חידוש ושיפור - איך מודלים עסקיים יכולים לתמוך בשינויים



מודלים עסקיים זו אסטרטגיה עסקית שבה משתמשות חברות ועסקים על מנת להרוויח רווחים ולשדרג את הביצועים שלהם. לא פעם, מודלים עסקיים חדשניים הם אלו המבדילים בין חברה אחת לבין חברה אחרת ומעניקים להם יתרונות תחרותיים מול מתחריהן. דוגמה מפורסמת לכך היא חברת קפה שהייתה חברה צעירה וחדשה בשוק והם בחרו ליישם מודל עסקי שמבוסס על מחירים זולים מאוד. המודל הזה הוא בעצם מה שהביא להצלחתם בשוק המתחרה, גרם להם להיות בולטים, לגלגל מחזורי כסף גדולים ולהרוויח בצורה משמעותית.

קרדיט תמונה PEXELS

קיימים מגוון סוגים שונים של מודלים עסקיים שהביאו לחדשנות ולשיפור ברווחים. בהקשר זה, דיברנו עם יועץ העסקי שלמי גבאי והתייעצנו אתו לגבי מספר מהמודלים העסקיים הבולטים ביותר.

הנה שלוש דוגמאות של מודלים עסקיים חדשניים:

  • מודל עסקי של מכירה של מוצרים במחיר זול כדי לפתות את קהל היעד לרכוש מוצרים יקרים יותר.

מודל העסקה הזו המתבטא במכירת מוצרים במחיר זול מאוד כדי למשוך לקוחות לרכוש מוצרים יקרים יותר הוא אסטרטגיה מרתקת בעולם השיווק. במסגרת זו, חברות משתמשות במחירים נמוכים כמלכודת כדי לגרום לשדרוג במכירות וליצור עניין במוצרים היקרים יותר שהן מציעות.

דוגמה מצוינת למודל זה היא חברה מפורסמת שייצרה סכיני גילוח. החברה החליטה להציע סכיני גילוח במחיר זול על מנת למשוך לקוחות. המטרה הייתה ליצור חוויית השימוש והנאה מהמוצר הזול ולאזן אותה בהצעת מוצרים יקרים יותר שמספקים תועלת גבוהה יותר או אפשרויות נוספות שאינן נמצאות במוצרים הזולים.

החברה הייתה גם מוכנה לספוג הפסדים כספיים כדי להיכנס לשוק וליצור קהל לקוחות המסוגל לרכוש מוצרים יקרים יותר לאורך זמן. מדובר באסטרטגיה שמצריכה התמדה והשקעה בהתחלה, אך לאורך זמן היא עשויה להביא לרווחים משמעותיים ולשיפור מובהק בתדירות הרכישה של הלקוחות.

מודל עסקי – מחנויות פיזיות למסחר מקוון

בעבר, כאשר רצינו לרכוש מגוון מוצרים כמו כלי עבודה, בגדים, הנעלה, מזון ומוצרי צריכה אחרים, היינו צריכים להגיע באופן פיזי לחנויות מסוימות. אך בשנים האחרונות, עם הפריצה הטכנולוגית, המודלים העסקיים של חברות ובתי עסק רבים עברו שינויים משמעותיים והתקדמו למצב שבו הם מציעים מכירה מקוונת באמצעות אתרי אינטרנט.

היום, הצרכנים יכולים לרכוש מוצרים מרחוק ולקבל אותם ישירות לביתם תוך כדי שימור על הנוחות והזמן. זהו מודל עסקי המבוסס על מהפכה טכנולוגית שהביאה להתפשטות רחבה של פלטפורמות מסחר אלקטרוניות ואפשרות לביצוע רכישות בקלות ובנוחות דרך המחשב או הטלפון הנייד.

מודל עסקי של כלכלה בחינם

מודל העסק של "כלכלת חינם" הוא ייחודי ומעניין בעולם העסקים. במסגרת המודל הזה, חברות יכולות להציע שירות חינם ללקוחות, אך עבור תכנים או שירותים מתקדמים יותר, הם מציבים אפשרויות לשדרוג בתשלום.

מספר חברות ידועות של עיצוב, של בניית אתרים ועוד, פועלות בהתאם למודל הזה. בהתחלה הן מציעות כלי עבודה או שירותים בחינם ואז מציבות אפשרויות לשדרוג לתכנים פרמיום או לקבלת שירותים מתקדמים בתשלום.

המודל הזה מתבסס על רעיון של חשיבות הצעת ערך מרבית ללקוחות בשלב הראשוני, ואז להציע להם אפשרות לשדרג אם הם מרגישים שזה מתאים להם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה