מחקרים מלמדים אותנו, שבעשור-שניים האחרונים, אפשר למצוא הרבה יותר נשים בעמדות ניהול מובילות. עדיין לא מספיק, לא כפי שאנחנו מצפים, בוודאי לא במספרים שווים לגברים שנמצאים בעמדות אלו, אך אין ספק שאפשר לראות שינוי נרחב בתחום וזה לא מפתיע.

התחזקות מעמדם של נשים בעמדות ניהול מובילות



מחקרים מלמדים אותנו, שבעשור-שניים האחרונים, אפשר למצוא הרבה יותר נשים בעמדות ניהול מובילות. עדיין לא מספיק, לא כפי שאנחנו מצפים, בוודאי לא במספרים שווים לגברים שנמצאים בעמדות אלו, אך אין ספק שאפשר לראות שינוי נרחב בתחום וזה לא מפתיע.

קרדיט: depositphotos

ניתן להסביר מדוע יש היום יותר נשות עסקים מובילות מאשר לפני שלושים-ארבעים שנה ויותר, בשלוש דרכים. לפני שאנחנו נציג אותן, חשוב להציג את הנתונים שמוכיחים זאת. על פי הערכות, שלושים וחמש ואחוז מתפקידי הניהול נמצאים בידיי נשים, למעלה מארבעים אחוז מתפקידי דירקטוריון בחברות ממשלתיות נמצאות בידי נשים. בחברות פרטיות זה הרבה פחות לצערנו. בעבר המספרים היו הרבה יותר נמוכים. כאמור, יש שלוש סיבות לשינוי.

יותר לימודים

לא רק שהיום יש יותר מודעות לכך שנשים יכולות ללמוד ולהצליח, אלא שיש הרבה יותר מקומות שפתוחים בפניהן, בין אם זה באופן מעשי ובין אם זה באופן תודעתי. בעבר, אם אישה היתה רוצה ללכת ללמוד באוניברסיטה, אז לא תמיד ראו זאת בעין יפה. היום לעומת זאת, זה נתפס כדבר טבעי לגמרי.

חשוב לזכור, הלימודים באקדמיה הם לא רק לשם הידע או התואר, אלא גם מאפשרים לייצר נטוורקינג אשר מאפשר לנשים להיכנס לתפקידים שונים ולהוכיח את עצמן.

יותר מודעות

גם פה אנחנו רואים שינוי שהוביל לכך שיש יותר נשות עסקים מובילות. יש הרבה יותר מודעות ליכולות של נשים, הסכמה רחבה יותר שנשים יכולות לנהל עסקים או מחלקות בתוך עסק, ברמה לא פחות טובה ואפילו יותר מאשר גברים. באופן כללי, אנחנו רואים שיש יותר ויותר גברים שמודים שנשים מנהלות טוב יותר.

צריך לציין, המודעות הזאת איננה רק בקרב נשים או בקרב גברים בתחומי עיסוק שונים, אלא גם בתקשורת, במוסדות חינוך, ספרות מקצועית ועוד. כלומר המערכות כולן מודעות היום הרבה יותר ליכולתן של נשים, כישורים ולמה שהן מביאות לתחומי הניהול השונים.

רצון והשראה

באופן טבעי, ברגע שילדות ובחורות צעירות רואות נשים מצליחות, הן שואפות להיות כמוהן. זה נכון בכל תחום, וזה בוודאי נכון בתחום העסקים. זה יכול להיות באופן נקודתי, ספציפי, כאשר עובדת זוטרה שואבת השראה ממנהלת בכירה ומכוונת להיות כמוה ובתפקיד שלה. אך זה יכול להיות נכון גם באופן רחב יותר. בכל תחום שהוא, תמיד שואבים השראה ורוצים להיות טובים יותר, כמו אחרים ואחרות שעשו את זה.

אפשר להניח שהרבה מאוד ילדות ובחורות צעירות, מכוונות היום להיות מנהלות בכירות בעתיד, בזכות הידיעה שהן יכולות, שהיום תקרת הזכוכית הרבה יותר קרובה וקלה לניפוץ. בין אם זה דרך נשים בעולם ובין אם זה דרך נשים בארץ. ברגע שיש רצון רב יותר, אז ההשקעה עולה ועושים הכל בשביל להשיג את המטרה בסופו של דבר.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה