חומצה היאלורונית למריחה, לאילו שימושים?



חיפוש קצר במנועי החיפוש של האינטרנט, מעלה מגוון רחב של הסברים מלומדים על חומצה היאלורונית ועל היתרונות שלה. עם זאת, רוב ההסברים הם מדעיים מדיי, או כאלה שלא עונים על השאלות החשובות באמת. השאלות הרלבנטיות ביותר כאשר עוסקים בחומצה הכל כך חשובה הזאת, הן מה זה חומצה היאלורונית? מה התפקיד של החומצה הזאת? למה בעצם היא משמשת ומה התועלת שלה? איך משתמשים בחומצה ההיאלרונית באופן שיפיק ממנה את התועלת הרבה ביותר? בשורות להלן נשיב לשאלות הללו בצורה ברורה, תוך הדגשת היתרונות של החומצה ההיאלרונית.

קרדיט pixabay

חומצה היאלורונית – מה זה בעצם ומה התפקיד שלה?

ההגדרה הפשוטה והנכונה ביותר של חומצה היאלורונית היא שהחומצה הזאת מצויה בשפע הרקמות החיבור של תאי העור. החומצה הזאת תורמת מאד לקשר בין תאי העור ומחברת ביניהם. בשנת 1934 הוכח לראשונה התפקיד החשוב של החומצה בשמירה על נפח העור ועל הלחות שלו. מאז ועד היום, חוקרים מנסים לפתח תכשירים שונים על בסיס חומצה היאלורונית אשר יסייעו לשמירה על עור הפנים. בניגוד למה שמקובל לחשוב, גם נשים וגם גברים משתמשים בתכשירים הללו למגוון רחב של מטרות. בין השאר החומצה ההיאלרונית נמצאה יעילה בטיפול בפצעים, בעיות מפרקים וגם טיפול בקמטים. אף שהמאמר שלנו לא עוסק בכך, כדאי לדעת גם שלחומצה ההיאלרונית יש שימושים גם בטכנולוגיית מזון. 

השימושים העיקריים והחשובים של חומצה היאלורונית הם כדלקמן:

  • מניעת הזדקנות העור: ניסויים שונים שבוצעו על ידי חוקרים שונים, הוכיחו כי שימוש קבוע ונכון בחומצה היאלרונית עשוי להאט מאד את הזדקנות העור, מה ששומר גם על המרקם וגם על המראה שלו לאורך זמן.
  • שמירה על לחות העור: מעבר לשמירה על המראה, חומצה היאלורונית שומרת גם על לחות העור ועל הגמישות שלו. מי שמשתמש באופן קבוע בחומצה ההיאלרונית כאמור יודע שיש לה תפקיד משמעותי בשמירה על חיוניות העור בפנים כמו גם במקומות אחרים בגוף.
  • מילוי קמטים: חומצה היאלורונית מהווה אמצעי מצוין למילוי קמטים והעלמת סימנים כמו צלוליטיס , אם משתמשים בה נכון. לרוב, מדובר בהליך של הזרקה למקומות הרצויים.
  • הקלת כאבי פרקים ועצמות: לרוב, כאבי פרקים נגרמים כתוצאה מחיכוך של עצמות. חומצה היאלורונית מסייעת, אם הא נמצאת במידה מספקת, למנוע או לכל הפחות להקל על מטופל ולהפחית את הכאבים שלו בתוצאה מהחיכוך כאמור.

איך משתמשים בחומצה היאלרונית באופן שמפיק את התועלת הרבה ביותר

אחד הדברים הטובים שכדאי לדעת על חומצה היאלורונית הוא שאין דבר כזה יותר מדיי חומצה היאלרונית. במילים אחרות - חומצה היאלורונית יכולה בהחלט להועיל, אבל היא לא יכולה להזיק, אם משתמשים בה במריחה. כתוצאה, נוצר מצב שבו כמעט כל תכשיר קוסמטי נכון להיום מכיל כמות מסוימת של חומצה היאלורונית איכותית. ניתן להשתמש בחומצה במריחה, כמו גם בהזרקה, בהתאם לחוות דעת מקצועית ובהתאם למטרות השימוש ולצרכים הספציפיים שלו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה