השפעת עמדות טעינה בבנייני מגורים על ערך הנכס



במהלך השנים האחרונות תעשיית הרכב חוותה שינוי משמעותי עם כניסתם של הרכבים החשמליים לשוק. עם עליית הפופולריות של הרכבים הללו, כך עלתה גם הדרישה לפתרונות טעינה מתאימים עבורם. כתוצאה מכך, בבניינים משותפים רבים ניתן לראות עלייה בהתקנה של עמדות טעינה, לא רק כתגובה לשימוש הגובר במכוניות חשמליות, אלא גם כהשקעה משתלמת. במאמר זה נחקור את ההשפעה של התקנת עמדות טעינה בבנייני מגורים על ערך הנכס.

קרדיט תמונה PEXELS

 

 

הפופולריות של הרכבים החשמליים

העולם מאמץ יותר ויותר אפשרויות תחבורה ירוקות כמו הרכבים החשמליים. עם השכלולים הטכנולוגיים שנעשו בבטריות של הרכבים, הם הפכו נגישים יותר ברמת המחיר וכך הצרכנים בוחרים לעבור לאפשרות התחבורה הזו בלי שום ספקות. זו אלטרנטיבה הרבה המביאה יתרונות רבים יותר לעומת הרכבים המונעים באמצעות מנוע הבעירה המסורתי. כתוצאה מכך, הצורך בתשתית טעינה אמינה ויציבה עולה, במיוחד באזורי מגורים.

מהם היתרונות של התקנת עמדת טעינה בבנייני מגורים?

בניינים משותפים בהם ישנן עמדות טעינה לרכבים חשמליים, מציעים לדיירים פוטנציאליים להם חשובה השמירה על הסביבה פתרון נוח ונגיש. הנוחות של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף מבטלת את הצורך בביקור בעמדות טעינה ציבוריות. כך הרכישה של רכבים חשמליים הופכת לאטרקטיבית יותר. נכסים בהם ישנה תשתית טעינה נהנים לרוב מצמיחה של ערך הנכס. קונים פוטנציאליים או שוכרים מזהים את הנוחות והאפשרות לחיסכון בהוצאות עם הגישה לעמדה פרטית. כך ערך הנכס בעיניהם של אותם קונים או שוכרים פוטנציאליים עולה והם יהיו מוכנים להשקיע יותר במגורים בנכס. כמו כן, עמדות אלה מציעות ערך מוסף לאנשים להם כבר יש רכב חשמלי או כאלה אשר שוקלים לרכוש מכונית מסוג זה. יתרון זה הופך את הנכס לאטרקטיבי יותר, במיוחד באזורים בהם הרכבים החשמליים נעשים פופולריים במיוחד. 

יתרון נוסף נוגע לאינטרס של הממשלה לקדם את השימוש במכוניות החשמליות. כיום, ממשלות ברחבי העולם וגם בישראל מציעות לרוכשים תמריצים, כדי לעודד את המעבר לאפשרות תחבורה ירוקה. כך, שטחי מגורים בהם ישנה כבר תשתית טעינה הופכים להשקעה חכמה. הקונים האפשריים עשויים לבחור דווקא במגורים בנכסים אלה כבחירה חכמה להשקעה.

מהם השיקולים אותם כדאי לבחון לפני ההתקנה של עמדת טעינה בבניין משותף?

אם אתם מחזיקים בדירה בבית משותף ואתם שוקלים האם כדאי להשקיע בתשתית טעינה בבניין, ישנם מספר שיקולים אותם כדאי לבחון.  

ראשית, יש לשקול את העלות של ההתקנה. בעוד שהתקנה זו יכולה להעלות את ערך הנכס בצורה משמעותית, יש לשקול גם את העלות הראשונית שלה. יחד עם זאת, ניתן לומר בביטחון שעלות זו מתגמדת לעומת החיסכון העתידי והעלייה של ערך הנכס.  

כמו כן, כדאי לשקול האם לבחור בעמדה פרטית עבור כל דייר או להשקיע דווקא בעמדות משותפות. לעמדות משותפות יש יתרון שכן הן מאפשרות טיפוח של קהילתיות והן יכולות לשמש דיירים אשר בהמשך הדרך יבחרו לעבור למכונית חשמלית. במקרים אחרים עמדות פרטיות יהיו שימושיות יותר, במיוחד כאשר לא ניתן להקצות חניה עם תשתית טעינה אשר תשמש את כלל הדיירים.

לפני שמתקינים עמדה בבניין המשותף, יש לבחון היטב באיזו חברת התקנה כדאי לבחור. חשוב לבחור בחברה אשר תספק התקנה יעילה, מקיפה ובטוחה. לצד זאת, חשוב לבחור גם בחברה אשר תוכל לסייע תמיכה זמינה לכלל הדיירים. כך במקרה של תקלה תמיד יהיה ברור לדיירים לאן לפנות. בנוסף, כדאי לבחור בחברה המציעה עמדות מתקדמות, אשר אינן פוגעות גם באסתטיקה של חניית הבניין.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה