רחפנים משמשים אותנו למגוון עצום של שימושים ולמעשה הופכים את החיים לאטרקציה אחת גדולה ומתמשכת: באמצעות רחפנים תוכלו לצלם ממעוף הציפור, לצלם מזוויות שלא ניתן לצלם באופן רגיל, לעקוב אחר התפתחויות של סלילת כבישים, בניית ערים ואפילו לעקוב אחר אנשים פרטיים.

קרדיט לתמונה: pixabay

לפי הערכות של רשות התעופה האזרחית, בישראל אפשר למצוא היום יותר מ-20 אלף רחפנים מסוגים שונים המשמשים למטרות שונות. 90% מתוכם הם לצרכי פנאי. איך לא: העם הישראלי נהנה לחקור הרפתקאות חדשות וצילום מגבוה הוא בהחלט הרפתקאה. שימושים נוספים לרחפנים הם תחרויות ועוד נתח קטן של שימוש ברחפנים למטרת צילום אירועים.

למרות שנדמה כי הרחפנים נכנסו לשוק לא מזמן, הלכה למעשה כבר מעל לעשור שרחפנים קיימים בשוק הנשלט על ידי חברה סינית, המייצרת את מרבית הרחפנים המיוצאים לרחבי העולם. נכון להיום נכנסו גם כמה חברות אמריקאיות לשוק ועדיין השליטה הבלתי מעורערת שייכת לסינים.

מרחפים וטוב להם

מי מאיתנו לא הבטיח לעצמו שירכוש רחפן שכזה? ואז מתחילים הבירורים על מחירים ומגלים שהצעצועים שהיו נפוצים בשימוש כבר פעם אינם כל כך איכותיים. אם אתם באמת רוצים רחפן איכותי, חשוב להשקיע. מה שמוביל לאתגר השני: למרות שמדובר באוויר, ואולי דווקא משום שמדובר באוויר, ישנם חוקים חיוניים שיש לשמור עליהם בעת הטסת רחפן.

אילו חוקי הטסת נחקקו בישראל?

למרות שנראה כי מדובר באביזר תמים לחלוטין, רחפנים יכולים לגרום לנזקים של ממש אם נעשה בהם שימוש לא מיטיב ולא בטיחותי. כך למשל, רחפנים יכולים להיכנס למסלול של מסוקים הטסים נמוך, לפגוע בבעלי חיים ועוד. אלו הם החוקים שחשוב לדעת עוד לפני שאתם מתחילים לברר ולהשוות מחירים בין רחפנים שונים.

חוקי הטסת רחפן – כללי האצבע

  1. ריחוק משדה תעופה – על הרחפן להיות רחוק 2 קילומטר לפחות ממסלולי שדה התעופה הקרוב אליכם כך שלא תהיה סכנה בעת המראת מטוסים.
  2. קשר עין – כדי להבטיח כי אתם בבקרה על המתרחש בהטבת הרחפן עליכם להיות בבקרה מתמדת. לפיכך, יש צורך בשמירה על קשר עין מתמיד.
  3. הגבלת גובה – על פי חוקי הטסת רחפן בישראל יש צורך לשמור על גובה מקסימלי של 50 מטר בלבד.
  4. הימנעות מהטסת רחפנים מעל שכונות מגורים – החוק אוסר על הטסת רחפנים מעל שכונות מגורים לצורך שמירה והגנה על ההולכים על הקרקע. מאותה סיבה יש להימנע מהטסת רחפנים באזורים ציבוריים הומי אדם וכן במוסדות ציבוריים ועוד.
  5. רישיון – כדי להטיס רחפנים לצורך עבודה מסוימת, יש צורך ברישיון. זה אמנם נשמע מפתיע אבל הרישיון הוא חלק חובה בישראל עבור אלו העושים ברחפנים שימוש מקצועי בצורות שונות.

בפעם הבאה שאתם רואים רחפן בשמיים, קחו בחשבון את כל האילוצים וחוקי הטסת הרחפנים לפני שאתם ממהרים לקנות אחד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה