טינטון – סובלים מרעשים מטרידים, יש לנו דרך לעזור לכם!



טינטון זוהי תופעה שבה אנשים שומעים רעשים כמו צלילים, זמזום או צפצופים באוזן בלי שיהיה להם מקור חיצוני. הנתונים מלמדים כי כחמישה עשר אחוז מהאוכלוסייה סובלים מתופעת הטינטון ועם הגיל האחוזים עולים

pixabay

בתחילה, עם הופעת הטינטון, חלק מהאנשים יצליחו להסתגל אליו וילמדו לחיות אתו ללא קושי, אך חלק אחר לא יצליח להסתגל לתופעה זו, הטינטון יגרום להם להפרעת בניהול שגרת החיים ולפעמים הוא יהיה מלווה בתופעות לוואי כמו חרדה, חולשה כללית, הפרעות שינה וירידה ביכולת הריכוז.

הטינטון נחשב לכרוני אם הוא אינו חולף כעבור חצי שנה ואז, קטנים הסיכויים שהוא ייעלם.  

אם גם אתם סובלים  מצפצופים וזמזומים באוזניים עשרים וארבע שעות ביממה, אתם לא חייבים לסבול. במכון: "פטיפון – מכשירי שמיעה"  מבצעים בדיקות שמיעה מקיפות, יודעים לאבחן מהם הגורמים לרעשים המטרידים ומוצאים את הדרך היעילה ביותר לטפל בתופעה ולהחזיר לכל מטופל את איכות החיים.

נא להכיר – הטינטון

 לטינטון יש גורמים רבים, וירידה בשמיעה היא אחד הגורמים להופעת הטינטון. אומנם לא לכל מי שסובל מטינטון יש ירידה בשמיעה, אך מעל שמונים אחוז מהאנשים הסובלים מטינטון הם אנשים עם ירידה ברמת השמיעה.

גורמים נוספים כמו זיהום באוזניים, מחלות של מפרק הלסת, שעווה באוזניים, גידולים שפירים בעצב השמיעה, חבלה בצוואר ומחלות הגורמות לכאבים בשרירי הפנים והצוואר, עלולים לגרום לטינטון.

גם תרופות שונות כמו לשל אספירין במינון גבוה יכולים להחמיר מצבים של טינטון קיים, שתיית אלכוהול עשויה להקטין את הטינטון בקרב חלק מהסובלים, אך עם ההתפכחות מהאלכוהול,  תופעת הטינטון בדרך כלל תחמיר.

אנשים רבים הסובלים מהתופעה מדווחים על החמרה במצבים של מתח, דיכאון וחרדה או אחרי שנחשפו לרעש בעוצמה גבוהה במיוחד.

 הרופאים מבחינים בין שני סוגים של טינטון:

טינטון  סובייקטיבי – בטינטון מסוג זה הרעשים באוזן נשמעים רק על ידי המטופל. המטפל לא יכול לזהות את הטינטון בבדיקת סטטוסקופ ועליו לערוך בדיקות שמיעה מקיפות. בדרך כלל תופעה זו מגיעה יחד עם הירידה באיכות השמיעה בשל הגיל, בשל מחלות שונות או כתוצאה מחשיפה לרעשים חזקים במיוחד.

טינטון אובייקטיבי -  הרעשים המטרידים את המטופל נשמעים באוזני המטופל וגם באוזני המטפל. את התופעה אפשר לאבחן בבדיקות סטטוסקופ והיא נגרמת במקרים רבים עקב שיבושים בזרימת הדם לאזור או בשל בעיות בשרירי האוזן.

 איך מטפלים בתופעה? – 5 שיטות העשויות לעזור בהתמודדות עם הטינטון

במקרים שבהם יש ירידה בשמיעה מומלץ להיעזר במכשירי שמיעה. מכשירי שמיעה זעירים ומתקדמים כוללים תכניות מיוחדות למיסוך הטינטון ויעילים מאוד בהתמודדות עם בעיית הטינטון. ובנוסף, הניסיון מלמד כי ביותר משישים אחוז מהמקרים, הרכבת מכשיר שמיעה וחשיפה מחודשת לצלילי הסביבה עוזרת למסך את רעשי הטינטון בהצלחה מלאה או לפחות בהצלחה חלקית.

מחקרים רבים שנעשו בתחום  מצאו כי הטינטון נשמע חזק יותר בסביבה שקטה, ולכן הוא מטריד במיוחד בשעות הלילה השקטות ועלול לגרום גם לנדודי שינה. חשיפה לרעשים אחרים או לצלילים עשויה למסך את צלצולי הטינטון ולהפחית את הסבל הנגרם. רעשים אלו מפחיתים את הניגודיות בין הסביבה השקטה ובין הרעש המטריד באוזניים. ולכן לאנשים הסובלים מתופעת הטינטון בלילות מומלץ לנסות לישון עם מוזיקה מרגיעה או עם מחולל רעש לבן, קול אחיד ומונוטוני המסייע לאנשים רבים לחוות חווית שינה איכותית יותר. 

הרפואה המודרנית מציעה מספר פתרונות נגד צלילי הטינטון באוזן כמו טיפולים תרופתיים וטיפולים ברפואה משלימה כמו תזונה נכונה, דיאטה דלת נתרן ומלחים, הימנעות ממשקאות ומזונות עתירי קופאין ולקיחת תוספי מזון. טיפולים אלו יכולים להקל על התופעה לתקופות קצרות או לעתים גם ארוכות, אך הם לא מספקים פתרון מקיף ויסודי שיאפשר לסובלים לחיות אתו לאורך זמן.

ישנן גישות שונות הדוגלות בהסתגלות לתופעת הטינטון. הרעשים והזמזומים המטרידים אינם נעלמים אך, לשיטתם, אפשר להסתגל לרעש, הרעש הופך להיות תופעת רקע שבמשך הזמן כמעט ולא מבחינים בה בדומה לאנשים הישנים עם מזגן ואינם מבחינים או אינם סובלים מרעש המזגן.

מאחר ומצבי מתח מקשים על המטופל  בהתמודדות עם רעשי הטינטון ולעתים אף גורמים לשנויים פיזיולוגיים בגוף המחמירים את רמת הטינטון, יש הממליצים לבצע טכניקות שונות של הרפיה ושל דמיון מודרך כדי להפחית את הלחץ ואת המתחים בגוף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה