טיפים למניעת תקלות אינסטלציה בבית



חלק מהתקלות הנפוצות באינסטלציה הביתית נובעות מהתיישנות ומ"עייפות החומר". אבל ישנן תקלות שנוצרות בשל חוסר ידע או חוסר תחזוקה מתאימה. לאחר שתעיינו בטיפים הבאים, תוכלו למנוע לא מעט תקלות אינסטלציה.

תמונות - Canva

כך לא תסבלו מסתימה בכיור המטבח

סתימה בכיור המטבח זו אחת התקלות הכי נפוצות באינסטלציה הביתית. אפשר למנוע את התקלה הזאת בכמה צורות. קודם כל, כדאי לקנות מסננת לכיור המטבח. זהו אביזר קטן וזול, אבל חשיבותו רבה. הוא לוכד שיירי מזון גדולים, כך שלא יגרמו לסתימה. לעיתים קרובות רוקנו את המסננת. אבל יש עוד סיבה שגורמת לסתימות בכיורים. זה קורה בעיקר בבתים שבהם משתמשים רבות בשמן לבישול. שמן בכמות רבה מתקשה ומתגבש ונוצרת סתימה מעצבנת. לכן, אל תשפכו כמויות רבות של שמן בבת אחת. מומלץ לפני כן לערבב סבון כלים עם שמן ומים. הסבון הופך את הנוזל לחלק ולא מתגבש – כל שלא ייווצרו סתימות. ואם מתחילה להיווצר סתימה, כלומר המים יורדים באיטיות, השתמשו בפומפה ולרוב זה ישחרר את הסתימה וימנע תקלה.

מניעת תקלות בשירותים

מאוד לא נעים לראות את המים באסלה מתרוממים ומציפים. נכון שאפשר להזמין שירותי אינסטלציה אם האסלה סתומה, אבל אפשר מראש למנוע את התקלה. לעולם לא משליכים לאסלות דברים שלא נשטפים בקלות דרך הביוב. לא משליכים אפילו דברים שנראים תמימים, כמו מגבון לח, משום שהוא עשוי בד. הוא עלול להיתפס ולהיתקע ולגרום לפקק ולסתימה. בוודאי שלא משליכים חיתולים או עיתונים או סמרטוטים.

טיפול במים מטפטפים

מים שמטפטפים בכיור או מהניאגרה, אינם מצביעים בהכרח על תקלת אינסטלציה חמורה. אבל צריך ואפשר לטפל בתקלה הקטנה, כדי שלא תהפוך לנזילה גדולה. לרוב, הנזילה מכיור מטפטף או מהניאגרה, נובעת מאטמים ישנים. לכן, כל מה שצריך לעשות זה להחליף אטם אחד או שניים. החלפה של אטמים זו פעולה שהרבה אנשים יכולים לעשות לבד. אם חוששים להתעסק בכך, אפשר כמובן להזמין אינסטלטור בהקדם.

ניקוי אבנית

אבנית נחשבת לאויב של ברזים וצנרת מים. זה אמנם אויב קטן וחמקמק, אבל אפשר להתמודד איתו בקלות. ניתן להתקין אפילו עצמאית פילטר נגד אבנית. זה משפר את טעם המים ושומר על בריאות האינסטלציה הביתית.

זיהוי נזילות קטנות ובקלות

אינסטלטורים מקצועיים מצוידים בציוד מתקדם לזיהוי נזילות בשל צנרת סדוקה או לקויה. אבל חשוב לדעת שכל אחד יכול לאתר נזילה בקלות, גם ללא שום ציוד מיוחד. הפתרון הוא כזה – סגרו את כל הברזים בבית. גשו לשעון המים של הדירה או הבית שלכם. בתוך השעון ישנה "פרפרית" שמסתובבת כאשר המים זורמים. אם הברזים סגורים כולם והפרפרית עדיין מסתובבת, זה אומר שישנה נזילה במקום כלשהו. ככל שהסיבוב מהיר יותר, זאת אומרת שהנזילה רצינית יותר. במקרה זה צריכים להזמין איש מקצוע שיגיע עם הציוד ויבדוק בדיוק מהיכן מגיעה הנזילה.

המאמר בחסות ליאון אינסטלטור 24 שעות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה