טיפים למעבר דירה – איך לעבור את זה בשלום?



אף אחד לא אוהב מעברי דירה. מעבר דירה, בין אם אתם יחיד, זוג או משפחה, תמיד כולל בתוכו שורה של סידורים וגורמי אי נוחות שמקשים על הימים של לפני ואחרי. יחד עם זאת, יש דרכים לייעל את הסידורים הכרוכים במעבר הדירה ולהפוך אותם לקלים יותר. אם גם אתם סובלים בכל מעבר דירה מחדש – כדאי לכם להמשיך לקרוא, כי בהמשך הכתבה תמצאו טיפים למעבר דירה שיוכלו להקל עליכם

קרדיט תמונה: envato

טיפים למעבר דירה בצורה יעילה - חלוקה למשימות קטנות

אם חושבים על טיפים למעבר דירה בצורה יעילה, הטיפ הראשון שנוכל לתת לכם (אחרי בחירת מוביל כמובן) הוא לעשות רשימה מסודרת של כל המשימות האפשריות הכרוכות במעבר, מפורטת ככל הניתן. ערכו את הרשימה, חלקו את המשימות לקבוצות כך שיהיו לכם רשימות ברורות של משימות קטנות ומוגדרות. אנחנו חושבים בעיקר על אריזה והובלה, אבל אסור לשכוח גם דברים כמו קריאת מוני חשמל ומים או ניתוק מהכבלים. כמובן, גם ניקיון יסודי של הדירה, הנדרש לפני המעבר, הוא משימה גדולה בפני עצמה שמומלץ לחלק למשימות קטנות.

 

טיפים למעבר דירה עם ילדים - חלוקת משימות בין בני הבית

יש עוד משהו שחשוב לעשות, אחרי שערכתם רשימה ברורה ומפורטת היטב של המשימות הנדרשות לכם במעבר הדירה. הוא נדרש במיוחד אם אתם זקוקים לכמה טיפים למעבר דירה עם ילדים. אז הטיפ הוא - הוא לחלק את המשימות בין בני המשפחה. כן כן, שמעתם נכון – גם הילדים הם חלק וגם הם צריכים להשתתף במשימות. למשל, לפנות חפצים שלהם שהם כבר לא רוצים או לארוז את הבגדים שלהם בתיקים ושקיות. מילדים בגילאים מבוגרים יותר, נצפה גם להשתתפות בניקיון או סיוד.

 

טיפים לאריזת דירה - אריזת הבית בשלבים

החלק הממושך והמעיק ביותר במעבר דירה הוא אריזה (ואחר כך, פירוק) של תכולת הבית. לכן טיפים לאריזת דירה מועילים מאוד למי שעומדים בפני משימה זו. תכננו לעצמכם את החדרים שאותם תארזו, מהראשון לאחרון, ותכננו מראש בכל חדר – מה תשאירו לשימוש מיידי גם לאחר האריזה. למשל, במטבח כדאי להשאיר צלחות, סכו"ם וכוסות כמספר הדיירים. בחדרי השינה – השאירו סטים של בגדים שיאפשרו לכולם להסתדר למשך כמה ימים גם כשהכל ארוז. אל תשאירו את האריזה לרגע האחרון.

בנוסף, בנושא אריזה לקראת מעבר דירה טיפים טובים לאריזת חפצים ספציפיים אותם קשה לארוז (תכשיטים, חפצי נוי ועוד) תוכלו למצוא באינטרנט, באתרי לייף סטייל ומדריכי עצות.

 

עזרה חיצונית – גם בתשלום

מלבד טיפים לאריזה מעבר דירה יכול להיות קל ונוח בהרבה אם לא תבצעו את כל המשימה המייגעת הזו לבד. התייחסנו בסעיף הקודם לחלוקת משימות, וביניהן משימות האריזה שמתחלקות בין דיירי הבית. יחד עם זאת, מלבד השתתפות הילדים באריזת החפצים שלהם, אל תהססו לבקש עזרה ממי שאתם סומכים עליהם כדוגמת הורים, אחים או חברים טובים. במקרים אחרים, אפשר בהחלט להיעזר גם בחברות המציעות שירותי אריזה, שיוכלו לסייע לכם באריזה יעילה ומהירה יותר בזכות הניסיון והידע שלהם בנושא.

 

אחרי המעבר – רשימות, רשימות, רשימות

זוכרים את החלוקה למשימות קטנות מהסעיף הראשון? אז אחרי שעברתם, זה הזמן לשלוף את הרשימות המפורטות שלכם ולהפוך אותן לצ'ק ליסט מסודר במקום בולט בבית, כדי שלא תפספסו אף משימה. אנחנו ממליצים על פורמט משותף בין בני הזוג, בו תוכלו לסמן וי על משימה שבוצעה, ולהרגיש לכמה רגעים קצת יותר טוב עם עצמכם. אם תעקבו אחרי הרשימה ברצינות, תוכלו גם להיות בטוחים שלא תתפסו את עצמכם חצי שנה אחרי המעבר עם משימות ששכחתם לבצע.

 

לסיכום, מעבר דירה - אפשר לעבור את זה בשלום!

כמו שאמרנו בהתחלה, אין דרך קלה לעבור דירה, ובטח לא כשעוברים עם ילדים קטנים. אבל יש דרכים שיאפשרו לנו להקל על עצמנו וכדאי מאוד לנצל אותן. אל תוותרו על תכנון מקדים, על חלוקת המטלות ועל קבלת עזרה – כל אלה יכולים להפוך את התהליך להרבה יותר נעים ומרגש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה