קשה לדמיין את עצמנו במצב של שריפה, אבל המצבים הללו קורים, וכשהם קורים, זה כבר לא דמיון. האש מתפשטת, אוחזת בהכול, ושורפת את הבית או את המשרד. הכול מתכלה, הרכוש נשרף לגמרי, וכלום לא שורד. עוגמת הנפש עצומה להחריד, ועוד לפני שנכנסנו בכלל לנושא סכנת החיים הממשית. כמתחילים להבין את הסכנה, התקנת ספרינקלרים הופכת לדבר מובן מאליו, ולא רק רעיון טוב.

FREEPIK

נכון, ישנם סטנדרטים מחייבים וחוק מאוד ברור בישראל בכל הנוגע להתקנת מטפי כיבוי אוטומטיים בהתזה, ובכל זאת, זה לא מחייב דירות פרטיות ובתים. התקנה של ספרינקלרים לרוב תעכב את התפשטות האש בצורה משמעותית, מספיק כדי שתוכלו לאסוף את עצמכם מההלם הראשוני, ולהימלט מהדירה הנשרפת, ובעצם להציל את חייכם וחיי בני המשפחה.

כמה עובדות על התקנת ספרינקלרים

לא מספיק מידע בנושא חשוב זה מגיע לאוזני הציבור, ונראה שרק מי שמתעסק עם התחום יודע במה מדובר. התקנת ספרינקלרים היא דבר חשוב עד מאוד, והנה כמה עובדות שכדאי שתדעו על התחום:

  • ספרינקלרים זה לא מוצר שאתם קונים באיזו חנות חומרי בניין ומתקינים עם מברג – זה דורש התקנה מקצועית ואחראית, לפי תוכנית אש מסודרת, אשר מבוססת על מדע שלם שיודע לעקוב ולזהות סכנות אש והתפשטות אש במרחבים שונים.
  • התקנת הספירנקלרים חייבת להיעשות על ידי איש מקצוע מיומן אשר מתמחה בתחום זה. לא כל הנדימן יכול לבוא ולהתקין את הספרינקלרים שלכם, ואפילו אם יש להם הוראות התקנה ברורים באריזה. זה לא רק שאתם לא רוצים לצאת ידי חובה, הרי שבסופו של דבר המוצר הזה נועד להציל חיים ולהציל רכוש, אז עשו לעצמכם טובה ותעבדו רק עם מומחים בתחום.
  • אם אתם צריכים לעבור דירה או משרד, אתם לא חייבים להתקין מערכת ספרינקלרים חדשה. לרוב תוכלו לקבל שירות מקצועי של פירוק והרכבה מחדש של מערכת הכיבוי שלכם במקום החדש, בהתאם לאופי המקום החדש, ולתוכנית הבטיחות שלו מאש. (אולי תצטרכו, למשל, להוסיף ספרינקלרים למערכת.

מה עם עוד ציוד כיבוי כמו מטפים?

שאלה חשובה היא האם ספרינקלרים זה מספיק, והתשובה היא בדרך כלל לא. במידה וכל מה שאתם רוצים זה להרוויח זמן מספק בשביל להימלט מהשריפה, אין ספק שספרינקלרים נותנים מענה מעולה, ורב עוצמה. אך מעבר לכך, מן הראוי לדאוג מראש שיהיה לכם ציוד אש חיוני כגון מטפים ושמיכות אש.

שלא כמו הספרינקלרים, הרי שמטפים אינם מופעלים באופן אוטומטי לאחר זיהוי שריפה בחיישנים. המטף שלכם דורש תפעול ידני, והוא מהווה מערכת תמיכה במקרה הצורך.

ההמלצה אם כך היא להתקין מערכת ספרינקלרים מתקדמת, הכי חדישה שאתם יכולים, בפרישה לפי תוכנית כיבוי אש מקצועית, בכדי לקבל מענה מלא למבנה שלכם, וזאת לצד פרישה של ציוד אש ברחבי המבנה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה