טיפים לעיצוב כפרי לבית



העיצוב הכפרי בהחלט תפס את מרכז הבמה בשנים האחרונות, כשהוא סוחף אחריו יותר ויותר ישראלים. ייתכן שזהו הרצון לקבל קצת שקט ומפלט מן העיר הסואנת הסוגרת עלינו מכל עבר, וייתכן שזוהי פשוט מגמה אופנתית. מה שבטוח הוא, שלאור מבחן הזמן, עושה הרושם שסגנון עיצוב זה איננו מתכוון לפנות את מקומו עבור סגנונות תחליפיים

freepik

להביא את הכפר הביתה

אנו אמנם יודעים שהסגנון המנחה אותנו הוא הכפרי, אך במרבית הפעמים התמונה שמופיעה לנגד עינינו במחשבותינו היא כללית למדי. אנו רואים תמונה נקודתית, ופחות או יותר יודעים מה אנחנו רוצים, אולם כאשר ננסה להגדיר אותה מבחינה עיצובית ולהפוך את החלום למציאות – כאן מתחיל האתגר הגדול.

אם כך, כיצד אפשר 'להלביש' את הבית מחדש, ולזמן את הטבע והרוגע הישר אל מפתן דלתנו? להלן מספר טיפים שימושיים ובסיסיים שדי רק בהם, כדי לחולל שינויים נהדרים.

התבססות על ריהוט עץ

זהו אמנם טיפ בסיסי למדי, אך מוטב שכן נתעכב עליו מעט.

עץ הוא חומר הגלם המזוהה ביותר עם העיצוב הכפרי, וגם אם יש לנו תמונה כללית למדי בראש, הרי שמרבית הסיכויים שהיא כוללת לא מעט גווני חום עציים וחמימים.

בבחירתכם בריהוט עץ, חשוב להקפיד על עץ מלא בלבד, ולהימנע מתחליפים. חומרי גלם חליפיים לעץ אמנם יישרו קו עם התקציב, אולם בפועל לא יגשימו את החלום העיצובי. לעץ מלא ישנו ניחוח מסוים, מגע מסוים, מרקם וצבע.

עץ האורן לדוגמה, הוא חומר גלם נפלא שכולל בתוכו גוונים חמימים ויפהפיים, וכן יכולות גימור מעולות שכלל לא ניתן למצוא בסיבים דחוסים או בתחליפים שונים.

אינכם חייבים לרהט את הבית מחדש

ובכן, לא את כל הבית. אחרי שהסכמנו על כך שריהוט עץ הוא חלק בלתי נפרד מן העיצוב הכפרי, הרי שחשוב שניגש אל המלאכה ונבחן כיצד נערוך בחלל הבית או הדירה, שינוי מהפכני.

באם מדובר בתקציב שמצריך יצירת סדר עדיפויות, הרי שכדאי לדעת כי מספיק ונחליף או נוסיף רהיט עץ אחד למרחב, כדי שנחולל שינוי בטון העיצובי. ספרייה לסלון לצורך הדוגמה, היא דרך נהדרת לשלב עיצוב כפרי מוקפד.

עם הכפריות מזוהה גם תחושת הוינטג'יות, וכך ניתן לעטר את הספרייה עם שלל ספרים ישנים ופריטים קישוטיים שונים.

ריהוט מבוסס טקסטיל

בבחירתכם לבצע שינויים בריהוט דוגמת הספות והכורסאות או הכיסאות שבפינת האוכל, הרי שמומלץ להעדיף את הטקסטיל על פני ריפוד העור.

ריפודי עור מזוהים יותר עם עיצוב קר ואלגנטי המתכתב עם זרמים עכשוויים ואורבניים. מנגד, עיצוב המבוסס על טהרת הבד, יכול בקלות רבה לשלב את החמימות הנהדרת של הכפר.

הקפידו לבחור בריהוט בד עם צבעים עדינים שמיישרים קו עם הגוון המרגיע והיפהפה של העץ. ניתן לבחור בצבעים חמים דוגמת כתום בהיר, או בגוונים קרים דוגמת ירוק בהיר ותכלת אפרפר.

שילוב של ברזל

אך בואו נשים לרגע בצד את העץ, ונתייחס לאלמנטים נוספים שמתכתבים ישירות עם הכפר.

אלמנט הברזל, גם לו ישנה נוכחות בולטת בעיצוב הכפרי, אולם חייבים למצוא את האיזון שבינו לבין חומרי הגלם הנוספים.

אפשרויות שילוב נהדרות של בין עץ לברזל ניתן למצוא בשולחנות ברזל, וכן באלמנטים המבוססים על טהרת הברזל דוגמת גופי תאורה ומדפים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה