טביליסי- להכיר גיאורגיה קצת אחרת



אחד המאפיינים הבולטים ביותר בהגעה לגיאורגיה, הוא הפער העצום בין אזורי התיירות לערים וכפרים הפחות מתויירים, בהם מצויה עיקר האוכלוסייה המקומית. הפער בא לידי ביטוי בתרבות, ברמת החיים, במחירים ובסגנון החיים.

קרדיט תמונה FREEPIK

אולם מי שמבקש להכיר באמת את טביליסי ואת התרבות הגאורגית, מוזמן להקדיש זמן ארוך יותר ולצאת לטיול תרמילאים וצעירים באחת המדינות היפות והעשירות, הממוקמות בין אסיה לאירופה ומשלבות עושר תרבותי בנגיעה משתי היבשות הללו.

דילים לטביליסי ינחיתו את התיירים הישראלים בלב העיר המתויירת במדינה, באזור המלונות והאטרקציות, ויכוונו לחופשה אורבנית עשירה בקניות, מוזיאונים, אדריכלות ומסעדות מקומיות. זאת אינה דרך רעה לבלות חופשה ובהחלט ניתן לקפוץ למספר ימים לטביליסי להפוגה מחיי היום יום, לחופשה זוגית רומנטית ואפילו לחופשה משפחתית עם ילדים.

טיול תרמילאים בגיאורגיה

לא רק דרום אמריקה והמזרח הרחוק מציעים מרחבים ואתרים מותאמים לטיולי תרמילאים. נחיתה בטביליסי עשויה להוות את פתיחתו של טיול תרמילאים מהנה ומרתק, המשלב אטרקציות ואקסטרים, טבע שופע, ביקור ושהייה בכפרים מקומיים תוך חשיפה לתרבות מרתקת- במחיר נוח שאפשר טיול בן מספר שבועות והיכרות עם סביבה ואוכלוסייה שונה מעט מתרבות המערב.

טיסות

תכנון ראשוני מומלץ לחפש אחר דילים לטביליסי בחברות התעופה, כאשר ניתן למצוא טיסות ישירות לטביליסי בישראל במחירים נוחים, או אף להתפשר על טיסות שאינן ישירות וכוללות עצירה והמתנה באחד מנמלי התעופה באירופה- במחירים מוזלים אף יותר.

שהייה ואירוח

מרכז טביליסי הוא אזור התיירות המרכזי של גאורגיה, ומציע מלונות ברמת אירוח גבוהה, הנגישות לאתרים העירוניים, וברמת מחיר בהתאם. למטיילים המבקשים להכיר את טביליסי שלא דרך עיני התיירים, מומלץ להרחיק אל הגסטהאוסים המצויים ברובעי מגורים בפרברי העיר, בהם ניתן למצוא חדרים פשוטים ונקיים, מקלחת ומיטה ללילה במחירים של 20-30 יורו ללילה.

תחבורה

טביליסי מערך תחבורה ציבורית נוח ונגיש, המתבסס בעיקרו על אוטובוסים מקומיים. עלויות הנסיעה זולות במיוחד והאוטובוסים מספקים מענה לנסיעות בתוך העיר וליציאה אל הכפרים והערים הסמוכות.

טיולים ופנאי

טביליסי היא עיר שוקקת חיים ומלאה בשווקים, מוזיאונים, כנסיות וקתדרלות. מומלץ להקדיש בין יומיים ושלושה לשוטטות בעיר עצמה, לביקור במגוון מוקדי התרבות ואף להתעדכן בנוגע לפסטיבלים מקומיים הנהוגים להתארח בבטומי לאורך ימות השנה.

בעיר מספר רובעים ורחובות בהם מתמקדים חיי הלילה, ברים ומועדוני ריקודים ומגוון מסיבות לתיירים.

חלק מחוויית טיול תרמילאים וצעירים הוא דווקא היציאה אל הכפרים המקיפים את בטומי, היכרות עם חיי המקומיים, ספיגת התרבות והחוויה האותנטית של גיאורגיה הפשוטה, והיכרות עם הטבע השופע והמרהיב בסביבה. מומלץ להיוועץ מדריכי טיולים מקומיים לתכנון מסלולים והנגישות אליהם.

מחפשים דילים לטיסות טביליסי ?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה