חינוך להתנהלות פיננסית נכונה לנוער ולילדים – העתיד שלהם בידיים שלכם



כאשר אנחנו מגדלים ומחנכים את הילדים שלנו, אנחנו מנסים להכין אותם להתמודדות עם אתגרי החיים, לפחות אלו הצפויים והמוכרים, ולהעניק להם כלים שיאפשרו להם להתנהל בצורה הטובה ביותר כאשר יהיו עצמאיים. אחד האתגרים בפניהם עומדים כל בני האדם במהלך חייהם, בכל מקום ובכל זמן, הוא התנהלות פיננסית נבונה ומושכלת. זהו נושא שבו חשוב לכל הורה באשר הוא להשקיע, בכל בנוגע לחינוך ילדיו.

קרדיט תמונה PEXELS

 

מאחר ומערכות החינוך אינן עוסקות יתר על המידה בחינוך להבנה פיננסית – התנהלות פיננסית והכנת התלמידות והתלמידים לעצמאות ולצמיחה כלכלית, מדובר בנושא שנשאר כמעט כולו באחריות ההורים. הם אלו שצריכים לדאוג להענקת החינוך, ההבנה והכלים הבסיסיים הנדרשים. כיצד ניתן (ומומלץ) לעשות זאת? תוכניות ופלטפורמות שונות המיועדות לסייע להורים בנושאים אלו זמינות כיום בישראל.

 

חינוך פיננסי לילדים החל מגילאי בית הספר המוקדמים ביותר

את החינוך הפיננסי שראוי להעניק לילדים כדאי להתחיל כמה שיותר מוקדם, כאשר גילאי בית הספר המוקדמים (החל מכיתה א'-ב') הם זמן טוב להתחיל. בגילאים אלו ניתן ורצוי לעבוד עם הילדים על היכרות של מושגים כלכליים בסיסיים ונפוצים בחיים, ובניית הבנה ראשונית של המשמעות של כסף, התנהלות פיננסית יומיומית וכיוצ"ב.

אם כהורים אתם מרגישים מעט מאוימים ולא בטוחים כיצד להעניק לילדיכם חינוך בסיסי בנושא חשוב ומרכזי כל כך בחיים, קודם כל אפשר להירגע – אתם לא לבד, ואינכם אמורים לדעת כיצד ללמד ילדים חינוך פיננסי בגילאים צעירים. מסיבות אלו מוצעות תוכניות ייעודיות שונות עבור נושא זה בישראל כיום, ביוזמות פרטיות של גופים פרטיים, ביניהם גם גופים פיננסיים כמו כמה מהבנקים הגדולים במדינה. במסגרת תוכניות אלו תוכלו למצוא מדריכי למידה ייעודיים עבור גילאים שונים (החל מכיתות א'-ב' וכלה בגילאים מתקדמים יותר ועד לגילאי הנוער). מדריכי למידה אלו מתחילים מההתחלה ומהבסיס הנדרשים על מנת לפתח הבנה וראיית עולם מושכלת בכל הנוגע להתנהלות הפיננסית שלנו בעולם – נושא בסיסי וחשוב כל כך עד שקשה להאמין כי מערכות החינוך אינן מתייחסות אליו כמעט כלל.

 

כלים שחשוב לדאוג שהם מקבלים

ניתן להתווכח על מידת החשיבות וההכרחיות של נושאים שונים הנלמדים בבית הספר, ונושא מסוים אינו חייב בהכרח להיות מעשי או יישומי ישירות בחיי היומיום, על מנת שניתן יהיה להצדיק את לימודו במערכת החינוך. אך כסף, כלכלה והתנהלות פיננסית אישית, שייכים כולם לתחום בו אין ספק כי נדרשים כלים לצורך התמודדות נכונה במהלך החיים, ועלייה על המסלול לצמיחה פיננסית ארוכת טווח.

בניגוד לעבר, כיום כבר לא מספיק פשוט להשיג עבודה פשוטה ולדבוק בה במהלך כל החיים הבוגרים. זה כבר לא בהכרח מבטיח פרנסה שוטפת מספקת, לא כל שכן צמיחה פיננסית שתאפשר לרכוש בית או דירה, ולגדל ילדים בהמשך הדרך. על מנת להשיג את כל המטרות החשובות והנחשקות הללו, הבסיסיות ומתבקשות כל כך בחיים, הילדים שלנו יצטרכו להגיע לבגרות ולגילאי העצמאות שלהם עם בסיס נרחב ומספק של הבנה פיננסית ויכולת התנהלות מושכלת. אתם, ההורים, בשיתוף עם הגופים המקצועיים הפועלים בתחום, יכולים וצריכים לסייע להם להגיע למצב זה מוכנים כמה שרק ניתן. זה מה שיבטיח להם עצמאות כלכלית אמיתית, ואפשרות לצמיחה פיננסית בחייהם הבוגרים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה