טיפים והמלצות לאיטום גגות



מעוניינים לאטום את גג ביתכם? כדי לבצע איטום של גגות ניתן להשתמש בכמה שיטות, במאמר זה נביא לידיעתכם אילו שיטות עומדות לרשותכם לאיטום גגות, איזו שיטה מתאימה לסוגי הגגות השונים ומה עליכם לדעת טרם אתם מתחילים לאטום את הגג.

קרדיט תמונה PEXELS

מתי הזמן הטוב ביותר לבצע איטום לגג?

אל תחכו לבצע איטום גג , עד שאתם כבר רואים את טיפות המים מטפטפות בתוך ביתכם. לבצע איטום לגג בעונה הגשומה יעלה לכם כסף רב יותר בשל הביקוש הגובר, לכן, מומלץ להתחיל את האיטום כבר בקיץ או לכל המאוחר בסתיו ולהכין גגכם לחורף.

הדביקו יחד חומרי איטום דומים

חוק האיטום אומר שחומרים דומים ימשכו זה לזה וידבקו טוב יותר יחד מאשר כאלו שאין ביניהם שום קשר. כך לדוגמה חומר ביטומני ידבק היטב לחומר ביטומני אחר, אך ידחה חומר פלסטי, או לחילופין חומר צמנטי ידבק טוב יותר לחומר צמנטי, אך ידחה חומרים אחרים וכדומה. לכן, הקפידו לבדוק באיזה חומר השתמשו לאטום אותו לפני כן.

 הכינו את הגג היטב

הכנת הגג לאיטום היא החלק החשוב ביותר ללא קשר לשיטת האיטום שבה בחרתם. כדי להכין את הגג באופן המיטבי ביותר עליכם לנקותו ניקיון יסודי ולנקות את כל שאריות האיטום הישן. כמו כן, עליכם להרים את כל המרזבים, הדודים והמזגנים מהגג. כדי למנוע מצב של חורים, רווחים ובועות אוויר בחומר האיטום.

כל סוגי האיטום –

כדי לאטום את הגג ניתן לבחור במספר שיטות, כאשר הדבר הנכון יהיה לבחור את שיטת האיטום שמתאימה לגג שלכם, לפניכם מספר שיטות לאיטום:

  • איטום גג ביריעות ביטומניות - שיטה זו נחשבת לשיטה המובילה והיעילה ביותר. את היריעות מלחימים אחת לצד השנייה, עד שמתקבל סוג של משטח המדמה "שטיח" שמכסה את כלל הגג. איטום זה מומלץ במקרים הבאים בלבד: גג שנאטם בזפת בעבר, כשרוצים להוסיף עוד שכבה של יריעות חדשות או כאשר הגג שלכם עשוי בטון חשוף וחדש.

לגבי גוון היריעות יש לבחור ביריעות ביטומניות לבנות, (מצופות בחומר אגרגט), שתפקידו להגן על היריעות מפני נזקי השמש. אם יש בכוונתכם לרצף את הגג לאחר שאתם אוטמים אותו, אין צורך לבחור דווקא ביריעות לבנות, ניתן לבחור בכל גוון של יריעה.

  • איטום גג עם זפת - הזפת השחורה היא שיטה מיושנת לאיטום גגות, אך יעילה במיוחד כשיש צורך לאטום גגות שיש עליהם ציוד רב כמו מזגנים, דודי שמש רבים וציוד נוסף. היא נחשבת לנפוצה בשל מחירה הנמוך ובדרך כלל יעשה בה שימוש בבניינים גדולים. אם אתם בכל זאת בוחרים לאטום בזפת קחו בחשבון שתצטרכו לחזור על פעולת האיטום מידי שנה.
  • איטום גג עם חומרים אקריליים גמישים -

אם יש לכם גג קטן או גג בטון חדש שטרם נאטם ואתם רוצים לאטום אותו, חומר איטום אקרילי מושלם למשימה זו. זהו חומר פלסטי לבן שניתן להתיז אותו על הגג או לחילופין למרוח אותו. שימו לב כי ניקוז המים שלכם בגג הוא ללא דופי, כיוון שאם הניקוז אינו כראוי, מים שעומדים זמן ממושך יגרמו לקילוף של החומר האקרילי.

  • איטום גג עם חומרים פוליאוריטנים - חומר איטום פוליאוריטני הוא חומר הנחשב ליקר כמעט כמו יריעות ביטומניות ואף יותר. יחד עם זאת האיטום עימו מורכב ומצריך לא מעט עבודה. יחד עם זאת כיוון שהאיטום בו מומלץ במקרים שהגישה אל הגג מורכבת וישנו קושי רב בהלחמת היריעות, עדיף לאטום עם חומר פוליאטריטני כיוון שהוא נעשה על ידי התזה קלה ומהירה של הגג. החומר מתאים מאוד לגגות מוצלים שאין עליהם שמש ישירה אשר עלולה לסדוק ולפגום אותו. אם בכל זאת בחרתם בחומר זה אל תשכחו למרוח שכבת הגנה מפני קרינת UV שתגן עליו לזמן ממושך.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה