טיפים להתמודדות עם בתי דפוס מקצועיים



ענף הדפוס הוא תערובת מוזרה של ישן וחדש - עולם עשיר בהיסטוריה שמגבש מאות שנים לאחור, אך נשען על טכנולוגיה שמשתנה ומשתפרת כל הזמן

תמונה pixabay

החלק הרע הוא שההתמודדות עם האתגרים שמציגה עבודת ההדפסה - מכרטיסי ביקור ועד פוסטרים - יכולה להיות קשה, במיוחד אם מעולם לא עבדת עם בית דפוס בעבר ואין לך תקציב לחוזה עם איש מקצוע שיטפל בתהליך עבורך.

החלק הטוב הוא שכנראה יש לך את כל הכלים הדרושים לך כדי לייצר חומרים מודפסים מעולים שכבר הותקנו מחששבים שלכם, ולכן הטריק האמיתי ליצירת קשר מצליח עם בית דפוס מקצועי שאתה עובד איתו הוא לדעת אילו שאלות לשאול. לדוגמה, האם הספק שבחרת מקבל עבודות מקוונות? האם העבודה שלך היא בפורמט שהמדפסת יכולה להתמודד איתה? האם בחרת בנייר המתאים לתפקיד? האם יש לך העדפה לדפוס דיגיטלי או אופסט לעבודה שלך?

שקול את האפשרויות שלך

כשמדובר בהדפסה, הבחירה שלך בספקים היא כמעט בלתי מוגבלת; בעוד שבתי דפוס מקצועיים רבים ממשיכים, גם בימינו, לספק בעיקר אנשי מקצוע בתחום העיצוב, רבים לפחות ניסו לפשט את התהליכים שלהם על מנת להפוך לנגישים יותר ללקוחות עם צרכים פשוטים יותר ותקציבים הדוקים יותר.

לכן, לפני שרצים לבית הדפוס הקרוב ביותר שלכם או מדפדפים בדפי זהב עבור בית דפוס מקומי, כדאי לבדוק בגוגל אם יש אחת שעושה את מרבית העסקה ברשת. תופתעו עד כמה קל להתמודד איתם, ותופתעו מהמגוון הגדול של המוצרים שהם מסוגלים לייצר. במקרים רבים, תגלה גם כי איכות המוצר הסופי טובה כמו שהייתם מקבלים מספק מקומי, אך במחיר נמוך יותר.

שים לב שבתי דפוס רבים שתמצא באמצעות Google, הן גם ספקיות מקומיות בקהילות שלהן - אולי בקהילה שלך - כך שאולי תרצה לתמוך בבית דפוס מקומי , שקול את האפשרות שהספק המקומי שלך גם עושה עסקים באינטרנט.

הכר את הקבצים שלך

השלב החשוב הראשון לקראת עבודת הדפסה מוצלחת הוא שליחת המסמכים שלך בפורמט הנכון. מרבית בתי הדפוס המקוונים הפכו מוכשרים לקבל מגוון רחב של קבצים - ממסמכי מיקרוסופט וורד ועד תמונות מפת סיביות, אך לרוב לפורמטים הללו יש מספר מכשולים.

לדוגמה, מסמכי Word מוצגים כראוי רק אם כל הגופנים שהם מכילים מותקנים במחשב המארח, מה שיכול שלא להיות המקרה במחשב בו המדפסת שלך משתמשת. לעומת זאת, גופני מפת סיביות (Bitmap) תומכים רק ברזולוציה קבועה ויכולים לגרום לטקסט ולרשימה להיראות משוננים.

חוק הזהב, אם כן, הוא להשתמש בפורמט שמשאיר כמה שפחות סיכוי לתקלות. בעבר פירוש הדבר היה שימוש במשהו כמו ה-"Adobe’s Encapsulated PostScript (EPS)", אך בימינו, כמעט כל מדפסת תקבל קבצי PDF. ואלו כמובן חדשות נהדרות עבורנו משתמשי ה-Mac מאז ש "OS X" תומך ב-PDF באופן טבעימה שמקל על הפקת מסמכים מושלמים.

מצא את הנייר הנכון

דיברתי על זה בעבר אבל הרשו לי לחזור על נקודה חשובה זו: כשמדובר בהדפסה, כל הדברים בעלי חשיבות שווה, בחירת הנייר המתאים לתפקיד שלכם היא כנראה אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו.

ישנם ארבעה גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון. הראשון הוא הצבע על הנייר - אפילו "לבן" יכול להיות במספר גוונים שונים, כאשר אלה הנוטים לכיוון צהוב (כמו שנהב או שמנת) יתאימו יותר למוצרים פורמליים, כמו הזמנות או כרטיסי ברכה, בעוד שלבנים קרירים יותר מתאימים לשיחזור תמונה.

האלמנט השני שכדאי לזכור הוא משקל.  נייר כבד יותר - עשוי מחומר עבה יותר - הוא מושלם למסמכים המורכבים מגיליונות בודדים, כמו פוסטרים, תמונות או כרטיסי ביקור. נייר דק יותר בדרך כלל עדיף למסמכים מרובי עמודים, אך ככל שהחומר קל יותר הוא ירגיש זול יותר בידיים שלך.

הבחירה השלישית שלך תהיה בעניין ה זוהר.  נייר מבריק מביא את הרטט בצבעים, מה שהופך אותו מתאים במיוחד לצילומים ואמנות. לעומת זאת, נייר מט מייצר פלט קריא יותר על ידי הפחתת בוהק והשתקפות, ולכן עדיף לטקסט. גם נייר מבריק נוטה להיות קשה יותר לכתיבה - משהו שכדאי לזכור אם אתה מדפיס דברים כמו כרטיסי תשובה או טפסים.

לבסוף תצטרך להחליט אם אתה רוצה את העיתון שלך מצופה.  ציפויים הופכים את הנייר לעמיד יותר לשריטות ושפשוף, ומבטיח שהוא ימשיך להיראות טוב יותר לפרקי זמן ארוכים יותר.

דע כיצד מודפסים המסמכים שלך

מדפסות בדרך כלל ידפיסו את המסמכים בשתי שיטות: דיגיטלית או אופסט.

הדפסה דיגיטלית מבוצעת באמצעות מכונות המרכיבות כל מסמך ישירות מהייצוג הדיגיטלי שלו - בעיקרון, באותה צורה שבה עושה המדפסת במשרד שלך. ברור, חנויות הדפוס משתמשות בציוד מקצועי המייצר תפוקה הנראית טוב יותר מהזרקת דיו אישית שלך, אך באופן כללי, עיתונות דיגיטלית מוותרת על איכות לטובת מהירות ועלות.

לעומת זאת, הדפסת אופסט עובדת על ידי תחיקת המסמך תחילה על קבוצה של לוחות מתכתיים (בדרך כלל אחת לכל צבע ראשוני), ואז שימוש בלוחות להעברת דיו על הנייר במקומות הנכונים.

מדפסות אופסט מפיקות תפוקה הרבה יותר טובה מאשר המקבילים הדיגיטליים שלהן, אך הן מורכבות הרבה יותר - ולכן יקרות - להפעלה. כדי להעמיד את הדברים בפרספקטיבה, זה לא יוצא דופן שאחת המכונות האלו דורשת מאות גיליונות נייר מבוזבזים כדי "להתכונן", כלומר, לצבוע באופן אחיד את כל הצלחות כך שניתן יהיה להשתמש בהן להדפסת המוצר הסופי.

קבל ואמץ את התהליך

על אף המוזרויות הרבות והמעשה המוזר לעיתים של טכנולוגיות ישנות וחדשות, קל יותר לגלוש לעולם הדפוס המקצועי מתמיד, במיוחד לאור האופן בו האינטרנט מפשט את התהליך. משתמשי Mac בעלי מזל במיוחד כשמדובר בהתמודדות עם מדפסות מקצועיות, מכיוון שמערכת ההפעלה OS X ואפליקציותיה יכולות להתמודד עם כל פורמטי הקבצים הנכונים בקלות.

חמושים במעט ידע, מעבר מקובץ דיגיטלי למוצר מודפס צריך להיות קל וזול; עם מעט תכנון, המראה של דיו חלק ורענן על נייר הוא במרחק כמה לחיצות מכאן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה