חוסר התאמה בחשק המיני בין בני זוג



השבוע קראתי מאמר על SDD- Sexual Desire Discrepancy או בתרגום חופשי שלי- חוסר התאמה בחשק המיני או במילים אחרות ״כואב לי היום הראש, לא בא לי״.

מעין נוחומוביץ
אי התאמה זו הוא הגורם השכיח והדומיננטי ביותר לבעיות בזוגיות ומאמינה שבעיה זו ידועה לחלקכם.
אחת הבעיות שעולות במאמר היא הטעות הרווחת בהגדרה של חוסר התאמה בחשק המיני ובכלל בהגדרת מהו מין.

בעוד למישהו המין מתחיל בסגירת דלת החדר ומסתיים בחדירה, לאדם אחר מין זהו הצורך בחיבוק וקרבה המביא לחשק ורצון לאינטימיות.
קיימת נטייה ל׳האשים׳ בן הזוג עם החשק המיני הנמוך מבין השניים, אך ההסתכלות צריכה להיות על שני בני הזוג יחד בתוך המערכת: אלו פעולות מיניות עושים, באיזה תזמון, האם קיימת תקשורת מינית פתוחה?
בנוסף, ישנם בני זוג שיגדירו רמה מסויימת של חשק מיני כנמוכה אצל בני זוגם והדבר יהווה בעיה, בעוד לזוג אחר תתאים הרמה הזאת ויחיו עימה באושר.
אז מה עושים כשהחוסר התאמה הופך לבעיה?
ראשית כל כדאי לזכור, כי כאשר בן הזוג מרוצה ממערכת היחסים שלו, הוא ירגיש פחות לחוץ גם אם קיימת אי התאמה בחשק וירגיש מוטיבציה גבוהה יותר לשפר זאת.
לא כל אחד שיש לו ירידה בחשק המיני הוא אכן בבעיה המצריכה טיפול, יש לקחת בחשבון תקופות מסויימות בהן הירידה בחשק תלויה בגורמים ביולוגיים, כמו המחזור החודשי בו ההורמונים בשינויים וגורמים ביולוגיים נוספים כמו תרופות המשפיעות.
במידה והירידה בחשק נמשכת לאורך זמן ומשפיעה לרעה על מערכת היחסים הזוגית, ההתמקדות בטיפול אינה אצל בן הזוג ׳הסובל ׳ מהירידה בחשק מיני בלבד, אלא בזוג עצמו ובמערכת היחסים.
בן הזוג עם החשק הנמוך אינו היחיד שצריך לשנות ולהתאים את עצמו, גם בן הזוג צריך לדעת אלו מעשים והתנהגויות מיניות יעזרו לבן זוגו להעלות החשק.
המיתוס שהחשק המיני מתעורר באופן ספונטני אינו נכון אלא נבנה ע״י בן הזוג.
חשוב לדבר בתקשורת פתוחה לגבי מה יכול להעלות אצלי החשק. ישנה נטייה אצל זוגות רבים לחשוב, שאין זה ראוי לדבר ״מלוכלך״, לשתף בפנטזיות עם בן הזוג אליו אני נשוי ומקיים חיי משפחה.
בהקשר זה רוצה לתת טיפ: הכינו רשימות, כל אחד מבני הזוג- מה עושה לי טוב, מה מעלה אצלי החשק המיני- ומה מכבה אותו? לפרוט לפרטי פרטים ולשוחח על הדברים בשיח פתוח :שליחת הודעות, צפיה משותפת בפורנו, ליטוף אקראי או חיבוק באמצע היום בעת שטיפת הכלים וכל העולה על ראשכם הרי זה משובח!
מעין נוחומוביץ- יועצת זוגית ומינית
054-7919889
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה