השקעות נדלן בחו"ל – האם זה כדאי וכיצד לעשות את זה נכון?



במהלך שני העשורים האחרונים הפך התחום של השקעות נדל"ן בחו"ל לפופולארי ביותר בקרב משקיעים ישראלים, ממגוון סיבות שונות. מגמות בשוק הנדל"ן (ובאפיקי השקעות אחרים) בארץ, כמו גם הזדמנויות שונות שנפתחו במדינות אחרות, דוחפות עוד ועוד ישראלים להשקיע בנכס בחו"ל במקום לקחת משכנתא ולקנות נכס בארץ. עד כמה השקעה בנדל"ן בחו"ל אטרקטיבית ומומלצת כיום ובמידה והולכים על זה – מהי הדרך הנכונה והמושכלת לגשת לעניין?

קרדיט תמונה: FREEPIK

מהן הסיבות למעבר המאסיבי של משקיעים ישראלים להשקעות נדל"ן בחו"ל, במקום נדל"ן בארץ או אפיקי השקעה אלטרנטיביים? האם מעבר זה מוצדק וצריך לעניין גם אותנו? במידה ומחליטים שכן – מהי הדרך בה כדאי לנסות ולפעול, על מנת להימנע מהחלטות השקעה גרועות ואף קטסטרופליות, ולהבטיח כי הכסף שלנו נמצא במקום בטוח ורווחי?

השקעות נדל"ן בחו"ל – מהן האפשרויות שנפתחו ומה הסיבות לכך?

קיימות סיבות רבות ושונות המסבירות יחד את הפופולאריות הגואה בשנים האחרונות של השקעות נדל"ן בחו"ל בקרב משקיעים ישראלים. בתור התחלה, מצב מחירי הנדל"ן בארץ משחק כאן תפקיד משמעותי – מחירים אלו עולים בצורה חדה כבר שנים רבות, מה שהופך את התשואה מהנכסים המקומיים לנמוכה יחסית. נסביר – תשואה היא למעשה אחוז הרווח השנתי שאנחנו עושים על הכסף שהשקענו. כשמדובר בנדל"ן, לוקחים את ההכנסה השנתית מהנכס ומחלקים אותה במחיר בו קנינו אותו. מכיוון שמחיר זה גבוה כל כך כיום, התשואה המתקבלת היא נמוכה יחסית. וזהו הקריטריון הראשון והחשוב ביותר עליו מסתכלים משקיעים – מהי התשואה המתקבלת בכל אפיק השקעה אפשרי? אם התשואה הממוצעת המתקבלת מקניית נדל"ן בארץ נמוכה עכשיו, הגיוני לחפש אפיקים אחרים להשקיע בהם, ונדל"ן בחו"ל הוא אחד מאפיקים אלו.

השקעה בנדל"ן, בארץ או בחו"ל, נחשבת גם ליציבה ואמינה יותר בהשוואה לאלטרנטיבות ההשקעה העיקריות, בפרט השקעה בשוק ההון. בחודשים האחרונים ובשנים האחרונות שוק ההון אינו יציב וקשה לצפות לקבל בו תשואה טובה, אם בכלל מדובר בתשואה חיובית (מה שלא קרה, למשל, במהלך המחצית הראשונה של 2022). נדל"ן הוא יציב ובטוח הרבה יותר, וכאשר מדובר בנכסים אותם ניתן לקנות במחירים סבירים ואף אטרקטיביים (כלומר, לא בארץ...), מתקבלת תשואה יציבה וטובה יחסית, בטוחה הרבה יותר מאשר השקעה בשוק ההון – בבורסה, במניות, באגרות חוב וכיוצ"ב.

גם מבחינת אפשרויות השקעה בחו"ל, ההיצע העומד בפני המשקיע הישראלי הממוצע כיום הוא רחב ועשיר יותר מאי פעם. הן בשוק האמריקאי והן בשוק האירופאי, כמו גם באזורים נוספים בעולם, מוצעים אינספור נכסי נדל"ן מסוגים שונים למכירה למשקיעים במחירים אטרקטיביים יחסית, ובתיווך וניהול של חברות נדל"ן עם נציגים ישראלים (או חברות ישראליות הפועלות בחו"ל). לבחירה מושכלת של חברת נדל"ן להשקעה בחו"ל נגיע מיד, אך עצם קיומן של חברות רבות כאלו מנגיש אפיק השקעה זה והופך אותו לאטרקטיבי וריאלי יותר.

בחירת חברה להשקיע דרכה בנדל"ן בחו"ל

אז נניח והחלטנו כי אנחנו מעוניינים לנסות ולהשקיע בנכסי נדל"ן בחו"ל. מהי הדרך הנבונה לעשות זאת, כך שנדע שהכסף שלנו מושקע במקומות נכונים ומנוהל בצורה אמינה ומקצועית?

ובכן, לשם כך חשוב במיוחד לבחור חברת השקעות נדל"ן בחו"ל שתהיה אמינה ומקצועית, ובתחום זה פועלות כיום בארץ אינספור חברות שונות. זה עשוי כמובן לבלבל אותנו ולהקשות על בחירת החברה המתאימה, אך גם לצורך זה קיימים כיום כלים מקצועיים אשר יסייעו לנו לקבל את ההחלטות הנכונות. בפרט, כדאי להכיר חברות המתמחות בסיוע לבחירת חברת השקעות נדל"ן בחו"ל, דוגמת חברת "ריבולב" (re-volve). חברה זו מציעה שירות הכולל ריכוז מסודר ונוח להבנה של כל המידע הרלבנטי בנושא, כמו גם ייעוץ מקצועי וסיוע אקטיבי בבחירת חברה להשקיע דרכה על פי הצרכים, הרצונות והמאפיינים הייחודיים לכל משקיע ומשקיעה. כמו כן, מפעילה ריבולב גם אתר אשר כולל לא רק את כל התוכן הרלבנטי וכו', אלא גם אפשרות למשקיעים לדרג חברות השקעה שונות ולהשאיר חוות דעת מפורטות, כך שמשקיעים חדשים או פוטנציאליים המתלבטים יכולים לקבל תמונה אינפורמטיבית ומעמיקה יותר של כל חברה וחברה.

כל הכלים הללו מגדילים משמעותית את הסיכוי לכך שנצליח לבצע החלטה מושכלת ומוצלחת, ולבחור בחברת השקעות נדל"ן בחו"ל אשר אכן תספק את הסחורה, תדאג להשקעה ולנכס שלנו על כל המשתמע מכך ותביא לנו את התשואה המצופה והמיוחלת. כמובן שאין הבטחות ושום דבר אינו וודאי בהשקעות (ובחיים בכלל...), אבל זו אחת הדרכים המושכלות לצמצם משמעותית את מידת הסיכון וחוסר הוודאות.

הכתבה בחסות ריבולב - הבית של משקיעי הנדל״ן בחו״ל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה