חקלאות העתיד: כך זה הולך להיראות - ואיך דשן אורגני קשור לזה?



מגדלים יותר - בפחות שטח, מים ואנרגיה • המומחים של "קיינה - חקלאות אורגנית ביולוגית" מסבירים על חקלאות העתיד ועל דשן אורגני והומוס נוזלי • כתבה חובה לעוסקים בחקלאות ובגננות מקצועית או חובבת

קרדיט תמונות שאטרסטוק

"ככל שהחקלאות הולכת ומתקדמת, כך גדל השימוש בדשן אורגני ובהומוס תולעים נוזלי ונוח לשימוש, שמסייעים להניב ייבולים נאים ורבים יותר על מטר של אדמה", כך מסבירים המומחים של "קיינה". צריכת המזון בעולם הולכת וגדלה, גם אם מחשבים את זה באופן אבסולוטי וגם פר אדם. כמות האנשים בכדור הארץ הולכת וגדלה מצד אחד, והאדם הממוצע צורך יותר מזון. אחת הדרכים להתמודדות עם המגמה העולמית של צריכת המזון קשורה לקידמה החקלאית.

דשן אורגני: מעלים את הייבול ליחידת שטח

ישנן שתי מטרות עיקריות. הראשונה היא להעלות את היבול ליחידת שטח והשנייה לחסוך במים. שימוש בדשן אורגני, הומוס תולעים נוזלי לצד טכנולוגיות ושיטות חקלאיות רבות וטובות מאפשרת לגדל יותר מזון בשטח הקיים - אתגר רציני של החקלאות המודרנית. כלומר, המטרה היא לגדל יותר - בפחות. פחות אנרגיה, פחות שטח ופחות מים. יזמים חקלאיים אף יודעים כיצד להכפיל את הייבול בשימוש במחצית כמות המים.

הומוס נוזלי - השקיה בטפטוף

השקיה בטפטוף: לדוגמה, גידולי האורז. החקלאות המסורתית הציפה את הגידולים במים, שיטה גם הסבה נזק לסביבה וגם הובילה לבזבוז מים. השקיה בהצפה מובילה לפליטת גזי חממה. בנוסף, השקיית היותר לא הובילה לייבול מקסימלי.

האורז - וחקלאות העתיד

מחקרים וניסויים רבים ברחבי העולם הובילו למסקנה שיש להשקות את האורז בטפטוף, מה שמניב יותר יבול יחד עם פחות נזק לסביבה. כיום במספר מדינות משקים את האורז בטפטוף: ארה"ב, אוסטרליה, סין, ברזיל ועוד, ומגמה זו צפויה להתעצם.

זנים חדשים עתירי יבול

טיפוח גנטי: החקלאות המודרנית עובדת על טיפוח של זנים חדשים - עתירי יבול. כשליש מהעולם מתגורר באזורים בהם ישנו מחסור במים. מטרת הייבולים החדשים היא להפיק בין 10 ל-30 אחוזים יותר מהתפוקה עם אותה כמות מים.

דשן אורגני והומוס נוזלי - דישון מיטבי

דישון מיטבי: במיוחד באמצעות דשן אורגני והומוס תולעים נוזלי. דישון טכנולוגי וחדשני הוא כזה שמותאם לקצב גידול הצמח, ומגיע עם השקיה עדינה בטפטוף. בהשקיה בהצפה משתחרר גז מתאן ודו חנקן נוזלי, בהרבה יותר מאשר בפעולת הטפטוף.

ריסוס העתיד

ריסוס עדין: במקום לרסס ממטוסים או ישירות על הצמח, כאשר מדובר בכימיקלים רעים עם זיהום אווירי, חקלאות העתיד מדברת על ריסוס עדין ישירות אל מערכת השורשים בנפח מופחת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה