חשיבות העובדים עבור הארגון



כל בעל עסק או חברה צריכים לדעת כי ההצלחה של החברה או העסק שלהם תלויה במידה רבה בשביעות הרצון של העובדים שלהם. מעסיקים רבים מבינים כיום כי ההון האנושי שבעסק שלהם הוא הדבר החשוב ביותר שיש להשקיע בו ועל כן, הם עושים את כל מה שאפשר על מנת להפוך את מקום העבודה לסביבה חברתית וליצור צוות עובדים מנצח.

קרדיט תמנוה FREEPIK

מדוע עובדים מרוצים חשובים בכל ארגון?

חשוב להבין כי עובדים מרוצים מצמיחים את הארגון שבו הם עובדים. בהתאם ללא מעט מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות ברחבי העולם, ישנו מתאם ברור בין עובדים מרוצים לבין הצלחת הארגון. ככל שהעובדים חשים הערכה, מחויבות ושייכות גבוהה יותר לעמיתים שלהם ולארגון, כך הם נוטים להיות פרודוקטיביים יותר, להגדיל תפוקות ותוצאות ועוד. לעומתם, עובדים שלא חשים תחושת מחויבות לארגון וזאת בשל העובדה שהם חשים שלא מעריכים אותם או דואגים להם, נוטים לפרודוקטיביות נמוכה,  לאי מחויבות ארגונית,  להיעדרויות רבות יותר ממקום העבודה ועוד. ההשלכות של ההתנהלות העובדים המדוברים על כל עסק היא ברורה.

למעשה, ניתן לומר כי התוצאות העסקיות מושפעות באופן ישיר מהפרודוקטיביות של העובדים והן פועל יוצא של העומדים בראש הארגון והגישה הארגונית כולה כלפי ההון האנושי הלא הם העובדים. כל ארגון מחויב ביצירת אקלים שמעודד פרודוקטיביות של העובדים ולהפוך את המקום העבודה לסביבה חברתית אשר נעים לעובד לעבוד בה, היא תומכת בעובד ומגבירה את שביעות הרצון שלו,  את התחושה של הנאמנות והשייכות שהוא חש כלפי העסק ועוד.

כיצד תגרמו לעובדים בארגון להרגיש שהם חשובים?

אין ספק כי עובדים מהווים את הדבר החשוב ביותר בכל ארגון וכל בעל ארגון חייב לדאוג לכך שהם ירגישו חשובים ויהיו מרוצים. כיצד עושים זאת? ראשית כל, כדאי מאוד להעניק לעובד את ההרגשה שהוא שותף במקום העבודה. כדאי מאוד להציג בפני העובדים את החזון והערכים של הארגון ולהעניק להם את ההרגשה שהם שותפים פעילים במימוש המטרות והחזון של העסק. כדאי מאוד להעניק לעובדים את יכולת ההשפעה על החלטות שונות שמתקבלות בארגון. עובדים שקולם נשמע ודעתם האישית והמקצועית זוכה להתחשבות יהיו עובדים מעורבים, שותפים ומחויבים יותר למאמץ הארגוני וממילא הם גם יהיו עובדים מרוצים יותר. לכן, חשוב לאפשר לעובדים להביע את דעתם, להעניק מהידע המקצועי שלהם וכן לא פעם להסמיך אותם לקבל החלטות חשובות.

חשוב מאוד לבנות אמון הדדי ביניכם לבין העובדים שלכם. מדובר על אחד הגורמים החשובים בהעלאת שביעות הרצון של העובדים ויצירת סביבת עבודה שמטפחת פרודוקטיביות ומסירות של העובד.

גם תגמול לעובדים הוא דבר חשוב מאוד. כדאי לעודד את העובדים לקראת השגת מטרות כאלה ואחרות על ידי תגמול ראוי לכל עובד שעומד במטרות שהצבתם.

מעבר לתגמול, אחד הדברים החשובים ביותר הוא לצ'פר את העובדים שלכם. להעניק להם מתנות לפני חגים ואירועים מיוחדים, להעניק להם מתנה וברכה בימי ההולדת שלהם ולצ'פר אותם בימי גיבוש מהנים וחווייתיים יחד עם המנהלים מדי פעם בפעם. אין ספק כי מדובר על פעולות חשובות שיש להטמיע בכל ארגון על מנת שהעובדים שבו יהיו מרוצים.

תקשורת פתוחה

דבר חשוב נוסף שיכול לגרום לעובדים בארגון להבין את החשיבות שלהם ולגרום להם להיות מרוצים הוא תקשורת פתוחה. חשוב מאוד שתהיה שקיפות בין ההנהלה לעובדים ובין העובדים לבין עצמם. בארגון שבו מתנהלת תקשורת מקצועית למד תקשורת אינטימית ואישית, עובדים ירגישו שייכות ונוחות.

עובדים הם דבר מאוד חשוב לכל ארגון באשר הוא ועל כן, חשוב מאוד להשקיע בהם בכל ההיבטים הרלוונטיים.well-b היא פלטפורמה שמטרתה ליצור לארגון שלכם חווית עובד מותאמת אישית ולסייע לכם לבצע את כל הפעולות הרלוונטיות בכדי להעניק לעובדים שלכם את ההרגשה הטובה ביותר במסגרת העבודה בארגון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה