השקעות אלטרנטיביות: האם גם לכם מתאימה האופציה החדשנית?



כסף הוא משאב קריטי בימינו. על-מנת למצות את המשאב יקר הערך הזה, כדאי מאוד להתנהל בתבונה במישור הפיננסי, ובפרט להשקיע סכומי כסף פנויים – כדי שיספקו לנו עוד כסף. אפיק ההשקעה המסורתי והמתבקש הוא שוק ההון, יש גם מי שמשקיעים בנדל"ן, ובשנים האחרונות התווספה עוד אופציה מעניינת: ההשקעות האלטרנטיביות. כאן בעמוד תמצאו סקירה של השקעות אלה ופירוט של היתרונות שלהם, כך שתוכלו לקבל החלטות נכונות.

קרדיט לתמונות PIXABAY

למה ההשקעות האלטרנטיביות זוכות לפופולריות רבה?

המאה ה-21 היא עידן של הזדמנויות חדשות. בעוד ועוד תחומים נפתחות בפנינו עוד ועוד אפשרויות, וכך גם בעולם ההשקעות. בישראל השקעה בנדל"ן מחייבת משאבים כספיים עצומים לנוכח הזינוק החד במחירי הדירות ושאר הנכסים מאז 2008. בנוסף, רמת המחירים הגבוהה מורידה את התשואה הצפויה והופכת את ההשקעה לכדאית הרבה פחות. שוק ההון חשוף גם הוא לתנודתיות גבוהה, בין השאר בגלל המצב המדיני והביטחוני בישראל, ולכן כל אותן השקעות אלטרנטיביות מעוררות באופן טבעי עניין רב.

לאיזה טווח מתאימה השקעה באפיק אלטרנטיבי?

ברוב המקרים, האפיקים האלטרנטיביים מתאימים למי שמחפש השקעה לטווח בינוני ארוך. לעיתים אי אפשר לממש השקעה מסוג זה בזמן קצר, ויש גם מצבים שבהם המימוש פשוט לא כדאי לפני שחולפת תקופה ארוכה מספיק. יחד עם זאת המגוון הרחב מאוד של האפשרויות עשוי לספק גם הזדמנויות לטווח קצר יחסית.

קרנות ריט: ליהנות מעליות המחירים בשוק הנדל"ן בלי לקנות נכס

אחת האופציות היותר מעניינות של השקעות אלטרנטיביות היא קרן ריט. השם הוא ראשי תיבות של הביטוי Real Estate Investment Trust, והמהות של קרן זו היא השקעה בנדל"ן. כלומר, הקרן עצמה רוכשת נכסים מסוגים שונים, והמשקיעים בה מקבלים חלק מהרווחים, בהתאם לגובה ההשקעה. היתרון המרכזי הוא שאין צורך לקנות נכס בסכום עתק כדי ליהנות מהגאות בשוק הנדל"ן. גם ענף הבנייה נהנה מהתרחבות ההשקעות בקרנות ריט, בזכות אפיק המימון המשתלם שמאפשר לממש שלל מיזמים.

השקעה בתשתיות

אופציה נוספת של השקעה אלטרנטיבית היא השקעה בתשתיות. גם במקרה כזה התוצאה היא מצב win-win, מפני שבזכות הכסף הפרטי המדינה יכולה לפרוס תשתיות חיוניות, והמשקיעים זוכים לתשואה נאה. עוד יתרון להשקעה באפיק אלטרנטיבי זה היא רמת הסיכון היחסית נמוכה, וזאת הודות למעורבות הממשלתית וההתחייבות להשלמת הפרויקטים ובהתאם ליכולת להגיע לתשואה טובה.

השקעה בחברות טכנולוגיה

עוד קרנות שמציעות השקעות אלטרנטיביות בעתיד הן אלה שממוקדות באיתור חברות טכנולוגיה חדשות וחדשניות שצפויות לצמוח באופן מרשים. בתחום הטכנולוגיה הפוטנציאל עצום, וכולנו מכירים סיפורים על סטארטאפים קטנים שנמכרו בסכומים גבוהים מאוד. יחד עם זאת חשוב להדגיש שגם רמת הסיכון נחשבת ליחסית גבוהה, ולכן אם רוצים לבחור באפיק זה חשוב לבחון היטב את ביצועי הקרן שמציעה את ההשקעה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה