טיפול בחרדות: תרופות מן הטבע



תחושות של פחד וחרדה הן תחושות המובנות בקרב בעלי חיים, ובכלל גם בקרב בני האדם. הן נועדו להגן על היצורים החיים מפני סכנות ומצבים בלתי נעימים. כאשר האדם חש בפחד או בחרדה, הוא דואג לפעול בעניין על מנת להינצל מן המצב הבלתי נעים או המסכן חיים. אבל לפעמים הדחף להגן על הגוף והנפש הופך מפחד בריא לחרדה של ממש

צילום : pixabay

מהי החדרה ומהם מרכיביה?

החרדה היא למעשה תגובה חריפה למצב מסוים. כאשר האדם לוקה בחרדה, פחד ולחץ הם התחושות העיקריים והגוף מגיב בהתאם. החרדה מתבטאת בדרך כלל בדופק מהיר, הזעה, נשימה מהירה או תחושות סחרור ועילפון. החרדה יכולה לנבוע כתוצאה מדבר מה מוגדר כמו פחד קהל או מראה עכביש המטפס על החלון, או דבר מה בלתי מוגדר. לעתים עצם הציפייה לדבר מה מפחיד ומעורר דאגה עלול לעורר חרדה.

למרבה המזל, היום קיים טיפול בחרדות ללא תרופות המסייע להתגבר על התחושה הבלתי נעימה והמלחיצה. אך לפני הכול, חשוב להכיר את המרכיבים העיקריים של החרדה. אחד המרכיבים המשמעותיים יותר הוא המרכיב הרגשי. התגובה הראשונית לחרדה היא הצורך לברוח, גם אם לא תמיד ברור מפני מה. הגוף מוצף בתחושות חזקות של חוסר אונים והפחד הולך ומחריף. המרכיב השני הוא המרכיב המחשבתי. האדם אכול דאגות ומחשבות על דבר מה נורא שעומד לקרות. מחשבות אלה עלולות להציף את מוח לפני השינה או במהלך התקף חרדה.

מרכיב החרדה השלישי הוא המרכיב הגופני. או אז חש הסובל ממנה בסימנים הגופניים של החרדה שעשויים להתבטא בכאבי בטן, שלשולים, תחושת מתח, הזכה, לחץ בחזה ועוד. ולבסוף, המרכיב הרביעי הוא המרכיב ההתנהגותי. הסובל מן החרדה נוטה להתרחק ממושא הפחד שלו ויימנע מהיתקלות עמו.

ממה נגרמת החרדה?

לחרדה יכולות להיות סיבות שונות. אלה כמה מבין הסיבות הנפוצות יותר:

  • גורמים סביבתיים – תחושת לחץ וחרדה בגלל טראומה נפשית שנגרמה כתוצאה מאסון טבע, אובדן של בן משפחה אהוב, התעללות ועוד.
  • סיבות גנטיות – החרדה יכולה לנבוע מסיבות גנטיות, בעקבות מחסור בסרוטונין.

סביבה לחוצה – הסביבה יכולה להשפיע רבות על תחושתו של האדם. לחץ בלימודים, בעבודה או בבית עלולים לעורר בסופו של דבר תחושות חרדה.

  • מצב רפואי – תופעות לוואי או סימפטומים של מחלה עלולים לעורר מצב של חרדה.
  • שימוש בסמים – מטופלים הצורכים סמים כמו קוקאין ומגיעים למצב של "היי" עלולים לחוש במתח וחרדה. כמו כן, גם מטופלים הנמצאים בתהליך גמילה עשויים לחוות תחושות חרדה בשלבים שבהם הגוף מנסה להסתגל לסם הבלתי ממכר.
  • מצב של חוסר חמצן – כאשר האדם חווה מצב של חוסר חמצן, הוא עלול לחוות חרדה: מחלת גבהים, צלילה או תסחיף ריאתי.
  • חוסר ויטמין B – תפקידו של ויטמין B הוא לשמור על מערכת העצבים. מחסור חריג בוויטמין עלול להוביל בסופו של דבר לתסמיני חרדה.

איך מטפלים?

בימינו קיימים טיפולים שונים שנועדו לתת מענה לבעיות הדיכאון והחרדה. העניין הוא שהרפואה הקונבנציונלית מבוססת פעמים רבות על התרופות הכימיות שעלולות לפגוע בתפקודים שונים של הגוף. אנשים רבים מחפשים טיפול טבעי בדיכאון וחרדות ומוצאים אותו בדמות צמחי מרפא, רפואה סינית, רפואה טבעית ועוד. מבין צמחי המרפא הקיימים היום, ניתן להזכיר צמחים טבעיים כמו תמצית זרעי אשכוליות, קאצ'ה פורמולה או צוף רוגע. כמובן, קיימות שיטות טבעיות רבות המסייעות להתגבר על תחושות החרדה. אחת השיטות היא איורוודה. שיטה זו נקראת גם "אם כל הרפואות" והיא כוללת טיפול באמצעות שמנים טבעיים, צמחי מרפא, עיסוי ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה