף הביטוח



ענף הביטוח עבר טלטלה בעקבות מגפת הקורונה שהשתוללה בעולם. ההשפעה לא פסחה על חברות הביטוח הישראליות וחלקן מתמודדות עם ירידה משמעותית ברווחיות וגם שוקלות ברצינות על קיצוצים רוחביים בתקציבים ואף פיטורים בכוח אדם. חברת מנורה התייעלה וצפויה לחסוך עלויות עד סוף השנה, חברת איילון ביטוח הודיעה לעומת זאת על פיטורים לקראת סוף חודש מאי לשם התייעלות החברה לאחר שהוציאה 15 אחוזים מהעובדים לחל"ת

pixabay

יתרונות התקופה על הלקוחות

אם נעיף מבט קצר על תחום הקמעונאות נוכל לראות זינוק מדהים של מאות אחוזים במכירות באתרי האינטרנט של הסופרים הגדולים כמו שופרסל ורמי לוי שנאלצו לעמוד בדרישה גוברת ועולה של הלקוחות שהזמינו מוצרי מזון , ירקות וגם מוצרי אקונומיקה לקראת חג הפסח. חברת שופרסל העלתה אתר חדש חודשים ספורים לפני הקורונה והדבר הניב להם הצלחה רבה שלא היה לו מתחרה נוסף בתחום. המכירות עלו בחודש אפריל והבכירים בתחום ציינו כי המכירות המוגברות גרמו להם לקפוץ מבחינה טכנולוגית כמה שנים קדימה בפורמט הזמנת מוצרים דרך האינטרנט.

אם ענף המזון זינק בצורה משמעותית כזו אי אפשר שלא להתבונן בענף הביטוח ולבחון את מידת ההשפעה של התקופה על הלקוחות עצמם ואופי הצריכה שלהם את שירותי הביטוח כמו רכב ודירה. אומנם מדובר בשירותים המוזמנים פעם אחת בשנה וכל אחד מהלקוחות מזמין אותו בתאריך אחר אך ניתן לומר שהלקוחות עברו לתקשורת טלפונית בלבד מול הסוכנים או בהזמנת פוליסות ביטוח דרך אתרי האינטרנט.

למזלן של חברות הביטוח ההתאמה הטכנולוגית של אתרי האינטרנט אפשרה להן לתת מענה ראוי דרך האמצעים הדיגיטליים בלבד. חברות וסוכני ביטוח שלא יכלו לתת מענה ראוי באמצעים הדיגיטליים התקשו מאוד לעבור את החודשיים הללו ויש סוכנים שלא התאוששו כלל.

חברות הביטוח הגדולות למרות שחוו על בשרם ירידה ברווחים ואף חוו הפסדים הצליחו להתמודד לא רע בשל השקת שירותים דיגיטליים בזמן הקצר לפני תקופת הקורונה. הכשרה חברה לביטוח, ליברה, we sure וגם איילון וכלל נכנסו חזק מאוד בשנה האחרונה לשיווק מוצרים דיגיטליים במחירים משתלמים ובהזמנה מהירה של ביטוח דירה או ביטוח רכב לאחר מספר שלבים דרך המובייל.

הוזלה במחירים בשירות דיגיטלי

הלקוחות אוהבים לעבוד באופן עצמאי והם מוכנים להכיל שירות עצמאי אם זה מקנה להם הנחה. כולם מכירים את השירות העצמאי בתחנות הדלק שבמשך שנים מקנה הנחה משמעותית למתדלקים. בתי קפה מאפשרים קפה to go  במחיר מוזל ראו דוגמת קופיקס וגם סופרים פתחו קופות עצמאיות שהלקוחות אהבו לבצע רכישה מהירה גם אם זה אומר שהם יעבירו בעצמם את המוצרים בקופה.

בענף הביטוח לקוחות יכולים לקבל פוליסה מוזלת בשלושים אחוזים ואף 50 אחוזים בחלק מן המקרים. נוסף להנחה, הלקוחות יכולים לקבל את המידע המדויק של מה כוללת הפוליסה עם אובייקטים נהירים ובולטים שמפרטים את הכיסויים הניתנים ואת הנקודות הקטנות בצורה בולטת לעין הלקוח. עם זאת חשוב מאוד שהלקוחות יבצעו השוואת מחירים בין הפוליסות השונות ויבדקו את הפרמטרים הנכונים בכל השוואה.

שינויים בשיווק הביטוחים בתקופת הקורונה

בתקופת הקורונה עם ישראל היה בהסגר ונסיעות נמנעו בשל התקופה. לכן החברות שהציעו הנחה על דמי ניהול או נתנו חודשיים מתנה הובילו את השוק. עם זאת רוב החברות לא צמצמו את הגבייה שלהם על ביטוח הרכב בזמן שנמנע מרוב תושבי ישראל ליסוע בכבישי הארץ. החברות החלו לשווק מוצרים מוגבלי קילומטרים שגם בתקופת שגרה טוב לדעת שאתה מקבל הנחה בגלל נסיעה מועטת.

לסיכום, אנחנו עדיין בעיצומו של משבר מתגלגל ולמרות שישראל התמודדה עם הקורונה בהצלחה יתרה של מיעוט נפטרים מהמחלה עדיין ההשפעה הכלכלית עצומה והיא לא פסחה על אף ענף. אנחנו עוד צפויים להרגיש את ההשפעה שלה בחודשים הקרובים וייתכן שחלק מההשפעות יהיו חיוביות אך רק חלקן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה