טיפולי שיניים מתקדמים למניעת הדרדרות



עולם רפואת השיניים כיום מציע שורה אורכה של פתרונות וטיפולים מתקדמים, המאפשרים כמעט לכל מטופל/ת לשמר מערכת שיניים במצב מעולה, וחיוך מושלם. חלק מהטיפולים המתקדמים הזמינים עבורנו כיום הם טיפולים אשר בפועל מונעים המשך הידרדרות של מצב השיניים ומערכת הפה והלסת, וחוסכים מאיתנו להגיע למצב בו נזדקק להשתלת שיניים מלאה.

קרדיט לתמונה Freepik

השתלת שיניים היא פתרון מתקדם ומצוין למקרים בהם מאבדים את השן, אך כאמור טיפולי שיניים מתקדמים רבים כיום מאפשרים למנוע את המשך הדרדרות מצב השן החולה או הפגועה, כך שנוכל להציל אותה ולא נזדקק להשתלת שיניים מלאה או לטיפולים נרחבים ומורכבים אחרים.  

טיפולי מניעה באמצעותם ניתן להציל את השן

ניתן למצוא מספר דוגמאות לטיפולי שיניים מתקדמים אשר מסייעים להציל את השן (או חלק ממנה), כך שלא ניאלץ לעקור אותה לגמרי ולהידרש להשתלת שיניים מלאה.  

דוגמה מתבקשת לכך היא כמובן טיפול שורש – כיום, ביקור אצל מומחה לטיפולי שורש עשוי לאפשר להציל שן חולה, גם כזו הנמצאת במצב יחסית מאוד לא טוב, כך שנוכל לשחזר את השן באמצעות כתר (כאמור, במקום לעקור אותה לחלוטין ולבצע במקומה השתלה). התהליך בו מתמחה מומחה לטיפולי שורש כולל ניקוי וחיטוי עמוק של תעלות השורש, כך שניתן יהיה "להשלים" ולשחזר את השן המקורית באמצעות מבנה וכתר. זאת במקום עקירה מלאה, החדרה של שתל דנטלי לעצם הלסת וכו' – ההליך הנכלל בהשתלת שיניים "של ממש"...

מלבד טיפול שורש, גם הקצעת שורשים מהווה למעשה סוג של הליך מונע אשר יכול לאפשר לנו להימנע מאובדן מוחלט של השן. הקצעת שורשים היא הליך של ניקוי עמוק ויסודי של שורש השן ורקמת החניכיים. היא מבוצעת לרוב על ידי מומחה למחלות וניתוחי חניכיים ונעשית בהרדמה מקומית. הליך זה מטפל במקרים של בעיות ומחלות חניכיים משמעותיות, אשר בנוסף לשלל תסמינים לא נעימים כלל עשויות גם לפגוע בשיניים עצמן באופן מהותי (ובמידה ואינן מטופלות כמו שצריך, גם יובילו בסופו של דבר לאובדן של חלק מהשיניים).

גם עקירה עשויה להוות טיפול מונע

גם סוגים מסוימים של עקירות שיניים עשויות להוות בפועל טיפול מנע, למשל מניעה של פגיעה בשיניים סמוכות.

הדוגמה המתבקשת במקרה זה היא של עקירה כירורגית – זוהי עקירה המצריכה פתיחה של החניכיים, למשל לצורך עקירה של שן בינה כלואה (שן בינה שלא יצאה מהחניכיים, וגדלה הצידה בתוך הלסת). עקירה כירורגית מהווה סוג של ניתוח מקומי קטן, והיא מסייעת להימנע ממצב בו השן הכלואה גדלה לכיוון בלתי רצוי, ועלולה לדחוף ולפגוע בשיניים סמוכות. לכן, גם כאן מדובר בסוג של טיפול מנע אשר מאפשר להגן על שיניים קיימות, ולהימנע מבעיות משמעותיות בשיניים אלו בעתיד.

לסיכום, טיפולי שיניים מתקדמים שונים כיום מסייעים לא רק בתיקון בעיות קיימות, אלא גם במניעה של בעיות עתידיות אשר יגיעו במוקדם או במאוחר, במידה ולא נפעל בנושא. שווה בהחלט בדיקה, למען הימנעות מטיפולים מורכבים ותובעניים יותר בהמשך הדרך...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה