חולי ומחלימי סרטן ומחלות כרוניות קשות, כגון: איידס, אפילפסיה, מחלות ריאה, סיסטיק פיברוזיס, טרשת נפוצה, מחלות לב, כבד וכליות, מטופלים בדיאליזה ומחלימים מאירועים מוחיים, עלולים להיתקל לרוב בבעיות בקבלת משכנתא, דבר זה עלול לפגוע באופן משמעותי בלווה.

חולים במחלה כרונית? אולי גם אתם תהפכו להיות מסורבי משכנתא



חולי ומחלימי סרטן ומחלות כרוניות קשות, כגון: איידס, אפילפסיה, מחלות ריאה, סיסטיק פיברוזיס, טרשת נפוצה, מחלות לב, כבד וכליות, מטופלים בדיאליזה ומחלימים מאירועים מוחיים, עלולים להיתקל לרוב בבעיות בקבלת משכנתא, דבר זה עלול לפגוע באופן משמעותי בלווה.

קרדיט תמונה: יח"צ

הבנק יכול לסרב לתת משכנתא בגלל מחסור בביטוח חיים, ללא רכישת פוליסה מסוג זה, הבנק עלול להימצא בסיכון-  אם לווה המשכנתא ימות חלילה, הוא עלול להשאיר חובות והבנק יישאר עם חוב אבוד של עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים, או פיגורים שיפלו על בן הזוג במקרים מסוימים, ולכן הבנק ירצה לקבל את פירעון החוב מביטוח החיים של הנפטר ועקב כך, הוא הוא גורם לחולה או למחלים להיות מסורב משכנתא.

המכשול למחלימים וחולים – קבלת ביטוח חיים מסוכני הביטוח עם פירמות במחיר שפוי

מול הבנק ניצב הלווים העתידיים של המשכנתא, חולי סרטן ואפילו מחלימים מסרטן, וחולים במחלות כרוניות אשר נתקלים בקושי לקבל ביטוח חיים והופכים בכך להיות מסורבי משכנתא.

חברת הביטוח עלולה להציב לו מספר החרגות שייקרו לו את הפירמה, חברת הביטוח מייקרת את הפירמה בהתאם לסיכון של המבוטח, ובהרבה מקרים תתנה את החתימה על ההסכם על ביטוח החיים: חומרת המחלה, באורך הזמן שבה המחלים או החולה חולים, לפני כמה זמן המבוטח החלים.

מצב זה גורם לעוגמת נפש אצל אנשים, שהחלימו ממחלות קשות וכאלה שעדיין מתמודדים איתה -  גם להתמודד עם ההשלכות הגופניות והרגשיות, שלעיתים משקמים את חייהם, ממשיכים הלאה, אבל מתמודדים עם השלכה כספית כבדה נתקלים בחומה בירוקרטית כבדה בקבלת משכנתא.

חשוב לדעת! יש מחלות מסוימות שאינן יגרמו סירוב למשכנתא – ויש כאלו שכן, תלוי בסיכון לחזרת המחלה והסיכויי לתמותה שנגרם ממנה.

איך המדינה מתערבת בנושא?

המדינה התערבה בנושא באמצעות חקיקה שמקלה על הלווים העתידים כאן – כאשר אדם עם מוגבלות מקצרת חיים מסורב ביטוח חיים מחברה מסוימת, על חברת הביטוח להציע לו ביטוח עד מחצית מסכום ההלוואה המרבית (שעומדת על מיליון שקלים) – כלומר עד חצי מיליון שקלים, ובמידה וחברת הביטוח פועלת בניגוד לתקנות שבנושא היא צפויה לקנסות חמורים.

אם הפירמה לא נותנת תשובה תוך 15 היא חייבת לבטח ללא קשר לאותה מוגבלות מקצרת חיים ובתנאים זהים לאותו אדם ללא מוגבלות זו.

חוק זה לא הוטמע כראוי בשטח, ולא מאוד מוכר אצל כל סוכני הביטוח ויש פעמים הפירמות בוחרות להתעלם מהחקיקה בנושא.

במקרה וחברת הביטוח לא מקלה ומכבידה עדיין על קבלת המשכנתא במקרה זה, הלווה יכול להגיע לפשרות אחרות עם הבנק, שלעיתים קורות, כמו במקרה שבני זוג באים לקבל משכנתא והאחד מסורב עקב מחסור בביטוח חיים מקיף, הבנק יכול להתפשר על ביטוח חיים מוגדל לבן הזוג השני.

הפירמות חייבות לבטח כל אדם העונה על תנאי חוק שוויון אנשים עם מוגבלות!

המדינה מסייעת באופן שוטף לבעלי מוגבלות מקצרת חיים על ידי כך שהיא מסבסדת את הפירמה בכ-300 שקל בחודש.

מי עומד בתנאים של בעל מוגבלות מקצרת חיים?

בודקים את החוק לגבי "מוגבלות מקצרת חיים" ובודקים אם ההגדרות חלות עליכם:

אקטואר ממונה קבע שהמגבלה עלולה לקצר את חייו ב-3 שנים, ונותרו לו יותר מ-5 שנים לחיות.

מחיר הפירמה נראים לכם גבוה מדי?

עליכם לבדוק – המחירים מפוקחים על ידי המדינה, ותמיד אפשר לעשות פנייה לממונה על שוק ההון והביטוח.

מסורבי משכנתא בגלל מחלה כרונית? עוקפים את הסירוב

האם יש לוותר במקרה כזה?

אין סיבה, לא מתייאשים–

מנסים לשפר תנאים במשא ומתן מול הבנקים וחברות הביטוח – מוצאים ערב אחר לחוב, לנסות להתגמש עם הבנק על ביטוח מחלות קשות וביטוח תאונות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה