התמודדות עם חברות ביטוח



לכולנו קיימות פוליסות ביטוח שונות, אשר נועדו להבטיח לנו רשת ביטחון כלכלית במקרים לא צפויים ובעייתיים. בעוד שתהליך רכישת הפוליסה הוא נוח ומהיר למדי, אנשים רבים מגלים כי בבואם לממש את הפוליסה ולקבל את הפיצויים המגיעים להם בהתאם, הסיפור קצת שונה והופך למורכב ומאתגר. כיצד אם כן מתמודדים עם חברות הביטוח?

תמונה: envato

 

כנגד אילו סיכונים רוכשים פוליסות ביטוח?

חיינו מלאים בסיכונים שונים, החל מכאלה הנוגעים לרכוש שלנו ועד לסיכונים הנוגעים לבריאותנו. על מנת לצמצם את ההשפעה הכלכלית של פגיעות כאלה, חברות הביטוח מציעות לנו לרכוש מגוון סוגי פוליסות. פוליסות אלה מבטיחות לנו פיצויים כספיים, ולמעשה מספקות לנו רשת ביטחון כלכלית, תמורת תשלום פרמיה חודשית.

בין פוליסות הביטוח המרכזיות נמנות:

  • פוליסות ביטוח רכב - תחת קטגוריה זו ניתן למצוא 3 סוגי ביטוחים מרכזיים: ביטוח חובה כנגד נזקי גוף, ביטוח מקיף כנגד נזקי רכוש, וביטוח צד ג' המכסה נזקים שנגרמו לצדדים שלישיים בלבד.  
  • פוליסות ביטוח רכוש - כפי שניתן להבין מהשם, פוליסות ביטוח רכוש נועדו להבטיח לנו כיסוי ביטוחי לרכוש שלנו, דוגמת ציוד ותכולה ביתית ו/או משרדית.  
  • פוליסות ביטוח בריאות - פוליסות לביטוח בריאות נועדו להעניק לנו כיסוי ביטוחי עבור מצבים בריאותיים שונים, אשר אינם מאפשרים לנו להמשיך בשגרת החיים אליה הורגלנו טרם קרות המקרה הביטוחי. למימוש זכויות ניתן לפנות לשירותיו של עורך דין נזקי גוף.

כיצד מגישים תביעות ביטוח?

בכדי לממש את הפיצויים המגיעים לנו מפוליסת הביטוח שרכשנו, יש להגיש תביעה כנגד חברת הפוליסה. מומלץ להגיש תביעה כזו בסיוע של עורך דין תביעות ביטוח. זאת, הן בכדי לוודא שאכן קיימת עילת תביעה, והן בכדי למקסם את הפיצויים המגיעים לנו.

תהליך הגשת תביעות הביטוח תלוי בסוג הפוליסה שנרכשה ובחברת הביטוח דרכה האדם מבוטח, כאשר השלבים הבסיסיים בתהליך הם:

  • איסוף כלל החומרים והמסמכים הרלוונטיים לתביעה
  • הגשת התביעה באופן פיזי או מקוון (באתר חברת הביטוח)
  • קבלת אישור פתיחת תביעה והמתנה להחלטת חברת הביטוח

למה תביעות ביטוח נחשבות למורכבות ומאתגרות כל כך?

אנשים רבים נוטים להאמין כי עצם קיומה של פוליסת ביטוח והעברת פרמיה חודשית לחברת הביטוח, זו הבטחה לכיסוי ביטוחי וקבלת פיצויים מיידיים בעת קרות אירוע ביטוחי. לצערנו, בפועל, המציאות משקפת מצב קצת אחר, כאשר חברות הביטוח אינן ממהרות לשלם את הפיצויים המגיעים לנו.

חשוב להבין כי לא מדובר בהתנערות מאחריות של חברת הביטוח, אלא בדרכים חוקיות (ובחלק מהמקרים אף לגיטימיות) לדחיית התביעה, כמו במקרים בהם המבוטח הפר את חובת הגילוי, לא שילם את הפרמיה החודשית, אירוע הביטוח אינו מכוסה בתנאי הפוליסה ועוד.

טיפים לנפגעים במאבק לקבלת פיצויים

בכדי לייעל את תהליך התביעה מול חברות הביטוח מומלץ להקפיד על הדברים הבאים:

  • קריאה והבנה מלאה של תנאי הפוליסה, בכדי לוודא שהאירוע הביטוחי אכן מתאים לכיסויים הנקובים בפוליסה ולא נופל תחת חריג כזה או אחר
  • הגשת טופס התביעה בצורה נכונה ומדויקת
  • צירוף כלל המסמכים והחומרים הרלוונטיים לתביעה
  • תיעוד כל התנהלות התביעה מול חברת הביטוח (אישור שליחה/קבלה, זמני מענה וכדומה)

כיצד עורך דין מומחה בתביעות ביטוח יוכל לסייע לנו?

חברות הביטוח הן גופים גדולים ומנוסים בתחום התביעות, ובכדי להתמודד מולן בצורה יעילה ומוצלחת, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום תביעות ביטוח כדוגמת המומחים של משרד עורכי דין תומר לינר. עו"ד כזה יכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך, החל משלב איסוף החומרים וביסוס עילת התביעה, דרך הגשת התביעה בצורה מסודרת ונכונה, ועד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם בגין האירוע הביטוחי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה