וילונות, מה היו עושים בלעדיהם



וילון הוא פתרון נוח וזול (יחסית) להצללה, החשכה או הפרדה. כיום משמשים וילונות גם כאמצעי עיצוב ואווירה. הווילונות משמשים אותנו במקומות רבים כמו בתאי הלבשה, חדרי שינה, סלון, משרדים, בתי חולים, חדרי רחצה, תאטראות ועוד

pixabay

הבעיה היא שישנם וילונות במגוון סוגים ועיצובים עד שקל מאוד להתבלבל ולבחור בווילון לא מתאים – אז איך בוחרים את הווילון הנכון -  טיפים לבחירת וילון נכונה מאת "שרם טקסטיל" המתמחים במכירת וילונות לבית ולעסק, בסיטונאות וליחידים.


מהם סוגי הווילונות הנפוצים ?

ישנו מגוון רחב של וילונות, חלקם תלויים על מוט חלקם על מסילה, חלקם מוסטים, חלקם נגללים. ישנם גם סוגי בד ועיטורים מגוונים כמו למשל בד דמוי פשתן, בד דמוי משי, בד תחרה, קורדה, אורגנזה ועוד. יש גם שילובים של בדים שונים בווילון אחד, כמו למשל וילון דו שכבתי בו שכבה אחת שקופה עם עיטורים והשנייה עשויה מבד משי חלק.

אז מה עושים ? איך בוחרים וילון ?

  • דבר ראשון אנו  צריכים  להחליט מה הייעוד של הווילון. האם אנו רוצים וילון המסוגל להחשיך את החדר לחלוטין או רק לגרום להצללה ? האם הווילון נועד להקנות אווירה ויופי יותר מאשר החשכה/הצללה ? האם הווילון מיועד לרחצה לעתים תכופות (כמו למשל וילונות של תאי הלבשה וכדומה) ועוד.
  • בשלב הבא צריך להחליט האם רוצים וילון גלילה הניתן לגלילה מעלה ומטה ע"י משיכת שרשרת או וילון על גבי מוט שמוסט לצדדים ?

היתרון של וילון גלילה הוא באפשרות "לשחק" עם רמת ההצללה. למשל וילון גלילה "זברה", המומלץ על ידינו בקטגורית וילונות הגלילה, עשוי מרצועות אטומות ורצועות בצורת רשת מחומר דמוי בד, הבולם את קרני השמש אך לא גורם לחושך מוחלט בחדר. על ידי גלילת הווילון נוצרות אפשריות רבות של רמות הצללה שונות בהן מעוניינים.

  • לאחר מכן יש לבחור את המידה הרצויה תוך התחשבות בתנאי השטח

 

  • לבסוף יש לבחור את הגוון והעיצוב שאתם אוהבים ומתאים לחדר. שוב גם כאן מומלץ לתת הדעת לייעוד של הווילון ובחירת גוון וסוג שמתאים לצרכים. בתוך אלו כדאי להביא בחשבון גם את תדירויות השימוש והניקוי הצפויות של הווילון.

טיפ: כיצד מנקים וילונות ? וילונות בד ניתן לכבס בהתאם להוראות היצרן.
וילונות גלילה ניתן לנקות בעזרת מגבות לח מבלי להסיר אותם

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה