זריקות אווסטין – מתי צריך אותן? כיצד ניתנות? ואיך ניתן לייעל את הטיפול?



אחת הדרכים להתמודד עם מחלות רשתית העין כדוגמת AMD או בצקת ברשתית הינה באמצעות זריקות אווסטין. ישנם חומרים נוספים שאותם ניתן להזריק לעיניים ואשר מיועדים לאותן המחלות, אווסטין נחשבת לוותיקה שבהם ורופאי עיניים רבים נוהגים להשתמש בה גם כיום. מיד תקבלו את כל המידע על זריקות אווסטין לעיניים – מתי משתמשים בהן? מהו מנגנון הפעולה שלהן? וכיצד ניתן לסייע להצלחת הטיפול באמצעות רפואה סינית למחלות עיניים?

קרדיט תמונה :depositphotos

 

מהן זריקות אווסטין?

אווסטין הינה תרופה שמכילה את החומר הפעיל Bevacizumab שהינו חוסם של פעילות החלבון VEGF. במקור הייתה זו תרופה ששימשה כנגד התפתחות גרורות במקרה של סרטן המעי הגס, אך צורת המתן שלה בתור זריקות לעין מטפלת כיום במגוון רחב ביותר של מחלות רשתית העין. תהליך הטיפול עם זריקות אווסטין לעיניים כולל  שלוש הזרקות שניתנות במרווחי זמן גדולים ככל שניתן אחת מהשנייה וזאת על מנת להימנע מתופעות הלוואי שעשויות להיגרם במתן בסמיכות גבוהה, ביניהן סיכוי להתפתחות זיהום בתוך העיניים, תחושות מעיקות של חדירת גוף זר לתוך העין ודימומים בתוך העין.

זריקות אווסטין לעיניים – מתי משתמשים בהן?

מחלות עיניים שונות של הרשתית מערבות, בין היתר, נזק לכלי הדם המזינים את העין והתפתחות של כלי דם חדשים שמיועדים לפצות על התנאים האיסכמיים במקום. הבעיה היא שכלי דם אלו מתפתחים בצורה שאינה מסודרת עם דופן דקה ושבירה כך שהם מהווים פתולוגיה בפניה עצמה, כאשר סיבוכים ואובדן ראייה עשויים להתפתח עם קריעתם וגם דימום משמעותי שגורם לפגיעה משמעותית בראייה. מאחר ואווסטין מיועדת לעצירת ההתפתחות של כלי דם חדשים, זריקות אווסטין לעיניים מיועדות למנוע תופעה לא רצויה זו, שמתרחשת במחלות רבות כגון AMD, חסימת וריד ברשתית העין, רטינופתיה סכרתית ועוד.

כיצד נותנים זריקות אווסטין?

הזרקת אווסטין לעיניים מתבצעת בצורה מהירה ביותר. תוך מספר דקות המטופל כבר מוכן להזרקה וזאת לאחר שמרדימים את העין באמצעות טיפות מאלחשות. את הזריקה מחדירים לאזור הרשתית, לא לפני שמטפטפים טיפות של חומר מחטא על גבי העיניים ומתחת לעפעפיים על מנת להקטין את הסיכוי להתפתחות זיהום בנקודת ההזרקה. לאחר מספר דקות של התאוששות המטופל משתחרר והטיפול הסתיים. כאמור, יש לחזור על מתן זריקות אווסטין במרווחי זמן ארוכים ככל שניתן, כאשר בין הטיפולים מוזמן המטופל למרפאה בכדי שהרופא יסתכל על הרשתית ויבחן את מצבה ומצב כלי הדם שסביבה בהתאמה לתסמינים שאותם חווה המטופל. במרבית המקרים נקבעים מראש 3 הזרקות במרווח של חודש, כאשר חודש לאחר הזריקה השלישית מבצעים צילום oct על מנת להעריך את השפעת ההזרקות וקביעת המשך טיפול.

זריקות לעיניים – לא רק אווסטין

אווסטין נחשבת לתרופה ותיקה יחסית, היא זולה ומהווה בפועל את הקו הראשון לטיפול במחלות רשתית שונות. במידה והטיפול עם אווסטין לא הצליח לבלום את צמיחת כלי הדם הפתולוגית, ניתן להשתמש בעוד סוגים של זריקות לעיניים וביניהן לוסנטיס או איליה. במקרים מסויימים ניתן להשתמש בזריקות סטרואידים לעיניים (אוזורדקס, קנלוג, טריאסנס) וזאת במידה וכל האפשרויות האחרות כשלו. יש לציין כי מאחר וההשפעה של הסטרואידים הינה ארוכת טווח, מרווח הטיפולים הינו גדול יותר, אך יחד עם זאת, תופעות הלוואי והיעילות עשויות להיות פחותות בהשוואה לאווסטין ודומיה.

זריקות אווסטין בשילוב רפואה סינית למחלות עיניים

על מנת לתרום רבות להצלחת הטיפול באמצעות זריקות אווסטין, מומלץ מאוד לשלב גם טיפולי רפואה סינית למחלות עיניים. מטפלים כמו איתי שרף מעידים על כך ששילוב הרפואה הסינית למחלות עיניים יחד עם הטיפול הרפואי משפר את זרימת החמצן לרשתית ובכך מפחית באופן משמעותי את קצב ההתפתחות של כלי דם בעייתיים, מביא לשיפור משמעותי בבלימת קצב התדרדרות הראייה ואף מטפל באופן מערכתי בגוף ותחלואותיו הפיזיות והרגשיות. הרפואה הסינית למחלות עיניים אינה משתמשת בפעולות פולשניות כלל וכלל, אינה כוללת תופעות לוואי או תלות כלשהי ומשום שהיא אינה מתערבת בטיפול הרפואי אלא רק מגבירה את סיכויי ההצלחה, נחשבת למומלצת ביותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה