חיוך בריא: כל מה שחשוב (וצריך) לדעת על השתלות שיניים



הן נחשבות לפרוצדורה נפוצה במיוחד בתחום בריאות השן ובישראל במיוחד. הן מקנות חיוך אסתטי, לצד השבת יכולת הלעיסה הבריאה והתקינה. הן מחליפות את התותבות המסורתיות ומלאות החסרונות. השתלות שיניים במאה ה-21 נחשבות לפתרון האידיאלי שתוכלו ליהנות ממנו, מבלי להמתין שנים רבות כדי להסדיר את המצב

depositphotos

השתלות שיניים נחשבות לתחום נפוץ שהמשיך להתפתח לאורך השנים, במטרה להקנות למטופלים את האפשרות ליהנות משתלים ללא צורך בניתוחים מורכבים והשתלות עצם, עם קיצור זמנים משמעותי לטיפול. אבדן השיניים שמאפיין בעיקר את הגיל המבוגר, מתייחס גם למצבים אחרים כמו תאונה או חבלה, מחלת חניכיים והיגיינת פה שהוזנחה, טיפול קודם שנכשל, גידולים או ציסטות שהצריכו עקירות שיניים ועוד.

איך מתבצע תהליך התקנת השתלים?

בשלב הראשון תתבצע בדיקה רפואית מקיפה, המלווה בצילומי רנטגן. בבדיקה יתבררו מצבים בריאותיים כמו מחלות רקע, הרגלי עישון ומחלות חניכיים שעשויים להפחית את הסיכויים להצלחת ההשתלה.

בשלב הבא יבוצע מעין ניתוחון, שבו הרופא יבצע חתך בחניכיים וירחיק את רקמת החניכיים מהעצם. לאחר מכן יבוצע קידוח בעצם הלסת שאותו הרופא ידאג לקרר לאורך התהליך באמצעות מים פיזיולוגיים סטריליים. הקירור יאפשר לשמור על חיי תאי העצם. במקביל יותקנו השתלים ובסיום האזור ייתפר. בחלק מהמקרים תידרש גם השתלת עצם שעליה יותקנו השתלים.

מהן תוצאות ההשתלה והאם הן עשויות להיכשל?

לאחר 3-6 חודשים ממועד ההשתלה יתרחש תהליך שיקום מקומי הכולל בניית עצם (אוסטאואינטגרציה). זהו השלב שבו ניתן להתקין גשרים, כתרים ותותבות על השתלים. השתלות שיניים עשויות להיכשל במצב שבו ספיגת העצם סביב השתל לא צולחת, מצב נפוץ בעיקר בקרב מעשנים. על פי הסטטיסטיקה, כל שתל יכול להחזיק כ-20 שנים, אך עישון, חוסר הקפדה על היגיינת הפה באופן יומיומי ואי ביצוע טיפולי שיניים תקופתיים עשויים להפחית מחיי השתל משמעותית. חשוב לדעת שהשתלות שיניים אסורות לביצוע בחצי השנה הראשונה לאחר התקף לב, במצב של סוכרת או הפרעות בקרישת הדם שאינן מאוזנות ואם קיימתת מחלה ממארת פעילה. כמו כן, הטיפול פחות מומלץ אם קיימת מחלת חניכיים או היגיינת פה ירודה, שיצריכו שיפור והבראה טרם ההשתלה.

מהי השתלת שיניים בשיטת All-In-4?

בתחום רפואת השיניים, התקיימו עד היום מספר סוגי השתלות שיניים, הכוללים חסרונות ויתרונות:

שיניים תותבות נשלפות – מספקות פתרון מיידי ללא ניתוח ובעלות נמוכה, אך אינן יציבות מספיק וגורמות לפצעי לחץ, הצטברות חיידקים וקשיי לעיסה.

גשר חרסינה – שיני החרסינה מתקבלות תוך חיבורן זו לזו, אך נשענות על השיניים הקיצוניות או האחוריות, דבר שגורם להן להזדקק לטיפולי שורש.

השתלת שיניים דנטלית – בהשתלה זו משתמשים בבורג טיטניום המקובע לעצם הלסת ועליו מרכיבים כתר חרסינה. זהו פיתרון אופטימלי אך שלא מתאים לכולם, בשל מגבלות גיל, אנטומיה והליך טיפולי ממושך.

במרכז מאלו קליניק המונה 25 סניפים ב-15 מדינות בעולם, פותחה שיטת השתלות מתקדמת וייחודית המיושמת תוך כמה שעות בלבד, ללא צורך בפעולות מורכבות, ללא סבל מיותר ועם אחוזי הצלחה משמעותיים של קרוב ל-100%.

שיטה זו המכונה אול-אין-4 מתבצעת על ידי התקנת ארבעה שתלים ייחודיים, שעליהם מוברגת מערכת שיניים קבועה ללא שליפה. תהליך ההשתלה כולל תנאי שיקום פשוטים ולכן יתאים כמעט לכל מטופל. בזכות השיטה, ניתן לנטרל לראשונה בתום ההשתלות בישראל ובעולם חלק עצום מהחסרונות האופייניים ליתר סוגי ההשתלות. המטופלים יוכלו ליהנות משיפור אדיר בתוצאה הסופית וליהנות מתהליך מקצועי, מדויק ומסור, המתבצע רק במרפאת מאלו קליניק. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה