חמישה דברים שצריך לדעת על הטכנולוגיה החדשה של טלפונים ניידים



eSIM, הוא כרטיס SIM וירטואלי שמוטמע במכשירי טלפונים ניידים, טאבלטים ושעונים חכמים לבישים. כבר לא צריך כרטיס פלסטיק. במקום כרטיסי SIM רגילים, אפשר להוריד פרופיל ספק למכשירים הניידים ולהתחיל להשתמש בטלפון, מה שהופך את זה להרבה יותר נוח וקל.

pixabay

-

חמישה דברים שצריך לדעת על eSIM:

מהו eSIM ואיך הוא עובד?

eSIM, או SIM וירטואלי, הוא כרטיס SIM שמוטמע במכשיר. שקונים מכשיר שתומך ב-eSIM, אפשר להוריד את פרופיל של ספק למכשיר, מה שמאפשר להתחבר לרשת בקלות רבה. אפשר גם להוריד פרופילים עבור מספר ספקים, ולעבור ביניהם לפי הצורך.

מהם היתרונות בשימוש ב-eSIM?

ישנם מספר יתרונות לשימוש ב-eSIM. ראשית, זה מבטל את הצורך בכרטיס SIM פיזי, שעלול ללכת לאיבוד או להינזק. שנית, זה מאפשר למשתמשים להחליף ספקים או תוכניות בקלות ללא צורך בהחלפה פיזית של כרטיס ה-SIM. זה שימושי במיוחד עבור אנשים שנוסעים לעתים קרובות לחו"ל ורוצים להנות מעלויות גלישה מקומיות באינטרנט תוך כדי שמירת כרטיס ה SIM הרגיל שלהם.

אילו מכשירים תומכים ב-eSIM?

רוב הסמארטפונים והטאבלטים החדשים תומכים ב-eSIM, כולל מכשירי האייפון העדכניים ביותר, טלפונים של סמסונג גלקסי וטלפונים של גוגל פיקסל. חלק מהמכשירים הלבישים, כגון Apple Watch ו-Samsung Galaxy Watch, תומכים גם ב-eSIM. עם זאת, לא כל המכשירים תואמים ל-eSIM, וחשוב לבדוק עם היצרן אם המכשיר שלכם תומך בכך.

אילו ספקים תומכים ב-eSIM?

ספקים רבים ברחבי העולם תומכים ב-eSIM, כולל ספקים גדולים בארה"ב, אירופה ואסיה. בישראל גם קיימים כבר ספקים כאלה. למי שמעוניין רק בחבילות גלישה בחו"ל יש ספקים שמציעים גלישה ב 200 מדינות ו/או

חבילות גלישה פר מדינה או באיזורים שכוללים מספר מדינות.

מהם החסרונות הפוטנציאליים של שימוש ב-eSIM?

אמנם ישנם יתרונות רבים לשימוש ב-eSIM, אך ישנם גם כמה חסרונות פוטנציאליים. ראשית, לא כל המכשירים והספקים תומכים ב-eSIM, כך שייתכן שהוא לא זמין בכל האזורים או לכל המשתמשים. שנית כדי להיות מסוגל להוריד כרטיס esim נדרש לקנות מכשיר חדש שעלותו גבוה יחסית.

חלק מהמשתמשים עשויים להעדיף את כרטיס ה-SIM הפיזי מכיוון שהוא מאפשר להם לעבור בקלות בין מכשירים. כמו גם חלק מהמשתמשים עשויים להיות מודאגים מהאבטחה של טכנולוגיית ה-eSIM, מכיוון שהיא מסתמכת על תוכנה ולא על כרטיס פיזי. דבר מה נוסף, אם המכשיר שלך אבד או נגנב, ייתכן שיהיה קשה יותר לבטל eSIM בהשוואה לכרטיס SIM פיזי.

לסיכום, טכנולוגיית ה-eSIM מציעה יתרונות רבים, כולל היכולת להחליף ספקים או תוכניות בקלות, לגלוש בעלויות נמוכות בחו"ל, לחבר מגוון רחב של מכשירים ולבטל את הצורך בכרטיס SIM פיזי. עם זאת, חלק מהמשתמשים יחשוש מהצורך להגדיר לבד במכשיר את ה  esim להפעלתו, ולחלק מהמשתמשים עשויים להיות חששות לגבי האבטחה שלו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה