חידושים בתחום השתלות השיניים



השתלות שיניים הופכות במהירות בשנים האחרונות לטיפול נפוץ ומומלץ ביותר המסייע לחלק ניכר מהאוכלוסייה לשחזר בצורה מושלמת שיניים שאבדו, ולשקם את מערכת השיניים למצבה המקורי. תחום זה מבוסס טכנולוגיה וחווה שיפורים ושינויים בקצב מהיר יחסית, אשר מייעלים ומשפרים את איכות הטיפולים ואת סוג ההשתלות המבוצעות. מהם החידושים העיקריים מהשנים האחרונות בעולם השתלות השיניים, ובהתאם להתפתחויות בתחום – כיצד נקבע מחיר השתלת שיניים?

קרדיט תמונה PIXABAY

סוגים חדשים של שתלים, השתלת שיניים ממוחשבת ועוד – חידושים בתחום

תחום השתלות השיניים מתאפיין כאמור בקצב גבוה יחסית של חידושים ושיפורים, כאשר כל התחום עצמו יחסית חדש. השתלות שיניים במתכונתן הנוכחית מבוצעת רק כמה עשרות שנים בודדות, והתהליך השתנה והשתפר משמעותית מאז ימיו הראשונים.

בעוד השתלת שיניים בסיסית כוללת החדרה של שתל דנטלי לעצם הלסת אשר מהווה תחליף לשורש השן המקורית, כאשר על גבי השתל מוברג מבנה ועליו מודבק כתר המדמה שן אמיתית, תהליכי השתלת שיניים מתקדמים אשר פותחו והושלמו ממש רק בשנים האחרונות כוללים שלבים נוספים.

דוגמה טובה לכך היא השתלת שיניים ממוחשבת – במסגרת הליך זה מבוצעת סריקת CT של לסת המטופל, במטרה לקבל תמונה מדויקת ומפורטת של מצב הלסת, מיקומם המדויק של עצבים וכלי דם וכיוצ"ב. על פי הסריקה מיוצר סד מיוחד עבור אותו מטופל אשר משמש את המומחה המבצע את ההשתלה ומאפשר לו לקבוע בצורה מדויקת ובטוחה ביותר היכן צריך לבצע את ההשתלה, באיזו זווית להחדיר את השתל וכו'. ההדמיה הממוחשבת על פיה מבוצעת ההשתלה בפועל מאפשרת להגיע למצב של התערבות פולשנית מינימלית בגוף, ולכן גם להליך עם החלמה מהירה וקלה יותר.

חידושים נוספים ניתן למצוא לגבי סוגי שתלים לשיניים בהם משתמשים כיום. מדי כמה שנים מפתחים שתלים טובים ואיכותיים יותר ויותר. כיום, למשל, ניתן למצוא כבר שתלים מיוחדים בצורתם ואורכם המתאימים לאנשים אשר צורת הלסת שלהם מעט שונה מהממוצע, דוגמת מטופלים בעלי לסת צרה במיוחד. גם עיצוב צורת השתל עצמו והחומרים מהם הוא עשוי – בכל אלו קיימים חידושים בלתי פוסקים המאפשרים להתאים לכל מטופל ולכל מקרה את השתל האולטימטיבי והטוב ביותר עבורו.

מחיר השתלת שיניים

במקביל להתפתחות הבלתי פוסקת בטכנולוגיה המשמשת לביצוע השתלות שיניים (הן סוגי השתלים עצמם והן האופנים השונים בהם מבוצעות ההשתלות), קיימים חידושים ושינויים גם במחיריהן של השתלות שיניים.

חשוב להבין כי מחיר השתלת שיניים אינו מחיר אחיד וקבוע – הוא נקבע באופן אינדיבידואלי עבור כל מטופל ומטופל, בהתאם לסוג הטיפול והעבודה הנדרשים, סוג השתל בו עושים שימוש, הליכי הכנה מקדימה בהם יש צורך (דוגמת הרמת סינוס) וכיוצ"ב.

הנקודה החשובה בכל הנוגע למחיר השתלת השיניים הוא כי הפרשים במחירים שמציעים רופאים שונים לא צריכים להוות את הגורם שיכריע עבורכם באיזה רופא לבחור. מומלץ ביותר ללכת למומחה שיקום הפה המתמחה בהשתלות שיניים, גם אם המחיר שיגבה גבוה יותר. על פי רוב, זה יבטיח עבודה טובה ומקצועית יותר, שימוש בשתלים מתקדמים ומתאימים יותר ועמידות של ההשתלה לאורך שנים רבות קדימה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה