טיפים לניהול נכון של שרשרת האספקה



במציאות המהירה עד כדי סחרור של ימינו, שרשרת האספקה בכל מפעל או חברה צריך להיות מוכנה לפעול ביעילות ובמהירות שיא, אם אפס תקלות, או על כל פנים כמה שפחות תקלות שיתקעו את שרשרת האספקה. הצרכן המודרני דורש יעילות מהעסקאות העסקיות שלו; משמעות הדבר היא שהזמן הופך יקר יותר מאי פעם, ובעלי עסק או מפעל אנחנו חייבים לוודא שניהול המלאי שלנו הוא מצויין, ושרשרת האספקה שלנו עובדת כמו במפעל שוויצרי - בדייקנות ובסדר מופתי.

קרדיט תמונה: FREEPIK

כל בעל עסק שמוכר מוצרים פיסיים יודע, שללא אסטרטגיה ראויה לניהול זרימת החומרים בכל רמה, מייצור ועד הפצה, הוא עלול לסכן את העסק שלו: כשאין מספיק במלאי, או שלוקח יותר מדי זמן עד שהמוצר מגיע ללקוח, או גרוע מכך - שהמוצרים נמאים במחסן בצורה כזו שאיכותם נפגעת - כל אלו ועוד יכולים להוות מכה אנושה לעסק שלנו, ולכן יש צורך לטפל בהם בצורה מושכלת ומקצועית.

במה חשוב להתמקד בניהול שרשרת האספקה?

ניהול שרשרת אספקה ​​הוא ניהול זרימת הסחורות והשירותים. הוא כולל תנועה ואחסון של חומרי גלם, עבודות בתהליך ומוצרים מוגמרים מנקודת המוצא לנקודת הצריכה. ניהול שרשרת אספקה ​​הוא תהליך אסטרטגי המקיף את זרימת המידע, המוצרים והכספים מקצה לקצה.

בניהול שרשרת האספקה, חשוב להתמקד בנראות שרשרת האספקה, המתייחסת ליכולת לעקוב ולנטר את פעילות שרשרת האספקה ​​מקצה לקצה. נראות זו חיונית לניהול יעיל ואפקטיבי של שרשרת האספקה. ניתן להשיג נראות של שרשרת האספקה ​​באמצעים שונים, כגון מערכות תכנון משאבים ארגוניים (ERP), מערכות ביצוע שרשרת אספקה ​​(SCE) ועוד.

מיקוד חשוב נוסף בניהול שרשרת האספקה ​​הוא ניהול מלאי. מלאי מתייחס לחומרי הגלם, העבודות בתהליך ומוצרים המוגמרים המוחזקים במלאי על מנת לענות על דרישת הלקוחות. ניהול מלאי הוא תהליך של תכנון, בקרה וביצוע של פעילויות המלאי בשרשרת אספקה. הוא כולל משימות כמו חיזוי ביקוש של לקוחות, קביעת רמות מלאי, ניהול מילוי מלאי וניטור רמות המלאי.

וטובים השניים מן האחד: מערכת אפקטיבית לניהול שרשרת אספקה ​​תתמקד הן בנראות שרשרת האספקה ​​והן בניהול מלאי על מנת להשיג תפעול יעיל ואפקטיבי.

3 כללי אצבע לניהול שרשרת האספקה ​​איכותית:

נסיים עם שלוש כללי אצבע חשובים לניהול מלאי ושרשרת אספקה בצורה איכותית. מה שברור הוא ששרשרת אספקה ​​מנוהלת היטב צריכה להיות מכונה משומנת היטב, כאשר כל אלמנט פועל יחדיו עם חבריו בצורה חלקה כדי לשמור על זרימת הסחורות בצורה חלקה.

ישנם מספר מרכיבים מרכזיים שכל מנהל שרשרת אספקה ​​צריך לזכור, ונסתפק כאן בשלושה מהם:

ראשית, יש צורך ליצור רשת יעילה של ספקים, יצרנים ומפיצים. רשת זו אמורה להיות מסוגלת לענות על דרישת הלקוחות תוך הבטחה שרמות המלאי נשמרות נמוכות.

שנית, מנהלי שרשרת האספקה ​​צריכים להיות בעלי נראות לכל ההיבטים של שרשרת האספקה, מחומרי גלם ועד מוצרים מוגמרים. הנראות הזו עוזרת לזהות צווארי בקבוק ותחומי שיפור אחרים.

לבסוף, ניהול שרשרת האספקה ​​חייב להיות פרואקטיבי במהותו, לחפש כל הזמן דרכים לשפר את היעילות ולייעל את זרימת הסחורות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה