חורף הוא הזמן הטבעי של שינה רצופה



חורף:
מתקשר לכולנו עם בית חם, אח מבוערת, מרק חם, מאכלי חורף בקדירה, סוודרים, צעיפים, מכנסי צמר או גטקס, גרביים עבות, מגפיים חמות, כובעים מחבקי ראש ואוזניים וכפפות. אך במיוחד, במיוחד החורף מתכתב עם מיטה חמה, מצעי פלנל, פיג'מות רכות, גרבי שינה כמו עננים עוטפים, התכרבלות בשמיכת פוך, כריות מפנקות, אולי בקבוק חם ושינה רצופה המשתרעת מאופק עד אופק. לא ככה? כשבחוץ גשם זלעפות, או שלג חרישי, ברקים ורעמים, רוחות המנשבות בעוצמה, העצים משירים את עליהם, ירוקי העד מתנועעים ברשרוש חזק ובחוץ אין נפש חיה כולם בבתים המוארים, החמימים, משאירים בחוץ את הקור והחושך.

קרדיט תמונה FREEPIK

ד"ר אירית שמשון

איזה כיף זה!

נכון, יש כאלה שיוצאים לשחק בחוץ בעיקר בשלג, לבנות אנשי שלג או לצייר מלאכים בשכיבה על השלג, סקי וספורט חורף לסוגיו, אך בסופו של יום, כולם מגיעים לבית נעים, מפשירים, מתחממים, אוכל חם ושתיה חמה ומלא חגים של אור ושמחה בבית.

אבל מה עושה מי שהשינה לא באה אליו? 

אחד התסכולים הגדולים ביותר ואולי אפילו תחושת בדידות גדולה, עלולים להשתרר בלילות הקרים האלה, כאשר כולם מכורבלים בשמיכות, ישנים שנת ישרים ודווקא אלי, השינה לא מגיעה. כמו שאמילי ברונטה כותבת: "נפש סוערת מהפכת יצועים". 

מחשבות טורדניות:

יכולות ליצור מורכבויות שינה והפרעות שונות ולעיתים קרובות אנשים שמגיעים אלי לקליניקה, בטלפון או בזום או בבית, מספרים שהם אפילו לא יודעים מה המקור של המחשבות. קשה אפילו לתפוס את קצה החוט שמוביל אליה ולזהות אותה. פשוט חשים אי נוחות, נכנסות באמצע מחשבות שלא שייכות. לפעמים עולות חרדות אפילו על איזה בגדים אלבש מחר? מה יהיה אם מישהו יגיד לי ככה או אחרת? ומה אם לא אצליח, אכשל, ואם זה יהיה בפומבי? ואם אני אפשל או יעלמו לי המילים? מה אם אתקע או אגמגם, מה אם ישאלו אותי שאלה שאין לי עליה תשובה? 

לרוב מחשבות על עתיד שחור ומעיק, בזמן הווה ובעיקר בלילה כששקט מסביב והמחשבות דוהרות בראש כמו עדר מוסטנגים פראי. 

שיטת שינה רצופה – אחד הכלים הוא מחברת שנקראת "כל מכילה". כתיבה בה היא אחת הדרכים לשחרור ממחשבות טורדניות. היא כלי שאפשר לנסות אותו לבד, אך לעיתים, המחשבות המתוחכמות שלנו, אוהבות לשבש כל ניסיון לחסל אותן מהשורש. הן מייצרות תירוצים וסיבות שנראות הגיוניות, למה לא להשתמש במחברת, למה זה בכלל לא עוזר. כאן צריך את הליווי של מורות הדרך של שינה רצופה כדי לעזור להתגבר ולנצח את השדים הפנימיים. 

מי שלא מצליח לישון - זה הזמן לחזור לשינה רצופה!

כלי נוסף הוא קורס ייחודי שנקרא "לצעוד ביחד בפרוזדורי הפחד". הפחד ידוע כמדיר שינה רציני ולכן בימים אלה נפתחות קבוצות עבודה אינטימיות בזום או פרונטליות לחזרה לשינה רצופה. עד סוף 2021 ההצעה בעלות אטרקטיבית למהירי תגובה. מוזמנות ומוזמנים ליצור קשר. כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על הקישורים למעלה או לכתוב מייל "אני רוצה לחזור לשינה רצופה" לכתובת : [email protected] וניקח את זה משם ביחד.

הכתבה בשיתוף מגזין מוקסיני

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה