התמודדות עם חרדת ביצוע



גברים רבים סובלים מתופעה של חרדת ביצוע במצבים אינטימיים. הדאגות והטרדות לקראת האקט המיני, בנוגע ליכולת הביצוע וההנאה המינית שלהם ושל הפרטנר, עלולים להוביל למתח ולחץ ולפגוע בהשגת זקפה או בחוויית האורגזמה

RF123

ממה נגרמת חרדת ביצוע?
חרדות ביצוע יכולות להיות תוצר של קשיים פיזיולוגיים, אך ברוב המקרים מדובר ב"פחד במה" או כמו שאומרים – "הכל בראש".
אפשר בהחלט להשוות את זה לחרדה חברתית או חשש מדיבור מול קהל- רק בסיטואציות מיניות. הבעיה היא שברגע שהתפיסה היא "אני עומד לקראת כישלון", נוצרת מעין נבואה שמגשימה את עצמה ויכול להתרחש כישלון בפועל ולכן, חשוב לשבור את "מעגל הקסמים" האכזרי על מנת לאפשר תפקוד מיני והנאה.
הערכה עצמית בנוגע להצלחה עשויה להשפיע מאוד, ולדימוי עצמי שלילי וביטחון עצמי נמוך בהחלט יש חלק בכך. לכן חשוב לדרבן את המוטיבציה ולהתמקד במחשבות חיוביות לקראת האקט המיני.

לפניכם מספר אסטרטגיות לצורך התמודדות עם חרדת ביצוע והתמודדות עם אין אונות, טיפול טבעי אפשרי:

התמקדות ושינוי התפיסה
שיטת מיינדפולנס יכולה לסייע מאוד בהשגת המטרה, כאשר המיקוד הוא בהוויה עצמה ולא ברעשי רקע או במחשבות טורדניות, ועבור רבים היא משמשת כמעין טכניקה יומיומית להירגע ויכולה להיות אפקטיבית גם בסיטואציות אינטימיות.
לפי מיינדפולנס, בסיטואציות אינטימיות אפשר להתמקד בכל הרגשות הנעימים וברגע עצמו – הניחוח, הצלילים, המגע ולהתרחק או לנטרל מחשבות מדאיגות שעלולות לפגוע בתפקוד ובהנאה.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT יכול אף הוא לסייע בשינוי הגישה ובביצועים, כשלומדים כלים שיכולים לסייע בהתמודדות עם מצבים מלחיצים גם בתחום האינטימי.

להתאמן, לאכול אחרת – להרגיש אחרת
שינויים באורח החיים יכולים בהחלט להשפיע על חרדת ביצועים, כאשר מצבים של דיכאון, אובדן משיכה ולחץ בעולמות משיקים כמו עבודה ולימודים, עלולים לבוא לידי ביטוי בדמות חרדת ביצוע.
לכן, חשוב מאוד לבחון כיצד ניתן לשנות את אורח החיים בדרך שתאפשר חיוניות והנאה בכל המישורים, וזה כולל לעיתים שינויים תזונתיים, פעילות גופנית שיכולה לתרום לדימוי העצמי וכן לשחרר הורמונים מרגיעים, שנת לילה טובה להשכחת המתחים וכן פורמולות על בסיס טבעי של צמחים בעלי מאפיינים להעלאת האנרגיות במיטה.

להירגע ולקבל תמיכה
חשוב מאוד לרתום את הפרטנר להתמודדות עם חרדת ביצוע, כיוון שפעמים רבות סיוע ותמיכה מצדו יכולים לחולל שינוי ולהוביל לאווירה רגועה ונעימה יותר שתשכיח את החרדה.
בנוסף, כדאי למצוא טכניקות אפקטיביות כמו דמיון מודרך – שחזור סיטואציה נעימה או לתת לדמיון לרחף למקום נעים כדי להירגע לקראת האקט עצמו או תרגול טכניקות של נשימות אשר יכולות להפחית באופן משמעותי את הדריכות והלחץ לקראת ובעת האקט המיני. כמו כן, יצירת אווירה נעימה בחלל וכן שימוש בשמנים ריחניים שגם הם בעלי השפעה מרגיעה.
עבודה עצמית חשובה מאוד תוך התמקדות בהצלחות ולא בכישלונות, בדימוי עצמי, בגישה אופטימית לתעצומות נפשיות ולהצלחה בחדר המיטות.

כמו ניתן להיעזר בתוספים מן הטבע. ישנם תוספי תזונה רבים המכילים צמחים אשר בספרות המקצועית עשויים לתרום לחיוניות ואנרגיה.

לדוגמא, תוסף התזונה וירמקס המבוסס על חומצות אימנו וצמחים סיניים אשר ידועים בספרות המקצועית כתורמים לאנרגיה וחיוניות.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה