התופעות לאחר הלידה ודרכי הטיפול וההתמודדות



הלידה כבר עברה, התינוק ישן בבטחה בעריסה הקטנה שלו, אתם הורים מאושרים וגאים. עם כל השמחה, האושר, הגאווה והעייפות, ישנן תופעות שונות שעשויות להתרחש אצל יולדת שיש לתת עליהן את הדעת, ולדעת כיצד להתמודד איתן. אנו אוהבים להתמקד בחוויית הלידה, בשבועות ההיריון המתקדמים, בבטן הגדלה ובעיצוב חדר התינוק, ואילו תופעות לאחר לידה נדחקות לשוליים, מתוך מחשבה שהן יחלפו לאחר תקופה מסוימת

קרדיט תמונה: pexels

הינה כמה מהתופעות שעשוית להתרחש לאחר הלידה, חלק או כולן, אצל מרבית מהנשים היולדות. יחד עם זאת חשוב לציין כי אלו רק חלק מהתופעות ויש עוד מגוון גדול של תסמינים ותופעות נוספים.

דימומים והפרשות לאחר הלידה

לאחר הלידה ואף יום או יומיים אחר־כך תחווה היולדת דימומים בדרגת חומרה הולכת ויורדת. אכן זוהי תופעה מוכרת וידועה ואין חשש, היא נורמלית וצפויה לרוב הגדול של היולדות. חשוב לזכור כי הדימום וההפרשות עשויים להימשך גם עד שישה שבועות מהלידה. ההפרשה הדמית לאט תיעלם ותתבהר עם הזמן. זוהי הפרשה המנקה את הרחם משאריות ההיריון, והיא תקינה לחלוטין.

כאבי בטן והתכווצות הרחם

במהלך ההיריון הרחם גדל והתרחב לממדים עצומים ביחס לגודלו הטבעי, כדי להכיל את העובר שבו. זהו איבר מדהים שיכול להתרחב ולהתכווץ ללא התערבות חיצונית והוא עושה זאת כדי לשמור בתוכו אדם חי אחר.

ככל שהוא התרחב במהלך ההיריון, עליו להתכווץ חזרה לגודלו הקודם. הכיווצים הללו מתרחשים במהלך החודש שלאחר הלידה והם עשויים לגרום לכאבי בטן. יש נשים שיאמרו כי אלו כאבים הדומים לכאבי מחזור, ויש מי שיאמרו שהם חזקים פי כמה. כל יולדת תחווה את הכיווצים בצורה אחרת, ואף עשויה לחוש הבדלים בין ההריונות שלה עצמה.

למרות שזוהי תופעה חיונית המתרחשת בסיומו של כל היריון, הכאבים עשויים להיות חזקים ולכן חשוב לדעת שאפשר ומומלץ להשתמש במשככי כאבים אם יש צורך בכך. אין סיבה לחוש כאב אם ניתן לעמעם אותו או להעלימו לחלוטין.

מה צפוי לרעמת השיער היפהפייה?

נשים אחרי צפויה צפויות לחוש נשירת שיער מוגברת יותר מאשר במצב רגיל. אין סיבה לדאגה במשך חצי שנה עד שנה מיום הלידה. במהלך ההיריון גוף האישה מוצף הורמונים, בעיקר אסטרוגן אשר חיוני להתפתחות העובר, ובתום ההיריון חלה "מערבולת" הורמונים. הרמות היורדות של ההורמונים הוא אשר גורם לנשירה, וכאשר הגוף יחזור לאיזון, ורמת האסטרוגן תתייצב, גם תקופת הנשירה תחלוף. יש לזכור שנשירת שיער היא טבעית ומתרחשת אצל כל בני האדם בכל יום.

תוספת קולגן לאחר לידה

הגוף מייצר קולגן באופן טבעי עד לאמצע שנות העשרים בערך. הוא נשמר במאגרים שונים בגוף ולאחר הפסקת הייצור הטבעי, הגוף מנצל את הקולגן במאגרים הקיימים. תפקידו של חלבון זה הוא בשמירה על גמישות העור, המפרקים, חוזק העצמות עוד.

נטילת תוספי קולגן עשויה לסייע בהתמודדות עם נשירת השיער, להחזיר לעור את מראהו הגמיש והחיוני וכשמובן לשמור על המפרקים והעצמות שתמכו בהיריון לאורך כל התקופה. זהו בהחלט תוסף שכדאי להכיר.

גוף האישה עובר טלטלות רבות במהלך כל חודשי ההיריון ולאחר מכן גם בלידה. הוא זקוק לאנרגיה רבה כדי להחזיר לעצמו את מה שאבד הוא הידלדל. חשוב לזכור שזוהי תקופת זמנית וחולפת וכי יש לקבל את שינויי הגוף הללו בהבנה ממש כמו שהתקבלו במהלך 40 השבועות קודם לכן.

מנוחה, תזונה נכונה, פעילות גופנית מתונה ובעיקר הרבה הקשה לאיתותי הגוף, עשויה לזרז את תהליך ההחלמה ולאפשר לגוף לחזור לעצמו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה