טיפים למנהל משאבי אנוש מתחיל



מנהל משאבי אנוש הוא האדם שאחראי על כוח העובדים בארגון. בעולם שבו הארגונים רק הולכים וצומחים, קיימת דרישה למחלקת משאבי אנוש טובה שיודעת לנהל מערך עובדים שלם. על מחלקה כזו אמון מנהל משאבי אנוש המכיר היטב את העבודה, או לפחות לומד להכיר אותה לאורך השנים. כל מנהל משאבי אנוש מתחיל את דרכו בניהול עובדים מצומצם, עד שהוא מגיע לדרגת ניהול גבוהה. הידע והניסיון שהוא רוכש הופכים אותו למנהל משאבי אנוש טוב יותר

pixabay

אילו תכונות הופכות את מנהל משאבי אנוש למנהל מוצלח?

לאורך שנות העבודה שלו, מפתח מנהל משאבי אנוש תכונות ומיומנויות המסייעות לו להפוך לאיש מקצוע טוב יותר. אלה רק כמה מבין התכונות האיכותיות של מנהל משאבי אנוש שכדאי לפתח לאורך שנות העבודה בארגון.

תקשורת בין אישית טובה

תפקיד משאבי האנוש כולל עבודה תמידית עם אנשים – עובדים, מנהלים ואנשי צוות. לפיכך, נדרשת ממנהל משאבי אנוש תקשורת טובה ויכולת הקשבה. זאת משום שחלק מהתפקידים של מנהלי משאבי אנוש הוא להקשיב לבעיות העובדים הצצות בארגון ולהציע פתרונות יצירתיים. מעבר לכך, לא פעם מנהלי משאבי אנוש מעבירים הדרכות עבור העובדים, מה שדורש לא פעם פתיחות כלפי אחרים וכריזמה אישית.

הרצון לשמור על ראש פתוח ולרצות למוד דברים חדשים

מנהל משאבי אנוש לא תמיד יכול לפעול "לפי הספר". עליו לדעת לחשוב מחוץ לקופסה במטרה למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות שמתגלות בארגון. כמו כן, עליו לגלות נכונות ללמוד דברים חדשים כל הזמן, לא אחת להתעדכן בטכנולוגיות חדשות ובנהלים טריים שיש ליישם.

יכולת ניהול זמן

פעמים רבות מנהלי משאבי אנוש הם אלה שקובעים לעצמם ולאחרים את לוח הזמנים. בדרך זו, כאשר הזמן לביצוע המטלות מוגבל, על המנהלים להחליט אילו מטלות יבוצעו קודם, מה דחוף יותר ומה יכול לחכות ועל מי כדאי להטיל את המשימות השונות. לצד הצורך להשלים משימות שונות, על מנהלי משאבי אנוש לטפל לא פעם במטלות פתאומיות שצצות במהלך יום העבודה.

יכולת עמידה בלחץ

מיותר לציין שכל מנהל משאבי אנוש צריך לדעת להתמודד עם לחץ, מבלי לאבד את העשתונות גם בין כל הרעש המשרדי, הטלפונים הבלתי פוסקים, העובדים המבקשים שעת שיחה, ערימות המיילים שצריך לטפל בהם וגם המנהלים הדושים התייחסות מיידית לבקשותיהם. לנוכח כל הלחץ, יודע מנהל משאבי אנוש לשלוט ברוחו בקור רוח מצד אחד, ומצד שני לשדר נעימות לסובבים.

לדעת להאציל סמכויות על עובדים אחרים

מנהל האחראי על מחלקת משאבי אנוש אינו יכול לטפל בכל המשימות הארגוניות, ולכן עליו לדעת להתאים את העבודה לעובדים הנכונים וגם להאציל סמכויות על עובדים שהוא סומך עליהם במיוחד. מנהל משאבי אנוש טוב לא רק מחלק את הסמכויות לאחרים, אלא גם יודע בכל רגע נתון מי עושה מה ואחראי על פיקוח מלא של העובדים הנמצאים תחת סמכותו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה