חלמתי חלום על נישואין בקפריסין



בישראל – לא כל האזרחים נולדו שווים, ויש כאלו ששווים יותר. קחו לדוגמה את נושא הנישואין – מי ששולט ביד רמה בכל תחום הנישואין והגירושין בארץ הם בתי הדין הדתיים ובראשם – הרבנות. גם אם מדינת ישראל מכירה ביהדותו של עולה כלשהו על בסיס חוק השבות, אין הכרח כי הרבנות תכיר ביהדותו או בזכותו של אותו עולה להינשא על פי חוקי מדינת ישראל, וזה עוד מבלי שנכנסנו לשאלות של נישואים בין בני דתות שונים או של זוגות מאותו המין. לאחר פסק דין בנושא, משרד הפנים מוכן לרשום זוגות שנישאו בחו"ל כזוגות נשואים. הרישום לא נעשה ברצון אלא מתוך צורך לעמוד בחוקים בינלאומיים הקובעים כי על כל מדינה שחתומה על הסכמים אלו להכיר בנישואים חוקיים שהתקיימו במדינה אחרת. בין אם מדובר על קבלה אמיתית או הסכמה בלית ברירה – הרישום מתבצע בימים כתיקונים. ואז הגיע הקורונה וטרפה את הקלפים

freepik

קפריסין – הבחירה של הזוגות הנישואים בחו"ל

נישואים חוקיים שהתקיימו במדינה אחרת יתקבלו על ידי משרד הפנים, במידה וכל הניירת תוגש באופן מסודר ומכל מדינה – אך מרבית הזוגות שנישאים בחו"ל בוחרים לעשות זאת בחתונה בקפריסין, והסיבות לא חסרות.

ראשית, למרות שניתן לכאורה להינשא בכל מדינה, לא כל מדינה נלהבת להשיא זוגות זרים המגיעים רק על מנת להינשא בתחומה. ישנן מדינות רבות המערימות קשיים רבים על זרים שבאים לתורך נישואין. חלקן דורשות כי לפחות אחד מבני הזוג יהיה אזרח או לפחות תושב קבע, אחרות דורשות מסמך רשמי ממדינת ישראל בו המדינה מצהירה כי אין לה התנגדות לנישואי בני הזוג. אליה וקוץ בה כיוון שעבור רבים מאלו הבוחרים להינשא בחו"ל – המדינה דווקא כן מתנגדת לנישואיהם, או לפחות החלק הרבני שבמדינה. קפריסין היא מהמדינות המקלות – תבוא עם תמצית מרשם של מרשם האוכלוסין וכל עוד כתוב שם שאתה רווק ולא קטין – אהלן וסהלן – אתה מוזמן להינשא. לכל היותר המדינה דורשת תעודת גירושין או שפטירה עבור מי שאינו רווק.

שנית – השפה. מסמכים שהוצאו בארץ חייבים להיות מתורגמים בתרגום נוטריוני לשפת המדינה שבה הנישואים יתקיימו, והתרגום הנוטריוני חייב להיות מאושר לחותמת אפוסטיל של משרד המשפטים. ניסיתם פעם למצוא מתרגם נוטריוני ליפנית? יוונית? אפילו נורווגית? קפריסין עושה את החיים קלים ומקבלת גם תרגומים נוטריוניים לאנגלית, למרות השפה המדוברת במקום היא דווקא יוונית. יותר מזה, אפילו את הטקס הם מוכנים לקיים באנגלית ואפילו להוציא תעודת נישואין באנגלית, שלא תדרשו לתרגום נוטריוני נוסף, חזרה לעברית.

ועם כל אלו אינם מספיקים – הרי שבכל זאת מדובר במדינה שלטוס אליה לוקח פחות מלהגיע למרכז תל אביב כשיש פקקים, וישנן טיסות סדירות יומיות ישירות וזולות.  הדבר היחיד שמעיב על היותה של קפריסין גן עדן כלל הנישאים הישראלים היא העובדה כי אמנם הם מכירים באיחוד אזרחי לזוגות חד מיניים, אבל ישראל אינה מכירה בתעודת איחוד כזו כתעודת נישואין.

לחכות את הקורונה

עד שיעברו ימי הקורונה וניתן יהיה לחזור לטוס לקפריסין להינשא, כדאי לנצל את הזמן לביצוע ההכנות הדרושות לנישואין שכאלו: בחירת מקום החתונה, שריון תאריך בעירייה (ניתן לשינוי בהתאם לצורך), הכנת כל הטפסים הנדרשים – כולל תרגום סימולטני והחתמתם בחותמת אפוסטיל כדי שיקבלו הכרה בינלאומית, רכישת טבעות וביגוד הולם, פגישות זום עם עדים אפשריים -כל אלו ניתן לבצע כבר עכשיו, עוד לפני שניתן יהיה לחזור לטוס.

קפריסין מוגדרת כמדינה ירוקה בישראל. אמנם היא ידועה בחופי טורקיז צלולים אבל בישראל היא ירוקה כבר היום. השבים מקפריסין אינם נדרשים לעבור בדיקות או לשהות בבידוד לאחר השיבה ארצה. הכניסה לקפריסין עבור ישראלים עדיין בעייתית – אך זהו מצב שעשוי להשתנות בפרק זמן קצר וכדאי להגיע אליו מוכנים.

לא מספיק להכין את כל הדברים בישראל עוד לפני הטיסה, צריך גם להזמין כרטיסי טיסה ומקומות לינה במלונות. דווקא כאן, הקורונה משחקת לידי הנישאים כיוון שעקב הפגיעה בענפים אלו המחירים צנחו. בבדיקה מדגמית, טיסה ישירה, הלוך ושוב, שמוזמנת מהיום לעוד יומיים לפאפוס וחזרה, ללא מזוודות, תעלה 28$ לנוסע, פחות מאשר נסיעה הלוך ושוב באוטובוס לאילת.  גם המלונות  ספגו פגיעה וגם מחיריהם ירדו באופן משמעותי בתקופה הזו. אם התקציב הספיק בעבר לשני לילות במלון שני כוכבים או מלון רחוק ממרכז העיר, ניתן היום למצוא דילים מצוינים למלונות מרכזיים או לווילות שלמות להשכרה במחירים משתלמים במיוחד.

חתונה בקפריסין הפתרון היחיד לישראלים

הפתרון המלא לבעיית מסורבי הנישואין בישראל כנראה לא יגיע על זרועות משיח קפריסאי, אבל בינתיים זהו כל הפתרון שמדינת ישראל מציעה לאזרחיה מסורבי החיתון על ידי הרבנות. גם אם כרגע אין טיסות לקפריסין, כדאי להתכונן לזמן בו השמיים יפתחו והטיסות יתאפשרו, ולהכין את כל מה שניתן להכין מראש כדי לא להיקלע לפקק התנועה שייווצר. אם הכל מוכן, להשלים את הפרטים הקטנים בסוף: הזמנת טיסה ומלון, מילוי שאלון ואפילו בדיקה במידה ויהיה נחוץ – הם כבר הפרטים הקטנים.

 

המאמר נכתב בשיתוף אתר free-wedding.info  האתר המוביל בישראל לחתונות אזרחיות

ניתן לפנות אלינו בשאלות גם במייל [email protected]

או בטלפון 0515544300

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה