טיפול זוגי-כי יש דברים ששווה להילחם עליהם



אהבה וזוגיות היא דבר נפלא נכון? אך כמו כל הדברים הטובים בחיינו, הם זקוקים לטיפוח, יחס, וסבלנות. הגיע הזמן לומר זאת, גם האהבות הכי גדולות נקלעות לקשיים וזהו טבעי לחלוטין. זוגיות וחיים משותפים לא פעם דורשים מאיתנו ויתורים והבנה לטובת שלום בית ותחזוקת היחסים. יחד עם זאת, לעיתים, בעקבות הלחצים השונים שאנו חווים בחיים, החוויות, והקשיים שנקלעים לדרכנו, אנו מוצאים את עצמנו בצורך בטיפול זוגי. מדובר בטיפול יעיל ומומלץ שעוזר לבני הזוג לשקם את התקשורת ביניהם, להחזיר את הניצוץ, ולייצר אינטראקציה בריאה ודינמית בין בני הזוג.

קרדיט תמונה FREEPIK

בימינו, לא מעט אנשים מעדיפים להרים ידיים ברגע של משבר זוגי, וזה מאוד מצער, במיוחד כאשר בני הזוג עדיין אוהבים אחד את השני אך לא מצליחים לבטא זאת במילים, או חשוב מכך, במעשים.

מהו תפקידו של טיפול זוגי?

תפקידו של טיפול זוגי זה לזהות ולהעלות את הסוגיות שיצרו את המרחק בין בני הזוג, ולהביאם לשיח נכון ומכיל. כלומר, לא פעם ובמיוחד בעת משבר, בני הזוג מביעים את עצמם ממקום של כעס ופגיעה, ועל ידי כך, הם מגדילים את המרחק ביניהם, במקום לקרב. לעומת זאת, במסגרת של טיפול זוגי, ובעזרת ליווי של מטפל מקצועי ומנוסה, בני הזוג יכולים להביע את רגשותיהם בדרך נכונה, רגועה, ומכילה משני הצדדים. חשוב לציין שלא מדובר בתהליך פשוט, ובטח לא בפתרון מהיר של טיפול אחד. להפך, הטיפול הזוגי נועד לבנות לאט ומחדש את התקשורת שהלכה לאיבוד, ללמוד על מערכת היחסים ומה הוביל אותם למשבר, והכי חשוב לעבוד על יכולת ההקשבה ההדדית.

האם טיפול זוגי מתאים לכל אחד?

ובכן, המרכיב העיקרי בהצלחתו של טיפול (כל טיפול) הוא קודם כל טמון ברצון אמיתי לקבל עזרה. ולכן, כאשר מדובר בטיפול זוגי, חשוב ששני הצדדים יגיעו לטיפול מבחירה וממקום אמיתי של רצון לתקן את היחסים. כלומר, כאשר זוגות מגיעים לטיפול, כאשר אחד מהם רוצה להיות שם, והשני עושה זאת כי הוא "חייב" או כדי לצאת מידי חובה, סיכויי של הטיפול להצליח הוא לא גבוה. אז האם טיפול זוגי מתאים לכל אחד? הוא מתאים לזוגות שבו שני בני הזוג באמת רוצים להציל את היחסים.

נכון, טיפול זוגי הוא לא תמיד נעים, ונשמעים ונאמרים בו לעיתים דברים שפחות היינו רוצים לשמוע. אך לפעמים זו הדרך היחידה להבין מהיכן נובע המשבר ביחסים וכיצד להחזיר את הזוגיות למקום של מערכת יחסים בריאה ואמיתית ואוהבת, אך לא פחות חשוב, לפעמים טיפול זוגי גם עוזר לנו להבין האם כדאי להמשיך בזוגיות או להיפרד, ממקום טוב ורציונלי, ולא ממקום של כעס וסערת רגשות, שזהו אף פעם אינו מקום נכון לבסס עליו החלטות, ובפרט שהן קשורות לעתיד ולאושר שלכם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה