כשרוב האנשים חושבים על פרסום שלילי בגוגל, הם חושבים על תוכן שנוסף לאינדקס מקוון שפוגע ברווחתו האישית או המקצועית של אדם. האופן שבו תוצאות אלו נראות יכול להשתנות בהתאם לאדם, להעדפותיו ולענף שלו.

התמודדות עם תוצאות פרסום שלילי בגוגל



כשרוב האנשים חושבים על פרסום שלילי בגוגל, הם חושבים על תוכן שנוסף לאינדקס מקוון שפוגע ברווחתו האישית או המקצועית של אדם. האופן שבו תוצאות אלו נראות יכול להשתנות בהתאם לאדם, להעדפותיו ולענף שלו.

קרדיט: PIXABAY

תופעת השמצה ברשת (שיימינג), הוצאת דיבה וחוות דעת שליליות על עסקים בתחומים שונים מופצים באופן נרחב ברחבי הרשת, ויוצרים פרסום שלילי בגוגל על חברות, ארגונים ואנשים פרטיים.

השם והתדמית של חשובים לבעלי עסקים, שמשקיעים באסטרטגיות של פרסום וקידום אתרים סכומים שאינם מבוטלים במטרה להגדיל את נתח הלקוחות, רק כדי לראות איך במחי הקשות מקלדת, כל המוניטין יכול לרדת לטמיון.

סוגי פרסום שלילי בגוגל

סוגים נפוצים של תוצאות פרסום שלילי בגוגל כוללים:

  • תלונות, תגובות מזלזלות, הערות גנאי וביקורות שליליות.
  • פרסומים שליליים במגזינים מקוונים ובאתרי רכילות.
  • פרסומי גנאי באתרים מיניים ואתרי פורנו.
  • בריונות רשת.
  • חשיפת מידע רגיש, כולל מצב משפחתי, טלפון סלולרי, כתובת מגורים וכן הלאה.

אף אדם שמחפש שירותים או מוצרים לא ינסה את שירותיו של בעל עסק, כאשר הביקורת שלו שלילית, ורוב הגולשים עורכים מחקר קצר לפני שהם בוחרים בבית העסק שמעניין אותם. בעקבות פרסום שלילי בגוגל, נולד תחום חדש אשר נקרא "ניהול מוניטין" והוא מיועד לבעלי עסקים שנפגעו ברשת בגלל אזכור שלילי על בית העסק שלהם.

פרסומים שליליים בגוגל מופיעים גם על אנשים טובים

למרות שאין אדם שמעוניין להתמודד עם תוצאות פרסומים שליליים בגוגל שמציגים אותו באור שלילי, המציאות היא שרוב האנשים הפרטיים וארגונים רבים, מתמודדים עם מצב זה בשלב מסוים בחייהם. אם זה קרה לכם, חשוב שתבינו שאתם לא לבד.

הקלות שבה אנשים משתמשים במקלדת שלהם ומפיצים פרסומים שליליים על אחרים, מדגישה את הצורך בכלים מקצועיים על מנת לשמור על המוניטין החיובי באינטרנט.

סוכנות פרסום נתקלת במצבים אלו כל הזמן בקרב לקוחות שנחשפים לתוצאות חיפוש שליליות שפוגעות במוניטין שלהם, ולמומחים בתחום ניהול מוניטין מקוון יש את הכלים המקצועיים להסיר פרסומים שליליים בגוגל ולהשיב את המוניטין החיובי על כנו.

האם אפשר להסיר פרסומים שליליים?

אם הפרסום השלילי נמצא באתרים בהם יש לכם שליטה, כמו למשל הפייסבוק, האינסטגרם, או אזורי התגובות של Google my business, ניתן יהיה לבדוק אפשרויות להסרת הפרסומים השליליים, אבל מומלץ לנקוט תחילה בגישת תגובה עניינית ואדיבה, שתהיה יעילה יותר מאשר פשוט הסרת הפרסום.

אתם לא רוצים שתתפרסם תגובה חמורה עוד יותר מכיוון שהסרתם תלונה, ולכן חשוב להכין תוכנית אסטרטגית מקיפה של הסרת פרסומים שליליים בגוגל, שמתבצעת על ידי המומחים בתחום. גוגל מספקת כלים להסרת רישומים שמותג מבקש להסיר, אם הרישומים עומדים בקריטריונים מסוימים, כמו למשל תוצאות שאינן רלוונטיות, מיושנות או בלתי הולמות.

אם אתם מאמינים שאתם עומדים בקריטריונים אלו, אפשר להתקדם עם אפשרות זו, רק חשוב לזכור שהמאמר לא יוסר מהאינטרנט, אלא רק מתוצאות החיפוש, ועדיין ניתן יהיה לקשר ולשתף אותו.

בדיקה מעמיקה של מידת הנזק – השלב הראשון בניהול מוניטין

חברות שמתמחות בשירותי ניהול מוניטין מתחילות פרויקטים של הסרת פרסום שלילי בגוגל באמצעות בחינת מידת הנזק שנגרמה לבית העסק.

כמה תוצאות שליליות ובאילו אתרים הם מופיעים? האם בדף הראשון קיימת פרסומת שלילית? האם הפרסום השלילי מופיע גם בדף השני של גוגל? בהתאם לתשובות שמתקבלות משלב המחקר הראשון, ניתן לתכנן אסטרטגיית ניהול מוניטין מותאמת אישית.

יועצי ניהול מוניטין מפעילים קמפיינים ממומנים ואורגניים של קידום אתרים כדי לקדם באופן נרחב אזכורים חיוביים על עסקים שנפגעו. כך, למשל, הקמפיין כולל מסות של תוכן חיובי שמתפרסם באתר בעל העסק שנפגע, בעמודי הרשתות החברתיות שלו, ביוטיוב, ושפע כתבות תדמית. טקטיקות קידום אלו מובילות להפיכת התוצאות של פרסום שלילי בגוגל, והצגת בעל העסק באור חיובי.

דחיקת פרסומים שליליים בגוגל באמצעות מאפייני מותג אחרים

ניתן להשתמש בהעדפה שגוגל נותנת לאתרים סמכותיים כדי לסייע ב"דחיפת" פרסומים שליליים. אם עדיין אין לכם אותם, בנו פרופילים בפייסבוק, באינסטגרם ובלינקדאין ובפלטפורמות אחרות. אלה אתרים רבי עוצמה וסמכותיים עם קישורים נכנסים רבים. הפרופיל שלכם בהם יכול להתחיל לדרג לשאילתות מותג ולהעביר סיפורים שליליים הרחק מהעמוד הראשון בגוגל.

חשוב להקפיד לעדכן ערוצים אלו, באמצעות אסטרטגיה, מחויבות ותוכנית עדכנית. היתרון העיקרי של הפלטפורמות החברתיות הוא בכך שהן מאפשרות לכם תקשורת ישירה עם הלקוחות שלכם. מומלץ גם להשתמש בפלטפורמת מודעות ה-PPC, תשלום לפי קליק של גוגל, כדי לדחוף את התוצאות השליליות על ידי יצירת קמפיין חיובי למותג שלכם.

דירוג מודעות ממומנות

גוגל נוטה לדרג מודעות ממומנות מעל לרישומים הרגילים, ולכן היא דוחפת אותם למטה. מונחי מותגים נוטים להיות זמינים בעלויות נמוכות, כך שזו יכולה להיות טכניקה חסכונית להתמודד עם פרסומים שליליים בגוגל, ותמיד תוכלו לכבות את המודעה כשאתם מרוצים מהתוצאות האורגניות של קמפיין ניהול המוניטין שתוכנן עבורכם על ידי המומחים.

תנו למומחים להשיב את המוניטין החיובי שלכם

אם אתם מתמודדים עם פרסומים שליליים בגוגל, מומלץ בחום לתאם פגישת ייעוץ עם יועצי מוניטין. אנשי מקצוע אלו יבחנו את התוצאות השליליות שפורסמו עליכם וידונו איתכם לגבי האפשרויות הטובות ביותר לדיכוי הפרסומים בתוצאות החיפוש.

בעוד שדיכוי פרסומים שליליים באמצעות שפע של תוכן חיובי הוא האפשרות הטובה ביותר, קיימות כמה חלופות למקרים ספציפיים בהם ניתן לשלב מספר שיטות להעלמת ודחיקת תוצאות חיפוש שליליות. המומחים בתחום יסבירו לכם את האפשרויות שלכם בכל הנוגע להתמודדות עם תוצאות חיפוש מזיקות בגוגל, עד להשבת המוניטין המקוון החיובי שלכם, ואיתו ההצלחה העסקית.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה