טיפים להוצאת דרכון רומני



ישראלים רבים מודעים לאפשרות שאילן היוחסין המשפחתי עשוי לזכות אותם באזרחות אירופית, אולם לא נכנסו לעובי הקורה בכדי להכיר את היתרונות הבולטים של הזכאות האמורה, כמו גם חוששים מתהליך בירוקרטי ארוך ויקר.

קרדיט :  depositphotos.

בשיחה עם צעיר לאחר שחרור צבאי, אשר הביע קשיים כלכליים הנובעים מיוקר המחיה ומן הצורך לחסוך הן ללימודים אקדמיים והן להון ראשוני לדירה, תיאר הצעיר את השינויים שעברה המדינה מיום עליית סבו וסבתו מרומניה, שחרף התנאים המאתגרים וקשיי ההתיישבות, הצליחו בתוך שנים אחדות בלבד לרכוש בית בישראל.

אותו צעיר היה מודע לזכות של צאצאי רומניה לצורך הוצאת דרכון רומני, אולם נהג בביטול תחת המחשבה כי מה ייתן לו דרכון רומני ואזרחות במדינה שאינה מגלה בה עניין. לאחר סקירה קצרה של היתרונות נולדה גם ההבנה כי דרכון רומני הוא למעשה דרכון אירופי המעניק לו זכויות להשכלה גבוהה, מגורים, עבודה ומגוון הטבות בכל מדינות האיחוד האירופי, לרבות השכלה ומגורים במוסדות האקדמיים המובילים באירופה ללא עלות או תחת סבסוד משמעותי.

במטרה להביא למימוש הוצאת דרכון רומני בהליך מהיר ויעיל, ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים:

  • תקשיבו לסבא- ולסבתא, ולהורים. מלבד הקשר הבריא אתם והסיפורים המעניינים, הפרטים הקטנים, זיכרונות הילדות והחיבורים, הם אלה שיסייעו בהוצאת דרכון רומני לנכדים. זכאות לדרכון רומני היא תוצר של זיקה, ומבוססת על אזרחות של סבא/סבתא או אף סבא/סבתא רבה. במקרים רבים אלו עזבו את רומניה ומולדובה במהירות, תחת תנאי מלחמה וללא מסמכים ותיעוד מסודר. מידע אודות שם העיר והעיירה בה גדלו, לימודים בבית הספר או במוסד אחר, מקום עבודה, בעלות על נכס משפחתי, עסק או כל מידע אחר, יוכלו להוות בסיס לחיפוש המידע ואיתור המסמכים.
  • הכירו את התהליך- הוצאת דרכון רומני כרוכה בהליך בירוקרטי ארוך ומסועף, המיושם במספר שלבים: בחינת היתכנות וזכאות, איתור מסמכים, אימות מסמכים באמצעות תרגום וחתימת נוטריון, הגשת בקשה לממשלת רומניה, אישור הבקשה וקיום טקס השבעה וקבלת מסמכי אזרחות בשגרירות רומניה בישראל, הגשת בקשה להנפקת דרכון רומני. ההליך כולו כרוך בעלויות, אגרות, תשלום למתרגם מוסמך, עורך דין נוטריון ולעתים גם בעבור איתור המסמכים המקוריים הנדרשים. יש להגיע ערוכים ומוכנים לעלויות האמורות ולזמן טיפול הנע בין 8-24 חודשים.
  • הימנעו מטעויות- רשויות רומניה מקפידות על התנהלות בירוקרטית תקינה ומדויקת, ונוהגות לדחות על הסף בקשות אשר נפל בהן פגם, או לחילופין בקשה אשר אינה מבהירה למעלה מכל ספק את הזיקה והאזרחות המקורית עליה מתבססת הבקשה. דחיה של הבקשה ניתנת לערעור, אולם מאריכה באופן משמעותי את זמן הטיפול ואף מפחיתה את הסיכויים לאישור. חשוב להגיע לשלב הגשת הבקשה ערוכים ומוכנים, עם כל המסמכים הדרושים ולמלא את הבקשה באופן מקיף ותקין, בשפה הרומנית.
  • הסתייעו בחברה מקצועית- מורכבות ההליך, הצורך בהוכחת נסיבות שהתקיימו לפני מספר עשורים אל מול רשויות ממשלה זרה ובהיכרות עם חוקים מקומיים, אינה מעניקה סיכויי הצלחה גדולים לכאלה שבוחרים לנהל את ההליך באופן עצמאי, ללא הידע והכלים הנדרשים. מומלץ לפנות לחברה מקצועית המשלבת שירותים משפטיים, שירותי תרגום וניהול מלא של ההליך עבור המבקשים, עומדת בקשר עם הרשויות הרלוונטיות ברומניה ובישראל, ויודעת כבר בשלב בחינת הזכאות וההיתכנות, להעריך את סיכויי ההצלחה והמימוש לקבלת דרכון רומני.
  • משפחה גרעינית- כאשר הורה מבקש לממש את זכאותו לאזרחות רומנית ודרכון רומני בהתבסס על אילן יוחסין, לא מומלץ בשלב זה לכלול בבקשה את בן/בת הזוג ואת הילדים. אלה יזכו לאזרחות ולדרכון רומני בהליך אוטומטי ומקל לאחר שהנצר לזכאות יממש אותה במלואה בהליך ההוכחות הנדרש.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה