טיפול CBT – הדרך לצאת מהשבלונה כיצד טיפול CBT יכול לשנות את חייך



החיים יכולים להיות מעיקים ביותר כשמדובר בהתמודדות יומיומית וסיזיפית. מי שסובל ממחשבות טורדניות יודע כי לא קל לעבור אפילו יום אחד עם הרגלים שהושרשו בנו במשך שנים רבות. הודות לטיפול CBT רבים מגלים את החופש הטמון בעבודה אישית ובשקט מכפייתיות למחשבות, מעשים והרגלים לא יעילים.

קרדיט תמונה PIXABAY

התמכרות למחשבות?

לכולנו יש התמכרות למחשבות מסוימות. למעשה, המחשבות של רובנו חוזרות על עצמן שוב ושוב. ושוב. אנחנו נוטים למחזר את אותן המחשבות במשך היום וכן במשך החיים. מסיבות אלו, קשה ולעתים אף בלתי אפשרי לנתק מהמוח שלנו מחשבה שכבר מושרשת שם שנים. יתרה מכך, מה אם מדובר במחשבות לא מודעות, כאלה הממוקמות בתת המודע שלנו ואינן מודעות לחלק בנו החושב באופן גלוי במשך היום? במשך השנים השתרשו בנו אמונות שונות ותפיסות שונות בנוגע לעצמנו, לסביבה שלנו, ליכולות שלנו ועוד. כל אלו משפיעים על היותנו ועל אופן ההתנהלות שלנו, על מה שאנחנו חושבים על עצמנו וכן על היכולת שלנו לתפקד באופן תקין. במקרים מסוימים המחשבות הרפטטיביות יכולות להיות פחות יעילות, במיוחד כאשר הן מפריעות לסדר היום התקין ומשבשות את התפקוד שלנו ואת ההתמקדות שלנו באופן פעילות יעיל. מה עושים במקרים כאלה?

שכחתי לכבות את הגז?

מחשבות טורדניות המטופלות לרוב באמצעות טיפול CBT מבוססות על מצב בסיסי של חרדה. החרדה אינה מודעת ברמת פני השטח אולם היא ממשיכה "להפעיל" את האדם ולעמוד בבסיס של הפעולות שלו, כך שגם אם אותו אדם מנסה להתמודד עם המחשבות בדרך אחרת או שהוא מנסה לפעול באופן עצמאי ובדרך אחרת, הוא יכול למצוא את עצמו שוב ושוב חוזר על אותה פעולה בניסיון להרגיע או לשכך את החרדה באופן לא מודע. הרגלים לא יעילים אלו כוללים חזרה הביתה, גם לאחר שכבר נסעתם חצי דרך אל היעד שלכם, רק על מנת לבדוק אם נעלתם את הדלת או סגרתם את הגז. תחושות האשמה והבושה הכרוכות במחשבות האובססיביות והטורדניות מטופלות באמצעות טיפול CBT אבל כאשר הן לא מקבלות את תשומת הלב הראויה, הן ימשיכו לנהל את החיים בדרך זו או אחרת. לפיכך, נדרש טיפול CBT שמאפשר לאט לאט לחדור אל האמונות הישנות ולהתחיל לשנות את מה שיושב בחלק הלא מודע של החשיבה ומאפשר לה להמשיך ולפעול באופנים שאינם יעילים עבור האדם.

טיפול CBT הוא הדרך הטובה ביותר לראות תוצאות עבור מי שסובל מחרדות, מחשבות טורדניות ,  פעולות אובססיביות החוזרות על עצמן וכן באותה מידה גם רפטטיביות בפעולות שונות כמו הדלקה וכיבוי של אור, חזרה הביתה רק כדי לבדוק אם הדלת סגורה וכן כניסה למערכות יחסים לא יעילות, דרכי חשיבה שאינן תורמות להתפתחות של האדם ועוד. כל אלו מטופלים באמצעות טיפול CBT יעיל המשנה את חיי האדם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה